ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 دي 1387     |     کد : 1702

امام جمعه تبريز:جوانان ايراني با لبيك رهبرشان صهيونيست را از صفحه روزگار محو مي‌كنند

 آيت الله محسن مجتهد شبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با اشاره به مقاومت جانانه مردم مظلوم فلسطين در مقابل ددمنشي‌هاي رژيم صهيونيستي افزود: پيام هر ملت آزاده مخصوصاً ملت ايران به فلسطين مقاومت همه جانبه است.
وي با ابراز تأسف سكوت جهاني در مقابل كشتار مردم مظلوم غزه اظهار داشت: غزه در شرايط بسيار بدي از نظر امكانات اما از شرايط بسيار خوبي از نظر روحي و مقاومت به سر مي‌برد كه اين امر مقاومت جانانه و تمام عيار اين ملت بي‌دفاع را در برابر ددمنشي‌هاي رژيم صهيونيستي و حاميانش نشان مي‌دهد.
خطيب جمعه تبريز با بيان اينكه اسرائيل روي تمام جنايتكاران تاريخ را از ضحاك گرفته تا چنگيز سفيد كرده است، افزود: اين رژيم منحوس براي رسيدن به اهداف پليد خود با حمايت استكبار و برخي دول عرب خائن از هيچ جنايتي فروگذار نشده و حتي سران آن اين كشتار را ارزش دانسته و به آن افتخار مي‌كنند.
وي در ادامه تصريح كرد: با وجود بمباران‌هاي وحشيانه و مشكلاتي كه براي مردم فلسطين به وجود آمد، اما آنان با روحيه عالي خود اسرائيل را در رسيدن به هدف خود ناكام گذاشته و تاكنون توانسته‌اند با كمترين امكانات و فقط با شليك چند راكت و موشك اين رژيم سراپا مجهز را به اضمحلال بكشانند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با انقتاد شديد از سكوت مجامع بين المللي در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي اظهار داشت: متاسفانه بعد از روزها كشتار و جنايت در غزه شوراي امنيت با برگزاري يك نشست آبكي تنها به ابراز تاسف اكتفا كرد و بي‌تاثير بودن و آلت دست قدرت‌هاي بزرگ بودن را به رخ جهانيان كشيد.
وي تصريح كرد: به فرموده مقام معظم رهبري اسرائيل مصداق بارز كافر حربي است و حتي اگر فلسطين دست از آرمان خود بردارد باز ما حق نخواهيم داشت اسرائيل را به رسميت بشناسيم چرا كه در رأس برنامه اين رژيم مبارزه با اسلام قرار دارد كه ما نيز بر همين اساس اين رژيم غاصب را دشمن دانسته و آن را هرگز به رسميت نخواهيم شناخت.
امام جمعه تبريز مصيب غزه را عظيم خواند و گفت: از اين مصيبت بزرگ‌تر سكوت برخي دولت‌هاي عرب است كه به ظاهر خود را مسلمان مي‌دانند و به جاي مبارزه با ددمنشي اسرائيل از آن حمايت مي‌‌كنند، اين براي هر مسلماني ننگ است.
وي در ادامه تشكيلات خودگردان فلسطين را خائن خواند و تأكيد كرد: محمود عباس خيانتكار كار را به جايي رسانده كه اعلام مي‌كند كشتار غزه و فلسطينيان به گردن حماس است و با اين كار خود وقيحانه دولت قانوني و منتخب مردم فلسطين را مقصر مي‌داند.
آيت الله شبستري گفت: معتقديم در كنار دولت جنايتكار بوش كه آخرين بمب‌هاي ساخته شده خود را در غزه به آزمايش گذاشته و در كنار سران اسرائيل بايد سران برخي دولت‌هاي عرب خائن را محاكمه و مجازات كرد.
وي در ادامه با بيان اينكه از مجامع بين‌المللي مايوس شده و ديگر از آنها چيزي توقع نداريم تصريح كرد: به ملت مجاهد و مقاوم فلسطين درود مي‌فرستيم و از آنان مي‌خواهيم به مقاومت خود ادامه داده و دشمن مضمحل اسرائيل را زمين كنند.
امام جمعه تبريز با اشاره به مراجعه جوانان و دانشجويان طي روزهاي متوالي به دفتر وي براي اعزام به غزه گفت: جوانان ايراني منتظرند تا با لبيك ولي امر مسلمين در چشم به زدني اسرائيل را از صفحه روزگار محو كنند.
وي همچنين با اشاره به 17 دي و صدور كشف حجاب توسط رضاخان پهلوي از آن به عنوان نقطه آغاز مفاسد اجتماعي به دستور انگليس و توسط رضاخان در ايران ياد كرد و افزود: حجاب يك تكليف و باعث استحكام پيوند خانواده و حفظ ارزش زنان در جامعه مي‌شود.
امام جمعه تبريز همچنين به 19 دي سالروز قيام مردم قم در اعتراض به مقاله ساواك درباره امام خميني(ره) اشاره كرد و گفت: ساواك به سدتور شاه خائن در اين روز به كشتار طلاب و مردم قم پرداخت و نوكري خود را به اربابان خود ثابت كرد كه در ادامه 29 بهمن 1356 مردم تبريز به خونخواهي اين كشتار قيام كردند كه ما ياد همه اين شهداي انقلاب را گرامي مي‌داريم.


نوشته شده در   جمعه 13 دي 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode