ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 اسفند 1395     |     کد : 175912

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان

5 هزار کانون قرآنی در کشور فعالیت می‌کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت پنج هزار کانون قرآنی در سطح کشور خبر داد.

اعتدال: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت پنج هزار کانون قرآنی در سطح کشور خبر داد.

مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان امروز نهم اسفندماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
در اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان علاوه بر تجلیل از برگزیدگان ١٠ جشنواره قرآن و عترت، دانش‎نامه گلستان که دایرةالمعارف استان گلستان است و بسیاری از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و اقلیمی گلستان در این دانش‎نامه معرفی‌شده است در موسسه فرهنگی میرداماد رونمائی شد و همچنین از یک دیوان شعر از علمای اهل سنت که مجموعه شعرهایی که در قابل مثنوی در حوزه قرآن و عترت تهیه‌شده رونمایی خواهد شد.
در  آئین اختتامیه متمرکز جشنواره های قرآن و عترت گلستان و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از چهار کتاب نویسندگان گلستانی رونمایی از ۴ کتاب نویسندگان گلستانیرونمایی شد.
این کتابها عبارتند از کتاب فصلنامه آیت بوستان به قلم دکتر محمدحسین مردانی نوکنده، مائده‌های آسمانی به قلم شفیع طاهری، درسنامه قرآن به قلم دکتر علی اکبر محمدی مهر و دیوان اشعار ترکمنی به قلم دکتر آنه طواق آخوند گلشاهی در این مراسم رونمایی شد.
در آیین رونمائی از دانش نامه گلستان علاوه بر صالحی امیری، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان و بنیانگذار مؤسسه میرداماد و جمعی از فرهیختگان حضور داشتند.
به گزارش اعتدال به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری در آئین اختتامیه جشنواره‌ها و هفته قرآن و عترت استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، افزود: نیمی از پنج هزار کانون قرآنی در سطح کشور توسط معاونت عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت می‌شود.
وی افزود: برای بیمه قرآنیان قدم‌های مثبتی برداشته‌ایم و اخیراً دو هزار نفر را بیمه کردیم. برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در سطح کشور هم از دیگر اقدامات مهم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
* گفتمان حاکم بر کشور
باید قرآنی باشد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گفتمان حاکم بر کشور باید قرآنی باشد، گفت: قرآن مسیر اصلی ما برای رسیدن به قله‌های تعالی و توسعه و فضیلت است و اگر می‌خواهیم انسان‌های سالم و پاکدست در جامعه داشته باشیم باید به گفتمان قرآن توجه کنیم.
* راه نجات جامعه خسته
از زندگی ماشینی، بازگشت به فرهنگ قرآن است
صالحی امیری تصریح کرد: راه نجات جامعه خسته از زندگی ماشینی، بازگشت به فرهنگ قرآن است و قرآن از بدو تولد تا انتهای زندگی می‌تواند راهنمای ما باشد.
* چالش‌های بزرگ جامعه ناشی از فاصله با قرآن است
وی ادامه داد: چالش‌های بزرگ جامعه ناشی از فاصله با قرآن است و اگر جامعه به نور قرآن منور شود اجزای آن پاک خواهد شد.
* قرآن مبنای
ساخت جامعه است
صالحی امیری افزود: بنای ما برای ساختن جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های انسانی باید بر اساس موازین دینی و آموزه‌های قرآنی باشد.
* باید با قرآن آشتی کنیم
وی یادآور شد: امروز باید با قرآن آشتی کنیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می‌داند که تلاشش را برای توسعه فرهنگ قرآنی به کار بگیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایجاد معاونت قرآن و عترت در این وزارتخانه، گفت: هر میزان در این بخش سرمایه گذاری کنیم در آینده برداشت خواهیم کرد.
صالحی امیری افزود: سیاست و اقتصاد ما باید مبتنی بر ارزش‌های قرآنی باشد زیرا در سیاست قرآنی مبانی انسان شناختی نهفته است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های قرآن  و عترت در استان گلستان گفت: جامعه قرآنی گلستان سرشار از گل‌های متنوع است و در این دیار همه اقوام متوسل به قرآن هستند.
* شهیده نازقلیچی به عنوان بانوی نمونه در دنیای اسلامی معرفی می‌شود
صالحی امیری با بیان اینکه ترکمن‌ها از علاقمندان به قرآن و اهل بیت هستند، گفت: شهیده نازقلیچی افتخار ایران، استان گلستان و ترکمن‌هاست و ما تلاش خود را خواهیم کرد تا این شخصیت را به عنوان نمونه‌ای در دنیای اسلام معرفی کنیم.
وی افزود: شهیده نازقلیچی نشان داد که یک زن می‌تواند آنچنان متعالی گردد که تا کهکشان عروج کند و به حد اعلای کمال انسانی برسد.
* دست به دست هم دهیم تا گفتمان قرآنی در جامعه گسترش پیدا کند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های این وزارت در حوزه عترت و قرآن گفت: تلاش ما این است تا در سال آینده سرمایه گذاری بیشتری در حوزه قرآن و عترت داشته باشیم و همه باید دست به دست هم دهیم تا گفتمان قرآنی در جامعه گسترش پیدا کند.
صالحی امیری بیان کرد: قرآن اکسیر نجات بخش جامعه و نوری است که مسیر درست را نشان می‌دهد و موجب معرفت افزائی می‌شود.
* امام راحل تا آخرین دقایق عمر خود به قرآن متوسل بود
وی ادامه داد: قرآن مانند چشمه جوشانی است که تمام انسان‌ها را سیراب می‌کند و امام راحل هم تا آخرین دقایق عمر خود به قرآن متوسل بود.
* راه نجات ملت
عمل به فرامین قرآن است
وی خاطرنشان کرد: رزمندگان و شهدای ما هم تا لحظات آخر برای اتصال به معبود به قرآن متوسل می‌شدند زیرا راه نجات ملت عمل به فرامین قرآن است.
 *  رونمایی از ۴ کتاب
در اختتامیه جشنواره قرآن
و عترت استان گلستان
به گزارش روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آئین اختتامیه جشنواره متمرکز قرآن و عترت استان، از چهار کتاب نویسندگان گلستانی رونمایی شد. کتاب فصلنامه آیت بوستان به قلم محمدحسین مردانی نوکنده، مائده‌های آسمانی به قلم شفیع طاهری، درسنامه قرآن به قلم علی اکبر محمدی مهر و دیوان اشعار ترکمنی به قلم آنه طواق آخوند گلشاهی در این مراسم رونمایی شد.
تجلیل از نفرات اول برگزیدگان ١٠ جشنواره قرآن و عترت گلستان از دیگر برنامه‌های آئین اختتامیه جشنواره متمرکز قرآن و عترت استان بود.


نوشته شده در   سه شنبه 10 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode