ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 فروردين 1390     |     کد : 17682

عفونت‌ها از نتايج مقاومت آنتي‌بيوتيك‌هاست

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي تبريز گفت: حوادث عفوني وحشتناك در جامعه بشري از نتايج مقاومت دارويي و آنتي‌بيوتيك خواهد بود كه با مصرف بي‌رويه آنتي‌بيوتيك ايجاد مي‌شود.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشكي تبريز گفت: حوادث عفوني وحشتناك در جامعه بشري از نتايج مقاومت دارويي و آنتي‌بيوتيك خواهد بود كه با مصرف بي‌رويه آنتي‌بيوتيك ايجاد مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، عليرضا يعقوبي ظهر امروز در نشست مطبوعاتي نسبت به گسترش مصرف آنتي‌بيوتيك‌ها و ايجاد مقاومت دارويي در جامعه هشدار داد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي تبريز با اشاره به نامگذاري سال‌جاري به نام جهاد اقتصادي اظهار داشت: كشور در مرحله جهش‌هاي بزرگ قرار دارد و اين نامگذاري مي‌تواند زمينه را براي جهش‌هاي بزرگ در زمينه‌هاي مختلف فراهم كند.
وي با بيان اينكه پيشرفت‌هاي خوبي در عرصه سلامت كشور صورت گرفته است، يادآور شد: در سال جهاد اقتصادي مي‌توانيم شاهد رشد قابل توجه در عرصه خدمات بهداشتي و پزشكي باشيم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي تبريز تاكيد كرد: مقوله سلامت از اهميت زيادي برخوردار است و تا موضوع سلامت در جامعه حل نشود نمي‌توان به رشد و پيشرفت مطلوب دست يافت.
وي با اشاره به شعار امسال روز جهاني بهداشت گفت: مصرف بي‌رويه آنتي‌بيوتيك‌ها تهديدي جدي است كه موجب مقاومت ميكروبي شده است.
يعقوبي تصريح كرد: متوسط مصرف دارويي در ايران دو برابر مصرف جهاني است و در هر نسخه پزشكي به طور متوسط بيش از چهار قلم دارو استفاده مي‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي تبريز افزود: در نسخ دارويي آنتي‌بيوتيك‌ها جايي خاص دارند و در برخي خانواده‌ها نيز آنتي‌بيوتيك‌ها به عنوان مسكن استفاده مي‌شود.
يعقوبي با بيان اينكه مقاومت آنتي‌بيوتيك در جامعه موجب افزايش هزينه‌هاي درماني مي‌شود، گفت: حوادث عفوني وحشتناك در جامعه بشري از نتايج مقاومت دارويي و آنتي‌بيوتيك خواهد بود كه با مصرف بي‌رويه آنتي‌بيوتيك ايجاد مي‌شود.
وي افزود: امروزه برخي آنتي‌بيوتيك‌هاي ساده بي‌تاثير شده و استفاده خودسرانه خانواده‌ها از اين آنتي‌بيوتيك‌ها يك خيانت آشكار به فرزندان و جامعه محسوب مي‌شود.
يعقوبي تاكيد كرد: مقاومت آنتي‌بيوتيكي موجب شده تا درمان بيماري‌هاي ساده ميكروبي با مشكل مواجه شده و از آنتي‌بيوتيك‌هاي قوي استفاده شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 18 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode