ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396     |     کد : 177430

به بهانه برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی در آذربایجان شرقی عنوان شد؛

برگزاری مسابقات قرآنی عامل وحدت کشورهای اسلامی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی 'tj: برگزاری مسابقات قرآن در جمهوری اسلامی ایران نقش مؤثری در وحدت کشورهای اسلامی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی 'tj: برگزاری مسابقات قرآن در جمهوری اسلامی ایران نقش مؤثری در وحدت کشورهای اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اینکه مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم از چند روز اینده در آذربایجان شقی آغاز خواهد شد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و نیز مدیر کل اوقف و خیریه استان در خصوص لزوم برگزاری این مسابقات و تاثیرات آن در جامعه با خبرنگاران به گفت و گو نشستند.

برگزاری مسابقات قرآنی عامل وحدت کشورهای اسلامی

محمداسماعیل سعیدی ‌نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی نقش موثری در همبستگی و وحدت امت اسلامی دارد، اظهار کرد: وحدت میان کشورها و ملت‌های اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بارها مورد تاکید بنیانگذار انقلاب و رهبری قرارگرفته است، رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود تاکید کردند که قرآن کریم و مفاهیم عالی آن به روشنی همبستگی و مقابله با دشمنان اسلام را مطرح کرده است؛ بنابراین صحبت از امت اسلام در هر شرایطی به معنای توجه به  مفاهیم دین اسلام حول فرمایشات پیامبر اسلام‌(ص) است.

وی، افزود: به طور حتم اختلافات میان برخی کشورهای اسلامی ناشی از بی هویتی و دوری آنها از دنیای اسلام و قرآن کریم است، البته خدا در قرآن کریم تاکید کرده است که اختلاف باعث از میان رفتن شادابی و نشاط کشورهای اسلامی می‌شود؛ همچنین اختلافات میان کشورهای اسلامی به دلیل حضور حاکمان بی لیاقت در راس کشورهای مسلمان باعث غارت منابع معنوی توسط  مستکبران و زورگویان می گردد.

سعیدی با تاکید بر وحدت و همبستگی میان ملل اسلامی، تصریح کرد: یکی از موضوعات و اهداف در برگزاری مسابقات قرآنی این است که بتوان اتصال میان امت و ملت‌های اسلامی را افزایش داد، بنابراین باید از برگزاری این مسابقات در کشورهای اسلامی استقبال کرد و امیدواریم کشورهای اسلامی از این مسابقات برای افزایش وحدت و امت واحده استفاده کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه غارت منابع معنوی و اسلامی درحال حاضر توسط حاکمان وابسته در کشورهای منطقه صورت می گیرد، گفت: در شرایطی که حاکمان وابسته هستند غارت منابع معنوی به سهولت و آسانی انجام می‌شود، از این رو زمانی می‌توان در مقابل نفوذ بیگانگان  ایستادگی کرد که هویت و تفکرات نسبت به مبانی اسلام پر رنگ باشد، بنابراین باید بتوان با استفاده از آموزه‌های قرآنی بنیان های اسلام را تقویت کرد.

سعیدی، افزود: برگزاری مسابقات قرآن در جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در وحدت کشورهای اسلامی دارد، زیرا پایه‌های جمهوری اسلامی ایران براساس اسلام انقلابی و تفکر مبارزه در مقابل استکبار شکل گرفته است.

لزوم بهره‌گیری از معارف و آموزه‌های قرآن برای نهادینه سازی دین در جامعه

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی نیز در همین خصوص هدف از برگزاری مسابقات قرآن را ترویج فرهنگ قرآنی و دین مبین اسلام در جامعه دانست و یادآور شد: بهره‌گیری از معارف قرآن و آموزه‌های آن بهترین راه نهادینه‌سازی معارف دینی است.

حجت‌الاسلام علی مصائبی در گفت ‌و گو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه متولی عالی‌ترین سطح مسابقات قرآنی در کشور است، گفت: مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم از این هفته در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: شکل برگزاری مسابقات اوقاف و امورخیریه به گونه‌ای است که نفرات برگزیده مرحله شهرستانی به مرحله استانی و از آن به مرحله کشوری و بین‌المللی راه خواهند یافت و اگر این سلسله مراتب در برگزاری مسابقات نباشد ایجاد رقابت و شناسایی استعدادهای قرآنی پدید نمی‌آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در میان مردم به‌ویژه جوانان به گونه‌ای است که می‌توان از آن برای گرایش جوانان به سوی قرآن و عترت استفاده کرد که این ظرفیت اثرات موثری در جامعه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مصائبی در ادامه هدف دیگر از برگزاری این مسابقات، را ترویج فرهنگ قرآنی و دین مبین اسلام در جامعه دانست و یادآور شد: بهره‌گیری از معارف قرآن و آموزه‌های آن بهترین راه نهادینه‌سازی معارف دینی است.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن که هر ساله توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود و از جمله مسابقاتی است که نه رده سنی و نه قشر شناخته شده‌ای دارد و همه اقشار مختلف مردم در هر رده تحصیلی و هر شغلی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در پایان بر جامعیت قرآن نسبت به سایر کتاب‌های آسمانی تأکید کرد و گفت: قرآن کریم آن‌قدر ابعاد مختلفی دارد که هرچقدر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی برای توجه بیشتر به این کتاب الهی تلاش شود کم است.


نوشته شده در   پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode