ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1389     |     کد : 16729

شهر آتلانتيس پيدا شد

گروهي از محققان آمريکايي در نهايت توانستند موقعيت احتمالي شهر گمشده و افسانه اي آتلانتيس ، کلانشهري افسانه اي که گفته مي شود هزاران سال پيش به دليل وقوع سونامي در گل و لاي فرو رفته و ناپديد شده را بيابند.

جام جم آنلاين: گروهي از محققان آمريکايي در نهايت توانستند موقعيت احتمالي شهر گمشده و افسانه اي آتلانتيس ، کلانشهري افسانه اي که گفته مي شود هزاران سال پيش به دليل وقوع سونامي در گل و لاي فرو رفته و ناپديد شده را بيابند.
به گزارش مهر، محققان مي گويند باور کردن اينکه سونامي بتواند سازه اي به وسعت 90 کيلومتر را در خود ببلعد کمي دشوار است براي حل اين راز قديمي محققان از تصاوير ماهواره اي شهري غرق شده در شمال کاديز در اسپانيا استفاده کرده و توانستند در زير لجنزارهاي وسيع پارک «دونا آنا» نشانه هايي از شهري باستاني و مدفون شده را شناسايي کنند.

محققان طي دو سال گذشته از ابزارها و تکنولوژي هاي متعددي از قبيل رادارهاي عمق، نقشه برداري ديجيتال و تکنيک هاي اکتشاف در زير آب براي کشف اين شهر استفاده کردند. بررسي و مقايسه نشانه هايي که از مهاجران آتلانتيس پس از خراب شدن شهر به جا مانده است ميزان اطمينان محققان را از اينکه مکان يافت شده مي تواند همان آتلانتيس باشد را افزايش داد.

افلاطون، فيلسوف يوناني در حدود دو هزار و 600 سال پيش درباره آتلانتيس مطالبي را نوشته و آن را جزيره اي توصيف کرده که در برابر دروازه اي قرار گرفته است که امروزه آن را ستون هاي هرکول مي نامند. با استفاده از جزئياتي که افلاطون از اين شهر بيان کرده محققان بر روي مناطق مديترانه و اطلس متمرکز شدند زيرا اين منطقه را منطبق ترين مکان براي يافتن آتلانتيس مي دانستند.

وقوع سونامي براي قرن ها در اين منطقه به ثبت رسيده است و يکي از بزرگترين آنها موجي به اندازه يک ساختمان 10 طبقه بوده است که در نوامبر 1755 شهر ليسبون را درهم کوبيد. بحث بر سر وجود داشتن يا نداشتن آتلانتيس هزاران سال است که ادامه دارد. در حالي که گفته هاي افلاطون تنها منبع تاريخي اطلاعاتي درباره اين نشانه تاريخي به شمار مي رود.

افلاطون در نوشته هاي خود ذکر کرده که آتلانتيس در يک شب و يک روز کاملا ناپديد شده و در اعماق دريا غرق شد.دانشمندان قصد دارند به زودي اکتشافات بيشتر را بر روي اين منطقه آغاز کنند.


نوشته شده در   دوشنبه 23 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode