ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396     |     کد : 177380

تضمین امنیت با برگ مشارکت

انتخابات مهم‌ترین عرصه حضور مردم در صحنه تصمیم‌گیری در نظام جمهوری اسلامی ایران است و مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت مساله انتخابات تاکید کرده‌‌اند و حضور گسترده مردم را در این عرصه موجب رشد و بالندگی نظام دانسته‌اند.

انتخابات مهم‌ترین عرصه حضور مردم در صحنه تصمیم‌گیری در نظام جمهوری اسلامی ایران است و مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت مساله انتخابات تاکید کرده‌‌اند و حضور گسترده مردم را در این عرصه موجب رشد و بالندگی نظام دانسته‌اند.

مقام معظم رهبری در دیدار اخیر کارگران نیز بار دیگر بر این مساله تاکید کرده و فرمودند: «هرکس کشور، نظام و امنیت را دوست دارد در انتخابات شرکت کند، این حضور تعیین‌کننده، شر دشمن را از سر کشور کم خواهد کرد.»

این تاکیدات از سوی بالاترین مقام کشور حکایت از اهمیت بالای انتخابات و مشارکت در آن دارد و همزمان با چنین سفارش‌هایی شاهدیم که برخی رسانه‌ها و گروه‌های خارجی که منافعشان را در تحریم انتخابات می‌بینند در جهتی مخالف در حرکت هستند.

مقبولیت حاکمیت در بین مردم

دکتر محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه در گفت‌وگو با جام‌جم، اظهار کرد: آمریکایی‌ها و دشمنان در خارج کشور تمام تلاششان این است که صندوق‌های رای خالی باشد؛ آنها با بنگاه‌های تبلیغاتی خود تمام‌قد القا می‌کنند که انتخابات ایران با کیفیت و قابل اتکا نیست تا مردم را دلسرد از حضور در پای صندوق رای کرده و به نوعی یاس و ناامیدی را به جامعه القا کنند که این ترفند‌ها سال‌هاست که از سوی مردم آگاه کشور شناسایی شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی از دیگر ترفندهای دشمنان را ایجاد دوگانگی و تشتت در جامعه عنوان کرد و گفت: البته برخی عوامل داخلی که به دلایل مختلف در سال‌های بعد از انقلاب، منافعشان با پیروزی انقلاب تحت‌تاثیر قرار گرفته، علاقه‌مند نیستند جمهوری اسلامی ایران با حضور مردم که عقبه و پشتوانه نظام هستند، استمرار پیدا کند.

وی یادآور شد: البته خوشبختانه مردم بعد از انقلاب با هوشیاری و با آنچه از امام و رهبری فراگرفتند، نشان دادند سخنان دوست و دشمن را می‌شناسند و پاسخ مناسبی برای اقدامات آنها دارند.

عضو فراکسیون ولایت گفت: انتخابات پیش رو هم به فضل الهی مهر تائیدی بر آرمان‌های امام است و مردم با هوشیاری دراین دوره با حضور خودشان بر نظام و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مهرتائید خواهند زد و فرد شایسته را انتخاب می‌کنند.

پورابراهیمی درخصوص اهمیت مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد: انتخابات در هر کشوری نشان‌دهنده میزان مقبولیت حاکمیت در بین مردم محسوب می‌شود و از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران نگاهی مبتنی بر تفکر اسلامی و اعمال نظر مردم بر حاکمیت و مسائل اجرایی کشور دارد، این موضوع کاملا به رسمیت شناخته شده است.

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که به طور متوسط هر ساله یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود و این امر در کانون توجه بسیاری از کشورهای دوست و دشمن جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در راس دشمنی با ایران، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها قراردارند و برای آنان مهم است که حضور مردم در پای صندوق‌های رای برای حمایت از جایگاه نظام و اقتدار مردم‌سالاری دینی تا چه میزان است.

نماینده کرمان با بیان این‌که حضور مردم در انتخابات قبل از این‌که انتخاب یک فرد باشد، تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب، امام، شهدا و رهبری انقلاب است، گفت: از این منظر جنس حضور مردمی پیام خاصی به دنیا، بخصوص دوستداران انقلاب دارد و آنها را دلگرم و دشمنان را مایوس می‌کند.

انتخابات تضمینی برای امنیت

مرتضی صفاری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم در گفت‌وگو با جام‌جم، مشارکت مردم را در انتخابات نوعی تضمین برای حفظ امنیت کشور دانست و گفت: هرچه مشارکت بیشتر باشد، این ضمانت و استحکام قوی‌تر خواهد بود.

وی با بیان این‌که تاکید رهبری همواره بر شرکت و حضور گسترده مردم است، افزود: حضور مردم قطعا می‌تواند امنیت و حفاظت از کشور را در ابعاد بین‌المللی و داخلی به همراه داشته باشد.

نماینده نطنز گفت: نباید تردید کنیم که هیچ ایرانی حاضر نیست صدمه‌ای به کشورش وارد شود حتی اگر نارضایتی‌هایی داشته باشد؛ لذا کسانی که به دنبال تحریم انتخابات باشند به دنبال منافع کشورهای دشمن هستند.

وی یادآور شد: البته برخی نیز در داخل کشور که عقبه آنها در خارج کشور است در تلاشند چهره کمرنگی از انتخابات به نمایش گذاشته شود که خوشبختانه این تفکر سال‌هاست با شکست مواجه شده و مردم آن را نادیده گرفته‌اند.

 


نوشته شده در   سه شنبه 12 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode