ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 فروردين 1396     |     کد : 176668

خواب سازش با رژیم صهیونیستی در اجلاس سران اتحادیه عرب!

اتحادیه عرب که برخی اعضای آن مدتی است علنا در خدمت رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند رسما اعلام کرده، طرح صلح با رژیم صهیونیستی که آل‌سعود در سال 2002 پیشنهاد کرده بود، را می‌پذیرد!

اتحادیه عرب که برخی اعضای آن مدتی است علنا در خدمت رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند رسما اعلام کرده، طرح صلح با رژیم صهیونیستی که آل‌سعود در سال 2002 پیشنهاد کرده بود، را می‌پذیرد!

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه پایانی بیست و هشتمین نشست سران عرب در «بحرالمیت» اردن را که 9 فروردین برگزار شد قرائت کرد. در این بیانیه طرح خائنانه صلح اعراب و رژیم صهیونیستی که آل‌سعود در سال 2002 آن را پیشنهاد داده بود، پذیرفته شد. در آن سال رژیم سعودی اعلام کرده بود که «اگر اسرائیل از اراضی اشغالی سال 1967 عقب‌نشینی کند و تشکیل دولت فلسطینی در بیت‌المقدس شرقی را بپذیرد، کشورهای عربی حاضرند که با اسرائیل پیمان صلح امضاء کنند.»
در بیانیه مذکور که توسط ابوالغیط قرائت شد، همچنین آمده است: «رهبران کشورهای عربی بر تداوم تلاش برای آغاز مذاکرات جدی و موثر فلسطینی‌ها و اسرائیل تأکید می‌کنند، تلاشی که به بن‌بست سیاسی پایان داده و تشکیل دولت مستقل فلسطینی را در اراضی سال 1967 میلادی به پایتختی قدس‌شرقی محقق می‌کند.»
این بیانیه می‌افزاید: ما تاکید می‌کنیم که صلح فراگیر و دائمی گزینه راهبردی کشورهای عربی است و طرح صلح عربی که همه کشورهای عربی در سال 2002 میلادی در بیروت با آن موافقت کردند، همچنان طرحی فراگیر برای صلح به شمار می‌رود، زیرا این طرح قادر به تحقق یک آشتی تاریخی مبتنی بر خروج اسرائیل از همه مناطق فلسطین، سوریه و لبنان است.»
بیانیه فوق اما در ارتباط با سوریه نیز این‌گونه موضع گرفت که «بحران در این کشور راه‌حل نظامی ندارد و تنها راه‌حل ممکن، سیاسی است.» این در حالی است که برخی از همین کشورها مثل اردن، عربستان و قطر از حامیان تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه هستند در مورد یمن نیز سران اتحادیه عرب جانب متجاوزان را گرفتند. طبق این بیانیه، قانون اساسی سابق یمن مشروع دانسته شد و کشورهای عربی از ائتلاف متجاوز تحت رهبری رژیم سعودی حمایت کردند و خواستار آغاز مذاکرات یمنی براساس طرح شورای همکاری خلیج‌فارس شدند.
واکنش رهبر انصارالله
«عبدالملک الحوثی» دبیرکل جنبش انصارالله یمن هم در واکنش به برگزاری اجلاس سران عرب در اردن گفت: «اجلاس سران عرب، اجلاس مردگان است و به مسئله اصلی امت اسلامی توجهی ندارد و موضوع فلسطین نزد اعراب به فراموشی سپرده شده است.» وی ضمن تمجید از موضع ایران در قبال یمن هم گفت: «ایران دلسوز یمن است و موضع آن در قبال یمن برای یمنی‌ها قابل ستایش است.»
در همین حال، «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز طی نامه‌ای خطاب به اتحادیه عرب تاکید کرد، سخن گفتن در مورد بازگشت رئیس‌جمهور (سابق) یمن (عبدربه منصور هادی)، صحیح نیست، زیرا دوره وی در سال 2014 پایان یافته است.
خواب عمیق!
نشست اتحادیه عرب که 9فروردین برگزار شد، یک حاشیه معنادار هم داشت. که سوژه رسانه‌ها شد؛ در این نشست امیرکویت، رئیس‌جمهور جیبوتی، رئیس‌جمهور فراری یمن (منصور هادی) و حتی شخص «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به خواب عمیق فرو رفته بودند! رسانه‌های خبری با پوشش تصویری این واقعه، ارزش این نشست را زیر سؤال بردند.
روزنامه «رأی‌الیوم» نوشت که نشست سال آینده اتحادیه عرب نیازمند یک تابلوی بزرگ است که روی آن نوشته شده باشد؛ «خواب ممنوع»!  این روزنامه «خواب» را مناسب سن و سال سران عرب دانست و نوشت که دنیای عرب به خاطر مشتی پیر و فرسوده، در شرایط بغرنجی به سر می‌برد.


نوشته شده در   دوشنبه 14 فروردين 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode