ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 دي 1387     |     کد : 1732

امام جمعه تبريز:دشمن هرگز نخواهد توانست روحيه استقامت را از غزه بگيرد

آيت الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با اشاره به حوادث غزه به عنوان مهم‌ترين اخبار اين روزهاي جهان، مقاومت غزه را ستودني خواند و افزود: اسرائيل به دليل شكست در جنگ زميني ديوانه‌وار و وحشيانه به بمباران‌هاي مذبوحانه روي آورده و روزانه به آمار كشتار مردم بي‌دفاع غزه در مقابل سكوت بين‌المللي مي‌افزايد.
وي تصريح كرد: رژيم صهيونيستي با تخريب مساجد، مدارس و بيمارستان‌ها ددمنشي خود را در مقابل ديد جهانيان قرار داده است، اما با اين همه فشار و جنايت حماس همچنان محكم ايستاده است و با تمام قوا مقاومت مي‌كند و با شيلك موشك به سمت مناطقي از رژيم صهيونيستي، خواب راحت از چشمان آنها گرفته تا جايي كه مردم اين مناطق يا به هلاكت رسيده‌اند و يا مجبور به فرار شده‌اند.
خطيب جمعه تبريز تاكيد كرد: اسماعيل هنيه، نخست وزير قانوني فلسطين در سخنان اخير خود جمله بسيار زيبايي گفته كه بسيار مهم بود. وي خطاب به اسرائيل گفته است كه شما همه چيز را از ما اگر مي‌توانيد بگيريد، اما هرگز نخواهيد توانست استقامت، ايمان و اراده اين ملت را از او بگيريد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: امروز ملت فلسطين راهي را مي‌رود كه به عنوان درسي از عاشورا براي همه مسلمانان سرمشق باشد و آن راه مقاومت و استقامت در مقابل ظلم و زورگوست، همان راهي كه ملت ايران در هشت سال دفاع مقدس تجربه كرد و درس فراموش نشدني به متجاوزان و استكبار جهاني داد.
وي در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار مردم قم تاكيد كرد: استكبار جهاني درصدد است با جنايات در نوار غزه در منطقه خاورميانه بر ثروت خاورميانه تسلط پيدا كند و اشغال فلسطين به زعم خود آنها نخستين قدم است تا بر خاورميانه مسلط شوند كه ملت‌هاي آزاده و مسلمانان در منطقه با هوشياري هرگز نبايد اجازه بدهند اين آرزو تحقق يابد.
مجتهد شبستري، شنيدن نويدن پيروزي مردم غزه بر غاصبان اسرائيلي از سوي مقام معظم رهبري را مسرت‌بخش ارزيابي كرد و اظهار داشت: اميدواريم به زودي شاهد پيروزي ملت‌هاي مظلوم بر كفر خصوصاً پيروزي غزه به اسرائيل باشيم و اين پيروزي را جشن بگيريم.
وي با بيان شعار غزه پيروز و اسرائيل نابود است از حضور همه ملت‌هاي آزاده جهان و مردم ميهن اسلامي ايران تقدير كرد.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري در ادامه به سالروز فرار شاه اشاره كرد و گفت: اعتراضات آگاهانه مردم و رهبري امام راحل دست به دست هم داد و عامل سرنگوني شاه و فرار وي از مملكت شد تا خون‌هاي‌ ريخته شده در راه آزادي به ثمر بنشيند و پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي تحقق يابد تا به عنوان الگو براي ملت‌هاي آزاده در دنيا مطرح شده و خواب آرام را از چشمان بي‌حياي متجاوزان و مستكبران بگيرد.
شبستري همچنين در بخش ديگري از سخنان خود از برپايي مراسم عزاداري امام حسين(ع) تقدير كرد و افزود: امسال به فضل الهي هيئت‌‌هاي حسيني مواردي كه تذكر داده شده بود تا اجازه ورود بدعت‌ها را به مراسم عزاداري ندهند، رعايت كردند كه از همه آنها تقدير و تشكر مي‌كنم.
وي همچنين حضور جوانان در اين مراسم را امسال با شكوه‌تر از سال‌هاي قبل خواند و زنده نگه داشتن قيام عاشورا و انتقال پيام امام حسين(ع) را از همگان خواستار شد.


نوشته شده در   جمعه 20 دي 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode