ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 اسفند 1395     |     کد : 176081

تاکید وزیر ارشاد بر حمایت از فعالان قرآنی در فضای مجازی برای راه‌اندازی

موجی از آیه‌های قرآن در فضای مجازی

شناسائی و مذاکره با صاحبان کانال‌های فعال در حوزه‌های قرآنی می‌تواند در فضای مجازی موجی از آیه‌های قرآنی را در میان مردم و ٤٠ میلیون فعال فضای مجازی راه انداخت.

 
اعتدال: شناسائی و مذاکره با صاحبان کانال‌های فعال در حوزه‌های قرآنی می‌تواند در فضای مجازی موجی از آیه‌های قرآنی را در میان مردم و ٤٠ میلیون فعال فضای مجازی راه انداخت.

به گزارش اعتدال به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر دیروز در چهل و دومین نشست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی قرآنی با بیان این مطلب گفت: باید به افرادی که در حوزه‌های قرآنی و فعالیت‌های دینی و معرفتی فعالیت می‌کنند، توجه داشت.

 *   از خدمات فعالان قرآنی در فضای مجازی باید تقدیر و حمایت کرد
وی با اشاره به برخی فعالان قرآنی در فضای مجازی، افزود: فعالان قرآنی در فضای مجازی را باید شناسائی و از خدمات و تلاش‌های آنها در این عرصه تقدیر و حمایت کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید، با تاکید بر توجه به برنامه ریزی در امور قرآنی، ادامه داد: برنامه ریزی‌ها باید متناسب با اهداف باشد و نیروی انسانی و بودجه آن نیز مشخص شود.

 *   سرمایه گذاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی ضروری است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر سرمایه گذاری در حوزه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی در فضای مجازی ادامه داد: سرمایه گذاری در این زمینه ضروری است و این امر نیاز به توسعه زیرساخت‌های مناسب در فضای مجازی دارد.
وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی در عرصه اعتلای فرهنگ قرآنی در کشور، بر ترویج گفتمان قرآنی در جامعه تأکید کرد.

 *   *   گزارش معاون قرآن و عترت وزارت  ارشاد
در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های این معاونت، گفت: در دو ماه گذشته از تعداد ٦٥٠٠ نفر فعال قرآنی، ٢ هزار نفر از فعالان این عرصه را برای بیمه به صندوق هنر معرفی کرده است.  وی افزود: بر اساس اولویت در سال آینده نیز باقی این تعداد نیز به صندوق هنر برای استفاده از مزایای بیمه به صندوق معرفی خواهند شد.

 *   برگزاری نمایشگاه قرآن
در ١٠٠ شهر
حشمتی با اشاره بر برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سال آینده، گفت: با برگزاری این نمایشگاه در تهران، به طور همزمان در ١٠٠ شهر دیگر کشور نیز نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود و استان‌ها نیز به طور همزمان جشن‌های قرآنی برگزار می‌کنند.

 *   *     وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه جلسه هیات دولت:
نیازمند تغییر ساختار در حوزه ساماندهی گسترش فرهنگ قرآنی هستیم
همچنین، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان این مطلب افزود: نهادهای مختلف که مسئولیت توسعه و گسترش حوزه قرآنی را دارند بخشی زیر نظر این وزارتخانه است و بخشی دیگر زیر نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.
به گزارش روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ وی درباره پرداخت نشدن بودجه قرآنی در سال ٩٤ اظهارداشت: مسئولیت امور فرهنگی و قرآنی باید به ستادهای مربوطه سپرده شود.
صالحی امیری درباره آخرین اقدامات انجام شده برای حج ٩٦ نیز اظهارداشت: سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران فعال شدن مسیر حج برای زائران است و مذاکره کنندگان دو دور مذاکرات در عربستان داشتند و امروز سومین دور مذاکرات انجام خواهد شد که پس از جمع بندی به اطلاع مردم خواهد رسید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که اگر عربستان، شروط ایران را بپذیرد زائران به حج تمتع اعزام می شوند، گفت: سومین دور مذاکرات ایران و عربستان برای اعزام زائران به حج تمتع ۹٦ امروز -چهارشنبه - برگزار می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران شروطی را درمورد حج آینده اعلام کرده است و در صورتی که عربستان آن را بپذیرد زائران را اعزام می کنیم و اگر مانع شود باعث اعزام نشدن زائران ایرانی می شود.
صالحی امیری درباره فعالیت سینماها و تئاتر در ایام نوروز نیز گفت: در سراسر کشور سینما و تئاتر فعال هستند و این ایام زمان های خاصی است که مردم علاقه بیشتری نشان می دهند.
وی با بیان این که این وزارتخانه در این ایام فعال تر خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم درخشان تر از سال گذشته به مردم خدمات دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت امسال که شهادت و ولادت حضرت فاطمه (س) را در پیش رو داریم امیدواریم سالی مبتنی بر گفتمان فاطمی را درفرهنگ کشور شاهد باشیم


نوشته شده در   يکشنبه 15 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode