ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1395     |     کد : 176431

چگونه با کودکان بي ادب برخورد کنيم؟

مصطفي افشار کارشناس ارشد مشاوره و خانواده، در خصوص کودکاني که در مهماني‌ها رفتارهاي بي‌ادبانه انجام مي‌دهند، اظهار داشت:

مصطفي افشار کارشناس ارشد مشاوره و خانواده، در خصوص کودکاني که در مهماني‌ها رفتارهاي بي‌ادبانه انجام مي‌دهند، اظهار داشت: به طور کلي رفتارهاي اين گروه از کودکان، رفتارهاي واکنشي است به اين دليل که والدين در منزل به آن‌ها توجهي نمي‌کنند بنابراين سعي مي‌کنند که در مهماني‌ها کانون توجه قرار بگيرند و نظر ديگران به سوي خود جلب کنند.
وي اظهار داشت: والدين بايد در برخورد با کودکي که در مهماني فرياد مي‌زند يا کلمات زشت و بي‌ادبانه بر زبان مي‌آورد، برخورد مثبتي داشته باشند، والدين بايد در مواجهه با اين رفتار غلط و منفي فرزندشان با ملايمت و لبخند به سوي وي بروند و به آرامي به کودک تذکر دهند که رفتارش اشتباه بوده و از تحقير و سرزنش کودک خودداري کنند.
اين کارشناس ارشد مشاوره خانواده عنوان کرد: براي کنترل کودکان بي‌ادب و پرخاشگر والدين بايد با نرمي و ملايمت با آنها رفتار کنند و در شرايطي که کودک رفتار نامناسبي انجام مي‌دهد سعي کنند آرامش و خونسردي خود را حفظ کنند.
افشار توصيه کرد: در مواقعي که کودک پرخاشگري مي‌کند يا رفتار نامناسبي انجام مي‌دهد، والدين بايد کودک را راهنمايي و هدايت کنند و حواس فرزندشان را به روش‌هاي گوناگون مانند دادن کتاب به وي پرت کنند.
وي تاکيد کرد: والدين بايد اشياء مخرب و شکستني را از دسترس کودکان دور نگه دارند و به طور مثال وقتي که کودک با مداد رنگي روي ديوار نقاشي مي‌کند،‌ به آرامي به وي توضيح دهند که چگونه بايد به طور صحيح از مدادرنگي استفاده کند.
اين کارشناس ارشد مشاوره خانواده يادآور شد: کودکان پرخاشگر و بي‌ادب به طور کلي عزت نفس خيلي پاييني دارند بنابراين والدين بايد سعي کنند که عزت نفس آنها را تقويت کنند و به آنها بگويند که انسان‌هايي قابل احترام و دوست‌داشتني هستند.
افشار با بيان اينکه والدين بايد پيش از رفتن به مهماني فرزندانشان را براي حضور در مهماني آماده کنند، توصيه کرد: والدين بايد از تذکر و تنبيه کودک در حضور ديگران اجتناب کنند و وقتي که کودک رفتار نامناسبي انجام مي‌دهد وي را به اتاقي خلوت و ساکت برده و به آرامي با فرزندشان در خصوص اشتباهش صحبت کنند همچنين والدين بايد از برچسب زدن به کودک و زير سوال بردن شخصيت وي خودداري کنند و به کودک تنها بگويند که رفتارش اشتباه است.

 


نوشته شده در   شنبه 28 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode