ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 اسفند 1395     |     کد : 175854

رئیس‌جمهور در همایش مجریان انتخاباتی:

سوءاستفاده انتخاباتی از امکانات دولتی؛ ممنوع

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که نباید بگذاریم انتخابات قطبی شود، از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات خواست مراقب باشند از امکانات دولتی و عمومی به نفع جناح و فرد استفاده نشود که این کار حرام است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که نباید بگذاریم انتخابات قطبی شود، از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات خواست مراقب باشند از امکانات دولتی و عمومی به نفع جناح و فرد استفاده نشود که این کار حرام است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات 1396 خاطرنشان کرد: امکانات دولتی به معنای عام کلمه، همه قوا، نیروهای مسلح و همه دستگاه‌هایی را که از بیت‌المال اداره می‌شوند، شامل می‌شود و هیچ‌کس حق ندارد از تریبون‌های عمومی، رسانه ملی، روزنامه‌ها و سایت‌هایی که از بیت‌المال اداره می‌شوند، برای تبلیغ فرد یا جناح خاصی استفاده کند و این موضوع ممنوع است و مسئول آن هم وزارت کشور و مسئولان این وزارتخانه هستند. روحانی تصریح کرد: در این موضوع نمی‌پذیرم کسی اعلام کند شورای نگهبان مسئول است، شورای نگهبان مسئولیت نظارت بر انتخابات را به عهده دارد، لذا چنان‌که یک نیروی نظامی، مسلح و امنیتی تخلف کند، باید در مقابل آن بایستیم و اعتراض کنیم.

دولت به وعده‌هایش عمل کرد

رئیس‌‌جمهور با بیان این‌که دولت به وعده‌هایی که به مردم داده با توفیق الهی عمل کرده است، به بحث مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: هنر دیپلماسی این است که پیچ‌های سخت را براحتی باز کند، اما برخی تصور می‌کنند که فقط باید مشت گره کرده و فریاد بزنند که البته این حرف در برخی مواقع لازم است، اما همیشه جواب نمی‌دهد، چرا که اگر این‌طور بود پس خدا عقل را برای چه به انسان داده است. رئیس‌‌جمهور تصریح کرد: دولت زمانی می‌تواند عدالت را اجرا کند که در ابتدا مخالف خود را به رسمیت بشناسد.

رعایت نزاکت انتخاباتی

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر لزوم رعایت نزاکت انتخاباتی تصریح کرد: این‌که فضای کشور هرازگاهی به طوری منبسط شود که عقاید در بخش‌های مختلف و تا بالاترین سطوح رو شده و بحث شود، کار خوبی است که‌ می‌تواند به ظرفیت‌سازی و هوشیاری مردم درباره سرنوشت خود کمک کند، اما به شرطی که تبدیل به سایش‌های بلاوجه و درگیری نشود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی با بیان این‌که باید فضا برای همه افراد کاملا برابر باشد، افزود: نباید مردم احساس کنند که ظرفیت‌های مختلف درصدد سامان‌دهی و جهت‌دهی به آرای مردم هستند؛ زیرا این موضوع بر مشارکت مردمی اثر سوء دارد.

تخلف محال است

وزیر کشور هم در همایش دیروز با اعلام چاپ 200 میلیون برگه رأی انتخابات سال 96، گفت: برای نخستین بار، ده شاخص امنیتی در این تعرفه‌ها اعمال شده است که احتمال تخلف را تقریبا محال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عبدالرضا رحمانی‌فضلی افزود: انتخاباتی که پیگیری می کنیم قانونی، سالم، توأم با امنیت، مشارکت‌جویانه و اخلاقی است.

مسافرت‌ خارجی استانداران و فرمانداران ممنوع شد

علی‌اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور هم که سخنران دیگر همایش دیروز بود در سخنرانی خود تاکید کرد، بنا به دستور وزیر کشور از امروز تمام مسافرت‌های خارجی استانداران و فرمانداران ممنوع است.

به گزارش ایسنا، احمدی با اشاره به برخی بی‌اخلاقی‌هایی که در زمان انتخابات انجام می‌شود، تصریح کرد: در سایت‌ها،‌ پیامک‌ها، روزنامه‌ها یا شب‌نامه‌ها بعضی‌ها تمام آبروی مردم را به تاراج می‌برند، اما فرمانداران نباید چیزی جز گزارش مراجع چهارگانه را بپذیرند. شما فرمانداران و بخشداران، آبروی مردم را در نظر داشته باشید.


نوشته شده در   يکشنبه 8 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode