ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 فروردين 1390     |     کد : 17385

جمعه 12 فروردين 27 ربيع الثاني 1 آوريل

درگذشت «ابوعلي محمد بن مظفر»؛ مشهور به حاتمي در سال 388 هجري قمري ...

درگذشت «ابوعلي محمد بن مظفر»؛ مشهور به حاتمي در سال 388 هجري قمري
«ابوعلي محمد بن مظفر»؛ مشهور به حاتمي و بغدادي كاتب لغوي و از علماي مشهور قرن چهارم هجري در سال 388 هجري قمري درگذشت. او علوم ادبي و و لغت شناسي را نزد ابن دُريد، و ابو عمر فراگرفت و چنان در اين امر مهارت يافت كه تدريس اين دروس را در بغداد عهده دار شد. محضر وي بسيار پر محتوي بود و چون كلاس هاي درس او از نظمي قابل توجه برخوردار بود بسياري از عالمان بزرگ همچون قاضي تنويخي در حوضه درس وي شركت مي جستند. از تاًليفات حاتمي مي توان به كتاب حليتة المحاضره در دو جلد و رساله حاتميه در عيوب و نواقص سروده ها و اشعار شاعران معاصرش اشاره كرد .

روز جمهوري اسلامي ايران در سال1358هجري شمسي
نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در سال1358هجري شمسي به رهبري حضرت امام خميني(ره) و با حضورملت قهرمان ايران در كشورمان موجوديت يافت. ملت انقلابي ايران در مدت دو روزآراء خود را به صندوقهاي رأي ريختند و با شركت دريك همه پرسي كم نظيربه نظام جمهوري اسلامي ايران رأي مثبت دادند و نظام جمهوري اسلامي با 98/2درصد كل آراء موجوديت يافت. حضرت امام خميني(ره) دربخشي ازپيامشان به مناسبت برقراري نظام جمهوري اسلامي فرمودند:" مبارك باد برشما روزي كه پس ازشهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنجهاي طاقت فرسا دشمن غول صفت و فرعون زمان را ازپاي درآورديد و با رأي قاطع به جمهوري اسلامي حكومت عدل الهي را اعلام نموديد…".

تولد «تيكو براهه» منجّم و رياضيدان دانماركي در سال1546ميلادي
«تيكو براهه» منجّم و رياضيدان دانماركي در سال1546ميلادي متولد شد. براهه درآلمان تحصيل كرد و درزادگاهش دانمارك ضمن تحقيق، ستاره جديدي درصورت فلكي ذاتُ الكُرسي كشف كرد. تيكو براهه درجزيره اي كوچك رصدخانه اي تأسيس كرد و مدت20سال درآنجا به تحقيق و رصد آسمان پرداخت. تيكو براهه با تكميل ادوات رصد و بجاي گذاشتن نتايج درخشان و مهم درباره اموررصد ستارگان و سيارات راه را براي اكتشافات دانشمندان بعدي همواركرد. 


نوشته شده در   جمعه 12 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode