ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 ارديبهشت 1396     |     کد : 177460

امام جمعه تبریز: حجاب محدودیت نیست، مصونیت است/ 7 آیه در قرآن ارجع به حجاب

امام جمعه تبریز گفت: حجاب محدودیت نیست، مصونیت است، عده‌ای هم که غرب زده و بی‌توجه به قرآن و مسائل دینی و ارزشی هستند، اعمال آنها عمل شایسته‌ای نیست، باید بانوان پوشش اسلامی را رعایت کنند تا اینکه جامعه دچار مفاسد اخلاقی نگردد.


امام جمعه تبریز گفت: حجاب محدودیت نیست، مصونیت است، عده‌ای هم که غرب زده و بی‌توجه به قرآن و مسائل دینی و ارزشی هستند، اعمال آنها عمل شایسته‌ای نیست، باید بانوان پوشش اسلامی را رعایت کنند تا اینکه جامعه دچار مفاسد اخلاقی نگردد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری بعد از ظهر امروز در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج) ، اظهار داشت: خداوند متعال انسان را مثل سایر موجودات خلق نکرده است، چون انسان دارای عقل، شعور و ادراک است برای او وظایفی را مشخص کرده است.

نماینده امام خامنه ای (دامت برکاته) با اشاره به آیاتی از قرآن مجید؛ رمز خلقت بشر را عبادت خدا و رسیدن به معرفت الهی عنوان کرد و افزود: انسان در اثر معرفت و پرستش پروردگار به تکامل می رسد و انسان با معرفت و پرستش الهی، مراحل تکامل را سیر کرده و بدان دست می یابد.

آیت الله مجتهدشبستری، سعادت دنیا و آخرت را در انجام تکالیف الهی بیان کرد و ابراز داشت: انسان دارای تکالیفی است و آن هم برای سعادت اوست و در اثر عمل به این تکالیف و وظایفی که خداوند متعال معین کرده است، سعادتمند می‌شود، از جمله این تکالیف الهی؛ فریضه نماز است و نماز هم سازننده و آموزنده و هم بازدارنده از انحرافات اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بهترین وسیله ارتباط بین خالق و مخلوق نماز است، تصریح کرد: در متون دینی آمده است؛ نماز وسیله تقرب هر فرد پرهیزگار است و خواندن نماز انسان را متوجه به این می‌کند که عالم محضر الهی است و خداوند علیم و بصیر است و شاهد اعمال ما انسان‌هاست، خواندن نماز باعث می شود، انسان از ارتکاب اعمال زشت خودداری کند.

امام جمعه تبریز، بدحجابی در جامعه را یکی از اعمال زشت برشمرد و افزود: در قرآن کریم راجع به حجاب هفت آیه آمده است؛ لذا رعایت حجاب از تکالیف الهی محسوب می‌شود، حجاب محدودیت نیست، مصونیت است و فواید فراوانی دارد. عده‌ای هم که غرب زده و بی‌توجه به قرآن و مسائل دینی و ارزشی هستند، اعمال آنها عمل شایسته‌ای نیست، باید بانوان پوشش اسلامی را رعایت کنند تا اینکه جامعه دچار مفاسد اخلاقی نگردد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آموزش احکام اسلامی به فرزندان باید جزء اولویت تربیتی اولیا و مربیان باشد، ابراز داشت: دختر خانم‌ها باید بعد از رسیدن به سن تکلیف در کنار انجام تکالیفی همچون روزه و فریضه نماز ..، باید حجاب اسلامی را مراعات کنند و این وظیفه بر گردن اولیا و مربیان است که در آموزش و تربیت نونهالان تلاش و دقت بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، روزه گرفتن را سبب تقویت اراده انسان دانست و در ادامه افزود: وقتی انسان در طول روز تشنگی و گرسنگی را تحمل می کند، این تحمل سبب تقویت اراده اوست و قطعاً این فرد در مقابل گناه نیز اراده اش قوی می شود و در مقابل مفاسد اخلاقی مقاومت می کند، لذا اعمالی که سخت است فضیلت شان هم بیشتر است و ثواب دنیوی و اخروی دارد.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه انجام تکالیف الهی هم منافع فردی و هم منافع اجتماعی دارد، تصریح کرد: خداوند می داند برای بشر کدام تکالیف مهم است، آن تکالیف را برای ما معین کرده .. و انجام این تکالیف الهی، همگی به صلاح ماست.

وی خطاب به دانش آموزان، تحصیل علم را جزء تکالیف الهی برشمرد و تاکید کرد: اطاعت از پدر و مادر لازم است و گوش دادن به نصایح معلمان و مربیان مدرسه جزء آداب اسلامی بوده و تحصیل علم و فراگرفتن دانش از واجبات است.

 


نوشته شده در   جمعه 15 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode