ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 دي 1387     |     کد : 1703

امام جمعه اهر:جنايت رژيم صهيونيستي بي‌اعتنايي به وجدان بشري است

حجت‌السلام والمسلمين جواد حاجي‌زاده  در خطبه‌هاي نماز جمعه اهر با اشاره به كشتار بي‌رحمانه مردم مظلوم و زيرستم فلسطين به خصوص نوار غزه از سكوت داعيه‌داران حقوق بشر و مجامع جهاني و برخي سران عرب انتقاد كرد و افزود: جنايات بي‌رحمانه و قتل عام مردم غزه نشان از خوي ددمنشي رژيم صهيونيستي بوده و اين رژيم با جنايات خود كربلايي ديگري در ماه محرم الحرام در حال تكرار است.
وي جنايات صهيونيست‌ها را نمايش وحشيگري و نقض حقوق بشر كشورهاي مدعي تمدن و حقوق بشر برشمرد و اظهار داشت: رژيم اشغالگر قدس بدون پشتيباني دولت‌هاي استكباري هرگز قادر به اين چنين قتل عامي نبوده و سكوت مجامع جهاني در تاييد اين ادعاست.
حاجي‌زاده اضافه كرد: اقدام اخير رژيم صهيونيستي در غزه بي‌اعتنايي به وجدان بشري و نقش حقوق بشر در برابر چشمان انسان‌هايي است كه به صلح و آزادي مي‌انديشند.
خطيب جمعه اهر تصريح كرد: رژيم صهيونيستي و ايادي آنها اگر فكر مي‌كنند كه با تشديد حملات وحشيانه به غزه مقاومت فلسطين‌ها پايان خواهد يافت در اشتباهند.
امام جمعه اهر با اشاره به نزديك شدن ايام عاشورا و تاسوعا با پرهيز از سطح نگري و اعمال وهن‌آميز و خرافه برعزاداري مناسب و بهره‌مندي از منابع معتبر ديني بر فرهنگسازي و تبيين قيام عاشورا تلاش كنند.
وي افزود: امروز جامعه ما نيازمند الگوپذيري از نهضت امام حسين (ع) و فرهنگ عاشورا است و بايد با تاسي از ائمه معصومين معنويت و فرهنگ عاشورايي را ترويج دهيم و در اين زمينه بايد نهادهاي فرهنگي و مذهبي تلاش مضاعفي كنند.
حاجي‌زاده فلسفه وجودي قيام امام حسين (ع) را امر به معروف و نهي از منكر و فريضه نماز ذكر كرد.
وي يادآور شد: همه بايد تلاش كنيم با همياري و همفكري و تدوين برنامه‌هاي فرهنگي مناسب و اجراي روش‌هاي نوين فريضه نماز و امر به معروف و نهي از منكر را به يك فرهنگ همگاني تبديل كنيم.
وي با اشاره به تقويت مسائل معنوي در خانواده‌ها به خصوص فريضه نماز گفت: بايد با فرهنگسازي مناسب كودكان و نوجوانان را با نماز بيشتر مانوس كنيم كه در اين ميان نقش مدارس و خانواده‌ها در تحقق اين امر بسيار مهم و تاثير‌گذار است.
امام جمعه اهر همچنين بر برگزاري هر چه باشكوه‌تر نماز ظهر عاشورا و حضور پرشور عزاداران تاكيد كرد.
گزارش خبرنگار فارس از اهر حاكي است، امت وفادار و هميشه در صحنه شهرستان اهر پس از اقامه نماز پرصلابت و دشمن‌شكن جمعه از مقابل مصلاي نماز جمعه اهر با شعارهاي مرگ بر آمريكا و اسرائيل، فلسطين فلسطين حمايت مي‌كنيم، كشتار مظلومانه و سكوت مجتمع بين‌المللي به خصوص كشورهاي عربي را محكوم كردند و خواستار اقدام فوري نهادهاي بين‌المللي در راستاي توقف جنايات صهيونيست‌ها شدند.


نوشته شده در   جمعه 13 دي 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode