ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 11 فروردين 1396     |     کد : 176621

امام جمعه شهر مهربان: مسؤولان باید به جای واردات به‌فکر حمایت از تولیدکنندگان باشند

حجت الاسلام و المسلمین حسن مرسلی امام جمعه مهربان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی،...

حجت الاسلام و المسلمین حسن مرسلی امام جمعه مهربان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی،  نامگذاری سال 96 به‌نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام عظمای ولایت  را  جلب توجه بیشتر جوانان و مسؤولان برای گره‌گشایی از مشکلات کشور عنوان کرد که  فقط بدست جوانان و مسؤولان باغیرت این مملکت صورت می‌گیرد و باید توجه داشته باشیم که دشمن هیج وقت دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌شود.

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به اینکه مسؤولان باید به جای واردات به‌فکر حمایت از تولیدکنندگان باشند تا زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شود، تصریح کرد: وقتی جوان ایرانی احساس کند که از تولیدات او حمایت می‌شود و ارتقاء و پیشرفت در کارش وجود دارد، به کارش دلگرم می‌شود.

خطیب جمعه مهربان افزود: مسؤولان باید توجه داشته باشند که کشورهای خارجی در هیچ شرایطی دل شان برای اقتصاد ایران نمی‌سوزد و بنابراین وظیفه مسؤولان است که بدون چشم داشتن به کمک کشورهای خارجی برای رونق اقتصاد و پیشرفت کشور تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مرسلی با اشاره به ثبت‌نام از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در کشور و در پیش رو بودن ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، مهم‌ترین مسئله کشور را در ماه‌های آتی حضور و مشارکت  حداکثری مردم در عرصه انتخابات عنوان کرد و افزود: دشمنان از ماه‌ها قبل برای کمرنگ کردن حضور مردم در عرصه انتخابات و همچنین بوجود آوردن شرایطی همچون فتنه 88 و یا شدیدتر  از آن برنامه‌ریزی کرده‌اند و تنها حضور مردم در صحنه و خلق حماسه‌هایی همچون حماسه 9 دی خنثی کننده تمام توطئه‌ها خواهد بود.

امام جمعه شهر مهربان تاکید کرد: مردم باید با آگاهی و انتخاب اصلح به وظیفه خود عمل کنند و رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی و تعصب‌های بی‌جا رمز موفقیت شهر، منطقه و کشور خواهد بود.

خطیب جمعه شهر مهربان افزود: پشتیبانی از ولایت فقیه نه در گفتار بلکه در عمل و پیگیری مشکلات کشور و منطقه در عمل و نه در شعار از جمله ویژگی‌ها و صلاحیت‌های رئیس جمهور و شوراها می‌باشد.

مرسلی، توجه و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری که همه ساله در اولین روز سال در پیام نوروزی و فرمایشات شان در حرم رضوی بیان می‌شود را کلید حل همه مشکلات و تمرد از ولی فقیه را منشاء تمامی مشکلات برشمرد .

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران و تبریک این روز بزرگ اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) 12 فروردین 1358 در پیامی با اعلام رسمی حکومت جمهوری اسلامی این روز را روز امامت امت، نخستین روز حکومت الله و از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی خواندند و فرمودند: مبارک باد بر شما روزی که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود می‌رسند و خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملتهای مستضعف نمود، و با برقراری جمهوری اسلامی، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت.

خطیب جمعه مهربان به بخش دیگری از پیام بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل (ره) در خصوص 12 فروردین اشاره نموده و اظهار داشت: من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنم. به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق‌ها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن کنند.

مرسلی با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت اظهار داشت: استفاده از طبیعت خوب است و اگر این روز را روز طبیعت می دانیم باید به طبیعت خدمت نماییم ولی اگر بجای صیانت از طبیعت آشغال های خود را در آنجا رها نماییم نه در حق طبیعت بلکه در حق نسلهای آینده خیانت کرده ایم و این گناه نابخشودنی است.

امام جمعه شهر مهربان افزود: اگر برخی‌ها نحسی 13 را مطرح می‌کنند که بخاطر آن باید از منازل خود خارج شویم این موضوع  خرافاتی بیش نیست و انسان اگر عبد خدا باشد همه جا برای او عید و مبارک است ولی اگر گناه کند در خانه هم باشد نحس است و در طبیعت و بیرون از خانه هم باشد نحس است.

خطیب جمعه شهر مهربان، همچنین سوم رجب سالروز شهادت حضرت امام علی النقی (ع) را تسلیت گفت.


نوشته شده در   جمعه 11 فروردين 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode