ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 اسفند 1395     |     کد : 176005

در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، همراه با تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس صورت گرفت

«ابراز مودّت» با «عزا و ماتم» در سراسر ایران

در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) سراسر ایران یکپارچه عزاداری و ماتم بود.

در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) سراسر ایران یکپارچه عزاداری و ماتم بود.
به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س)، ایران یکپارچه عزادار شد و اماکن مقدسه مانند تکایا، مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه امامزادگان و دفاتر علما و مراجع تقلید مراسم عزاداری و سوگواری برقرار شد.
روز پنجشنبه در سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) تمام استانهای کشور یکپارچه عزا و ماتم بوده و در برخی از شهرها، برنامه تشییع شهدای گمنام دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم زینبی(س) نیز  برگزار شده بود.
همچنین بیوت و دفاتر علما و مراجع تقلید در شهرهای مختلف میزبان عزاداران فاطمی بودند و سخنرانان و مداحان به مرثیه سرائی در خصوص ام ابیها پرداختند.

* عزاداری و تشییع شهدای گمنام در قم
در قم دستجات عزاداری سینه زنان، مسیر مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم مطهر  را طبق برنامه کرده و  این مصیبت عظمی را به پیشگاه امام عصر(عج) و حضرت معصومه(س) تسلیت گفتند.
همچنین روز پنجشنبه پیکر مطهر پنج شهید گمنام  تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی جنوب به همراه پیکرهای مطهر سه شهید مدافع حرم که به تازگی به دست تکفیری‌ها به شهادت رسیده‌اند بر روی دوش عزاداران فاطمی(س) از  مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد.
پیکرهای مطهر این شهدا بعد از طواف بر گرداگرد ضریح مطهر کریمه اهل بیت(ع) و اقامه نماز میت توسط آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید برای خاکسپاری به مناطق مختلف قم منتقل شد.

* پیاده روی دو مرجع تقلید تا حرم حضرت معصومه(س
شهر قم روز پنجشنبه مانند سالهای قبل شاهد پیاده روی دو مرجع تقلید بزرگ شیعیان حضرات آیات وحید خراسانی و صافی گلپایگانی بود که همراه دسته عزاداری مسیر   بیت خویش تا حرم حضرت معصومه(س) را به نشانه ابراز ارادت و عرض تسلیت به پیشگاه امام عصر(عج) و حضرت معصومه(س) پیاده طی کردند.
آیت الله حسین وحید خراسانی از خیابان شهدای شهر مقدس قم، به خیل عظیم عزاداران فاطمی پیوست و تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به سوگواری و سینه زنی پرداخت.
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی نیز از خیابان انقلاب اسلامی شهر مقدس قم، به سوگواران حضرت فاطمه زهرا(س) پیوست و به عزاداری و سینه زنی پرداخت.
جمع زیادی از عاشقان اهل بیت(ع) نیز در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) به بیوت مراجع عظام رفتند و همراه با این مفسران مکتب اهل بیت(ع) در عزای دخت نبی اکرم(ص) به سوگ نشستند.
بسیاری از ارادتمندان به ساحت مقدس بی بی دو عالم نیز  در این روز همراه با هیئات مذهبی در قالب دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آمدند تا ضمن تسلیت این مصیبت عظیم به آن حضرت، به عزاداری و سوگواری بپردازند.
مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم کبریائی حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور زائران و دلسوختگان مکتب اهل بیت(ع) با اجرای برنامه‌های عزاداری و مدیحه سرائی برگزار شد.
مردم عزادار، با قلبی آکنده از ماتم و اندوه آمده‌بودند تا شهادت مظلومانه و غریبانه فرزند پیغمبر اسلام(ص) را به حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت بگویند و سوگوارانه درغم جانکاه این مصیبت بزرگ بر سر و سینه بزنند و اشک ماتم بریزند.
شهر قم در این روز غمبار یکپارچه سیاهپوش و پرچم‌های مشکی در سراسر شهر برافراشته شده بود و محبان اهل بیت(ع) با دلی شکسته در گوشه و کنار این شهر و در کنار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) سوگنامه می‌خواندند.

* حضور زائران ایرانی و خارجی در دسته‌های عزاداری
زائران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) از نقاط مختلف کشور به قم آمده بودند تا در این روز غمبار به ساحت مقدس امام زمان(عج) و حضرت معصومه(س) تسلیت بگویند و این گونه عشق و علاقه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دهند.
مسلمانان خارجی مقیم قم نیز در کنار دسته‌های عزاداری و سینه زنی با برگزاری آئین‌های سوگواری و عزاداری در غم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشک ماتم ریختند. مراسم سوگواری شب شهادت حضرت زهرا(س) نیز در مسجد مقدس جمکران و برخی بقاع متبرکه امامزادگان و بیوت مراجع تقلید با حضور گسترده زائران و مردم قم برپا شد و سخنرانان گوشه‌هائی از زندگانی گهربار آن حضرت را بیان کردند.

*  عزاداری و تشییع شهدای گمنام در مشهد
در مشهدالرضا(ع) نیز عزاداران فاطمی با حضور در میدان شهدا همنوا با نوحه خوانان و مرثیه سرایان به عزاداری پرداخته و در سوگ بانوی بزرگ اسلام اشک ماتم ریختند.
همچنین پیکر دوتن از شهدای گمنام دفاع مقدس در میدان شهدای شهر مشهد بر دوش عزاداران به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع شد.
عزاداران فاطمی با حضور در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر و قرار دادن پیکر شهدای گمنام در مقابل مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) نسبت به ساحت مقدس آن حضرت عرض ارادت نموده و به عزاداری خود ادامه دادند.

*  مراسم‌های عزاداری
در تهران و ری
مردم خداجوی پایتخت در سالروز شهادت جانسوز بی بی 2 عالم حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور در میادین و مساجد اصلی شهر به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
مردم مؤمن و ولایتمدار استان تهران که از ابتدای دهه فاطمیه مراسم عزاداری بانوی عصمت و طهارت را برپا کردند روز پنجشنبه با برپائی مراسم‌های عزاداری به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) بار دیگر عشق و ارادت خود به خاندان نبوت به نمایش گذاشتند .
عزاداران، با برپائی دسته‌جات و راه‌اندازی تجمعات عزاداری در میادین شهرها و نیز اماکن متبرکه و مذهبی استان تهران نسبت به ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) عرض ارادت کردند.
مراسم عزاداری در میدان فاطمی تهران با قرائت زیارتنامه حضرت زهرا(س) آغاز و پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام کاظم صدیقی، شرکت کنندگان در تجمع بزرگ عزادران فاطمی با مدیحه سرائی حسین طاهری به سینه زنی پرداختند.
در حاشیه این مراسم کتاب‌های ادعیه از جمله صحیفه سجادیه با تخفیف 50 درصدی عرضه می‌شد و ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرائی از عزاداران فاطمی در میدان جهاد برپا بود.
شهروندان تهرانی با پرچم‌های مشکی و سربند‌های لبیک یا فاطمه الزهرا(س) در مراسم حضور بهم رساندند.
مراسم عزاداری سالروز شهادت بی بی 2 عالم حضرت فاطمه صدیقه(س) با حضور پرشور عاشقان و دلسوختگان اهل بیت و مدیحه سرائی مداحان در میدان امام خمینی(ره) درساعت 16 با سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی، میدان فاطمی ساعت 12 با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی، خیابان شریعتی مسجد مالک اشترساعت 9 با سخنرانی حجت الاسلام‌هاشمی مظلوم، هیئت رزمندان اسلام ساعت 10 با سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده، خیابان شهید عراقی مقابل مسجد الزهرا (س) ساعت 30/10 با سخنرانی حجت الاسلام ریاضت ، میدان هفت تیر ساعت 9 با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی برگزارشد.
در ری نیز هیئت‌های مذهبی در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی عزاداری کرده و با برپائی مراسم سوگواری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ارادت و عشق خود را به بانوی عصمت و طهارت،دختر پیامبر(ص) ابراز  داشتند.

* عزاداری و تشییع شهدای گمنام در استان فارس
مردم شیراز با حضور در حرم مطهر شاهچراغ(ع) و در قالب دسته‌های عزاداری و سینه زنی در مظلومیت حضرت فاطمه(س) گریستند و این مصیبت را به فرزند موسی بن جعفر(ع) و امام عصر(عج) تسلیت گفتند.
همچنین شهرهای مختلف استان فارس شاهد تشییع باشکوه شهدای گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس بود.

* آستان مقدس احمدبن موسی [شاهچراغ(ع)]
 غرق عزا و ماتم شد
همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) آستان مقدس احمدبن موسی شاهچراغ(ع) غرق عزا و ماتم شد.
در این مراسم خطبه فدکیه با نوای فرهمند آزاد قرائت شد و پس از آن مردم و هیئت‌های مذهبی شیراز با حضور در حرم احمدی و محمدی به عزاداری برای حضرت زهرا(س) پرداختند.
در شام شهادت حضرت صدیقه کبری(س) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء مردم شیراز و دوستداران اهل بیت با نوای نزار قطری به مرثیه‌سرائی ‌پرداختند و مراسم لاله‌گردانی خدام حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور زائران و مجاوران در ساعت 20 شام شهادت برگزار می‌شود.
مراسم شب شهادت نیز چهارشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام میرزا محمدی و مرثیه‌سرائی حاج احمد خلف‌زاده برگزار شد.
 


نوشته شده در   جمعه 13 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode