ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1396     |     کد : 177542

در مراسم افتتاح خط آهن تهران ـ همدان روحانی: دوران افراطیون تمام شده است

رئیس‌ جمهوری وفای به عهد و اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف به ویژه راه‌آهن و نوسازی خطوط ریلی را افتخارآمیز دانست و گفت:

رئیس‌ جمهوری وفای به عهد و اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف به ویژه راه‌آهن و نوسازی خطوط ریلی را افتخارآمیز دانست و گفت: به فضل الهی راه و تلاش را تا جایی که مطلوب ملت بزرگ ایران، فرهنگ دیرین و اسلام عزیز است ، با قوت ادامه می‌دهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دیروز در مراسم بهره برداری از خط آهن تهران – همدان با بیان این که وفای به عهد لذت خاصی دارد، اظهار داشت: تأکید دولت یازدهم از ابتدا بر این بوده است که وعده‌هایی را به مردم بدهد که قابلیت اجرایی شدن تا پایان این دولت را داشته باشد و اگر هم زمان اجرای آنها طولانی‌تر شد، مدت تکمیل و بهره‌برداری آن مشخص باشد و برای این منظور پیش از سفر به استان‌های مختلف، با وزرا و استانداران جلسات مختلفی برگزار می کردیم و ابعاد مختلف پروژه‌ها و طرح‌های استانی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دادیم.
رئیس‌ جمهوری گفت: ارائه وعده‌های زیاد به مردم و در مقابل عمل بسیار کم به آنها از موضوعاتی است که برای مردم خسته‌ کننده شده است و موجب سلب اعتماد مردم از مسئولان می‌شود، چرا که احساس می‌کنند مسئولان به آنها وعده می‌دهند و در عمل چیزی مشاهده نمی‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۴ درآمد نفت به یکباره به یک چهارم، تغییر یافت، لذا با مشکل مالی بزرگی مواجه شدیم؛ در اجرای برخی وعده‌ها مقداری کندی پیش آمد که این موضوع را هم تلاش کردیم در سال ۹۵ جبران کنیم.
رئیس‌ جمهوری با اشاره به این که تا پایان دولت یازدهم تقریباً در هر ماه یک خط راه‌آهن افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: افتتاح این خطوط را به بعد از انتخابات موکول کردیم تا برخی دلواپس نباشند که چرا افتتاح‌ها در این ایام انجام می‌شود. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خط آهن همدان، کرمانشاه، ارومیه، رشت و تبریز در ‌ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که به این ترتیب پنج مرکز استان به راه‌آهن سراسری متصل خواهند شد.
روحانی افزود: گسترش خطوط ریلی برای اقتصاد کشور، سلامت مردم، کاهش آلودگی و همچنین در حوزه محیط زیست و ترانزیت بسیار اهمیت دارد و از آغاز دولت یازدهم تقریباً در هر هفته که با مقام معظم رهبری جلسه داشتیم، یکی از مباحثی که ایشان بر روی آن تأکید داشتند، موضوع توجه به گسترش خطوط ریلی بود.
وی گفت: وقتی بودجه سال ۹۶ را به مجلس تقدیم کردیم، تأکید شد که هر مقدار درآمد دولت بیشتر شد، دولت بر روی حوزه آب، فاضلاب، محیط زیست و ریل سرمایه‌گذاری خواهد کرد و اینها اولویت‌هایی است که دولت برای پنج سال آینده پیش‌بینی کرده است.
رئیس‌ جمهوری با انتقاد از ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن در فاصله ۱۵ – ۲۰ کیلومتری شهرها در دوره گذشته، گفت: در همه جای دنیا ایستگاه راه‌آهن به عنوان یک نماد محسوب می‌شود، لذا معنایی ندارد که ایستگاه‌های راه‌آهن در وسط بیابان و دور از مرکز شهرها، ساخته شود . این ایستگاه‌ها باید در مرکز شهر و با ساختمان‌هایی زیبا بنا شوند و تصمیم دولت بر این مبنا قرار دارد.
روحانی در ادامه توجه به گسترش شبکه‌های ارتباطی را مورد تأکید قرار داد و گفت: ‌همواره در دولت تأکید دارم مقرراتی که پیش پای مردم قرار دارد، شناسایی و حذف شود، چرا که معتقدیم مردم به خوبی می دانند که چگونه کار و فعالیت سالم داشته باشند.
رئیس‌ جمهوری گفت: خداوند به ما کشوری خوب، مردم مهربان، رهبر عزیز، انقلاب و قانون اساسی مطلوب داده است و فقط باید خودمان به خودمان رحم کنیم و با همدیگر مهربان باشیم و با مردم به راستی و دقیق صحبت کنیم.
مردم پشتیبان نظام و انقلاب هستند
روحانی تصریح کرد: مردم پشتیبان نظام و انقلاب خود هستند و باید دست به دست هم کشور را به جایی برسانیم که شهدا و بزرگان از ما خواسته‌اند. از ابتدای دولت تأکید داشته‌ام هر آنچه که مقام معظم رهبری مطالبه می‌کنند و آرزو دارند را برآورده سازیم. زمانی که ایشان گفتند می‌خواهند تورم یک رقمی باشد آن را قبول و در راه تحقق آن تلاش کردیم. همچنین زمانی که خودکفایی در گازوییل، بنزین و گندم را آرزو و مطالبه کردند، آنها را با کمال میل پذیرفتیم و امروز شاهد خودکفایی در این حوزه‌ها هستیم و در بخش گندم هم می‌توانیم صادرات داشته باشیم.
باید در روزهای سرنوشت‌ساز به صحنه بیایید و به هر آنچه که تشخیص و مصلحت کشور است عمل کنید تا شاهد رشد و تعالی در کشور باشیم.
در ابتدای این مراسم، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: توانستیم ریل را به همدان برسانیم و می‌توانیم گام‌های بسیار مؤثری هم در این زمینه برداریم و مردم به زودی ثمره توانایی‌هایی که دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف خلق کرده است را خواهند دید.
آخوندی افزود: امسال۱۸۰۰ کیلومتر ریل به مردم تحویل می‌دهیم و این توانایی بزرگی در تاریخ کشور است و به مفهوم تکیه بر توان مهندسی ایران است.
خط آهن تهران – همدان به طول ۲۷۶ کیلومتر و با اعتبار ۹۷۰۰ میلیارد ریال ساخته شد.
همچنین با حضور رئیس جمهوری خط آهن
ملایر‌– فیروزان و ایستگاه فیروزان با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
این طرح علاوه بر این که از لحاظ حمل و نقل داخلی بار و مسافر، استان‌های همدان و کردستان را به شبکه راه‌آهن سراسری متصل می‌کند، باعث فراهم آوردن بستر مناسبی به منظور احداث طرح‌ها و صنایع جدید، بهبود و گسترش شبکه ترابری منطقه و همچنین افزایش ایمنی سفر و کاهش مصرف سوخت می‌شود.قابلیت اتصال به شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه و پیشرفت مناطق غربی، تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب کشور و گسترش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه غربی ایران از مهمترین مزایای این پروژه محسوب می‌شود.
طرح ساخت خط آهن همدان – تهران در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان همدان در سال ۸۳ مصوب شده بود و تکمیل زیرسازی و اجرای کامل ریل‌گذاری خط آهن همدان – تهران در دولت یازدهم انجام شده است.‌همچنین با حضور رئییس جمهوری، عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن همدان – سنندج به طول ۱۵۱ کیلومتر آغاز شد. برای انجام این پروژه چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
آمده ایم به بداخلاقی ها پایان دهیم
رئیس جمهوری همچنین در سالن ابن سینای همدان تصریح کرد: آمده ایم به بداخلاقی ها پایان دهیم. آمده‌ایم تا به خشونت طلبان و افراطیون پایان دهیم.
به گزارش ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی اظهار داشت: ‌در انتخابات آمده ایم به خشونت ورزان و افراطیون بگوییم دوره شما تمام شده است. شما هشت سال در این کشور بودید و مردم دیدند که در این کشور چه کردید.
ما دنبال آزادی هستیم و حتی در سالن سخنرانی مان‌ بداخلاق ها را راه می دهیم. اینجا روزی است که باید برای روزهای آینده تصمیم بگیریم. منطق شما ممنوع کردن است و چیز دیگری ندارید. منطق شما هوچی بازی است و چیز دیگری ندارید.
جوانان غیور ما راه آزادی را انتخاب کرده اند. شما در طول این چهار سال در همه جلسات آمدید تا همه شبکه های اجتماعی را ببندید. شما در مسیر پیشرفت و آزادی جوانان ما نخواهید بود.
رئیس دولت یازدهم اظهار داشت: مردم ما امروز در همدان شاهد بودند که یک و نیم برابر ۱۰ سال قبل برای همدان تلاش کردیم.علی رغم خواست دلواپسان که از افتتاح بدشان می آید، امروز راه آهن همدان افتتاح شد. یک ماه دیگر هم راه آهن کرمانشاه افتتاح می‌شود و ماه بعد راه آهن ارومیه افتتاح می شود و ماه بعدش راه‌آهن رشت و ماه بعدش راه آهن تبریز٫وی در همین افزود:دولت یازدهم دولت اتصال ایران به جهانیان است. امروز می بینید که در چند ماه پنج استان به راه آهن سراسری متصل می‌شود.
وی سپس گفت: از شما سئوال می کنم چه شده است که برای عده ای از کاسبان تحریم غصه ایجاد شده است؟ هر چقدر ناراحت و غصه دار باشید بدانید که این مردم ۱۱ روز دیگر پاسخ شما را خواهند داد.
رئیس جمهوری با بیان این که ملت ما در انتخابات خرداد ۹۲ اعلام کرد خشونت را قبول ندارد، خاطرنشان کرد: ملت ما خرداد ۹۲ اعلام کرد که راه حصر و انزوای ایران را نمی پذیرد. ملت ایران یک بار دیگر هم اعلام کرد که مسیرش آزادی است و آن اسفند ۹۴ بود. اردیبهشت ۹۶ هم یک بار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، را قبول ندارند.
وی ادامه داد: به همه دوستان و همه آنهایی که این روزها از پول بیت المال و پولی که به خاطر امنیت به آنها داده شده است ، به روستاها و شهرها می روند تا مردم را ناامید کنند می پرسم: چه چیزی موجب هراس شما شده است؟ اگر این ملت هم پیروز شود شما هم پیروز خواهید بود. اگر این ملت پیروز شود، آن وقت در سفره‌تان نانی را خواهید خورد که حاصل دسترنج کشاورز ایرانی است.
روحانی یادآور شد:آن روزی که ۷۵۰ میلیارد دلار پول نفت در دستتان بود ، برای مردم ایران چه کردید؟ چه شده است که سخنگوی یک نهاد در این دو سه هفته سیاه نمایی دولت را یاد گرفته است؟ اجازه نمی دهم خانه ای که باید خانه عدالت باشد به خانه اتهام و دروغ تبدیل شود. البته شما نمی خواهید روحانی این مسیر را ادامه دهد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:۱۱ روز دیگر باید یک بار دیگر راهمان را به جهانیان اعلام کنیم. ما انحصارگرایان را نمی خواهیم. ما آنهایی که پشت میز نشسته اند و حکم صادر کرده اند را نمی خواهیم. راه ما مشخص است. راه ما همزیستی مسالمت آمیز میان اقوام ایرانی است. نمی گذاریم درصد درست کنید. ما ملت ۱۰۰ در صدی هستیم. ملت ایران با حقوق شهروندی واحد راه خود را ادامه می دهد.
رئیس دولت یازدهم با بیان این که از همه شما می خواهم ۲۹ اردیبهشت که روز حماسه ماست ، همه به پای صندوق بروید گفت: به پای صندوق رای بروید، اما تنها نروید .هر نفر به همراه ۱۱ نفر دیگر به پای صندوق بروید یعنی ۱۲ نفره به پای صندوق آرا بروید. همه آنهایی که می خواهند ناامنی را به کشور بازگردانند و می خواهند آرامش منطقه را برهم بزنند، بدانند برای آرامش و امنیت و پیشرفت ایران عزیز به پای صندوق رای خواهیم رفت.
وی با بیان این که ما برای پیشرفت و اشتغال زنان به پای صندوق رای خواهیم رفت خاطرنشان کرد:آنها در هشت سال ۸۶۰ هزار خانم را بیکار کردند اما در دولت یازدهم ۷۵۰ هزار بانو سرکار رفتند. اگر شما جوانان در خانه بنشینید، بدانید که در پیاده رو های ما هم دیوار خواهد بود. شما آنها را نمی شناسید من آنها را می شناسم. آنها روزی در جلسه ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده رو دیوار بکشند. آنها می خواستند پیاده رو زنانه و مردانه ایجاد کنند، همان طور که در محل کارشان بخشنامه تفکیک جنسیتی را ایجاد کردند.
روحانی خاطرنشان کرد: باید برای اشتغال جوانان قدم برداریم، اما نه با حرف. آن کسی می تواند برای اشتغال حرف بزند که در سال گذشته، ۶۵۰ هزار اشتغال ایجاد کرد. دولت در بهمن ۹۵ طرح کارورزی و اشتغال جوانان را تصویب کرده است، ولی عده ای همان طرح را به صورت ناقص به مردم وعده می دهند.
وی ادامه داد:طرح کاروزی برای جوانان را ما در برنامه ششم اعلام کردیم که به صورت متوسط ۹۵۵ هزار شغل برای جوانان درست خواهیم کرد. عدد شغل محاسبه شده و کارشناسی شده و در هزاران جلسه بررسی شده و در قالب لایحه به مجلس داده شده است. چرا گفتیم ۹۵۵ هزار نفر و نه یک میلیون. این به خاطر محاسبات کارشناسی ما بود. این عدد مصوب برنامه ششم در مجلس و با پیشنهاد دولت است.
رئیس دولت یازدهم تصریح کرد: از شما می پرسم: آیا می خواهیم مظلومیت ها در این کشور ادامه یابد؟ آیا می خواهیم باز چهره هایی که مرحوم هاشمی را مخدودش کردند به کارشان ادامه دهند؟ آیا می خواهیم جامعه ما از بیانات خاتمی عزیز استفاده نکند.
چرا عزیزان و چهره های عزیز ما و آنهایی را که به ملت خدمت کردند و گفتگوی میان ملت ها را به ارمغان آوردند و چهره واقعی ایران را به دنیا نشان دادند، خانه نشین می کنید؟با چه قانونی؟
۲۹ اردیبهشت پای صندوق ها می‌رویم تا بزرگانمان را به جامعه برگردانیم.‌ ۲۹ اردیبهشت به پای صندوق می رویم تا شرایط امنیتی به دانشگاه بازنگردد. نمی‌خواهیم ۱۶ آذر سخنرانی در دانشگاه ممنوع باشد.
وی افزود: نمی خواهیم بازار صادرات کشورمان را به دیگران بسپاریم. نفت صادراتی شما راچه کسانی گرفته بودند؟ یک میلیون بشکه صادراتی نفت شما را چه کسانی گرفتند؟ آیا در اختیار گذاشتن بازار صادراتی ملت ایران به دیگران افتخار دارد؟ شما به کشورهای همسایه خیلی کمک کردید. آنها دلشان می خواهد شما مجددا برگردید. چون کشتیرانی ما تحریم بود کشتی ما باید به کشورهای همسایه می رفت و ما با لنج کالاهای خود را به ایران می‌آوردیم. برای هر کانیتنر باید ۷۰۰ دلار اضافه‌تر می‌دادیم. با اجازه چه کسی شعار دادید؟ در‌باره یک تکه تاریخی سخنرانی کردید، ولی همان تکه تاریخی سه بار علیه فلسطین در سازمان ملل قطعنامه گرفت.
این کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همچنین گفت:‌ در ۲۹ اردیبهشت از منافع ملت ایران و قدرت واقعی ایران سخن می گوییم و می خواهیم بگوییم کشور ما باید صادر کننده بنزین و گازوییل باشد. شما بنزین و‌ گازوییل را از خارج وارد می کردید ولی این دولت مردم را به خودکفایی رساند و امروز صادرکننده گازوییل هستیم ولی به زودی در بنزین خودکفا خواهیم شد و آن را صادر خواهیم کرد.
وی گفت:در یک منبع مشترک کشور همسایه دو برابر ما گاز را برداشت می کرد. در زمستان از همسایه گاز خواستیم بخریم و آنها ۹ برابر قیمت گاز را به ما فروختند. همان همسایه مجددا گاز را قطع کرد، ولی دید ما احوالی از آنها نمی پرسیم و بعد از ۱۵ روز مجددا گاز را وصل کردند. ما عزت را در عمل و نه در شعار می خواهیم.مردم عزیز !در۲۹ اردیبهشت بداخلاق ها را مایوس کنید و آزادی بیشتر ملت ایران را رقم بزنید و دانشگاه ها را آزادتر کنیم و دروغ را در این کشور ریشه کن کنیم و اخلاق را به این کشور برگردانیم. دوباره برای ایران خواهیم آمد.


نوشته شده در   سه شنبه 19 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode