ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1389     |     کد : 16717

عمه مقتدر و خان‌باباي لجباز

«بچه‌ها نگاه مي‌كنند» يكي از سريال‌هاي شبكه 2 براي پخش در ايام نوروز امسال است؛ سريالي كه حميدرضا صلاحمند آن را كارگرداني مي‌كند و محمدرضا تخت‌كشيان هم تهيه‌كنندگي آن را به عهده دارد.

 «بچه‌ها نگاه مي‌كنند» يكي از سريال‌هاي شبكه 2 براي پخش در ايام نوروز امسال است؛ سريالي كه حميدرضا صلاحمند آن را كارگرداني مي‌كند و محمدرضا تخت‌كشيان هم تهيه‌كنندگي آن را به عهده دارد.

آغاز يك جدال بي‌پايان

بچه‌ها نگاه مي‌كنند، داستان خواهر (عمه خانم)‌ و برادري (خان‌بابا)‌ را به تصوير مي‌كشد كه با داشتن يك مجتمع مسكوني مشترك به طور جداگانه در واحدهاي خود زندگي مي‌كنند و در ديگر واحدهاي اين مجتمع نيز 4 باجناق كه دامادهاي برادر (خان‌بابا)‌ هستند، زندگي مي‌كنند. داستان اين سريال از جايي آغاز مي شود كه 2 جوان دانشجو براي زندگي به جمع اعضاي اين مجتمع مي‌پيوندند.

بازيگر نقش خواهر، كسي بجز گوهر خيرانديش نيست و آتيلا پسياني هم ايفاگر نقش برادر او خواهد بود. ميرطاهر مظلومي (نادر)‌، سيدعلي صالحي (حميد)‌، رضا داوودنژاد (امير)‌، علي مردانه (مسعود)‌، سيامك صفري (رشيد)‌،‌ هدايت هاشمي (احسان)‌، شبنم مقدمي (اعظم)‌، سارا خوئيني‌ها (نيره)‌، سپيده اعلايي (معصومه)‌، سميرا ذكايي (شيرين)‌ و گلاره عباسي (شقايق)‌ هم در اين اثر هنرنمايي خواهند كرد. اميرحسين عباس‌نژاد، دينا جهانگيري‌پور، مبينا آتشي، مهسا هاشمي و محمد حسام عارف هم از ديگر بازيگران اين سريال خواهند بود.

يك عمه‌‌خانم همه فن‌حريف

گوهر خيرانديش، بازيگري كه طي اين سال‌ها او را در نقش‌هاي متفاوت و مانايي ديده‌ايم درباره نقشش مي‌گويد: عمه‌خانم يك شخصيت مادرگونه براي 4 دختر برادرش يعني‌ خان‌بابا كه در يك مجتمع و كنار يكديگر زندگي مي‌كنند، دارد. او با وجود همه اختلافاتي كه با برادرش دارد، ولي به دخترهاي او علاقه بسياري دارد و تلاش مي‌كند ارتباط نزديكي با همه آنها داشته باشد.

اين بازيگر سينما و تلويزيون مي‌افزايد: عمه‌خانم شخصيت قرص و محكمي دارد و تنها كسي است كه توان رودررويي با خان‌بابا را دارد. همين ويژگي‌ها عمه‌خانم را نسبت به همه نقش‌هاي ديگر اين مجموعه متمايز مي‌كند.

كارگرداني اين سريال را حميدرضا صلاحمند به عهده دارد. او باتوضيح اين كه سريال بر خلاف نامش درباره روابط بچه‌ها نيست و درخصوص چگونگي ارتباط بزرگ‌ترها و تاثير آن بر رفتار بچه‌هاست، مي‌گويد: چگونگي رفتار بزرگ‌ترها با كودكان در شكل‌گيري شخصيت‌ بچه‌ها تاثير بسزايي خواهد داشت. در واقع بچه‌ها بزرگ‌ترها را الگوي رفتاري خود قرار مي‌دهند و با پا گذاشتن در جاي پاي آنها، شخصيت خود را كامل مي‌كنند و در مسير زندگي گام برمي‌دارند.

صلاحمند: قصه اين سريال همچون سريال‌هاي ديگر از يك خط داستاني مشخص پيروي نمي‌كند و‌ آنچه مبناي اين سريال قرار دارد، كنش‌و‌واكنش و روابط بين خانواده‌ها است
وي درباره قصه اين سريال هم مي‌گويد: قصه اين سريال همچون سريال‌هاي ديگر از يك خط داستاني مشخص پيروي نمي‌كند و‌ آنچه مبناي اين سريال قرار دارد، كنش و واكنش و روابط بين خانواده‌هايي است كه با داشتن نسبت قوم و خويشي با يكديگر، در يك مجتمع مسكوني روزگار مي‌گذرانند، ولي كمي بعد و با اتفاقاتي كه در اين مجتمع رخ‌مي‌دهد نوع نگاه ساكنان هر واحد از اين ساختمان به زندگي و حتي روابط زناشويي تغيير مي‌كند.

در اين سريال مجموعه‌اي از بازيگران نام‌آشناي سينما و تلويزيون هنرنمايي مي‌كنند. يكي از آنها رضا داوودنژاد است. او درباره نقشش در سريال بچه‌ها نگاه مي‌كنند مي‌گويد: من در اين سريال نقش مردي به نام امير را بازي مي‌كنم كه در واقع كوچك‌ترين داماد خان‌بابا (با بازي آتيلا پسياني)‌ است. امير ساكن يكي از واحدهاي مجتمع مسكوني عمه خانم و خان‌باباست.

او درباره شخصيت امير مي‌گويد: در اين سريال، مخاطب نقش متفاوتي از من خواهد ديد. امير شخصيتي است كه به دليل كار همسرش يعني شيرين ـ كه سميرا ذكايي نقش او را بازي مي‌كند ـ مجبور است تمام ساعات روز را در خانه و كنار فرزندش سپري كند.

سيدعلي صالحي هم از ديگر بازيگران سريال بچه‌ها نگاه مي‌كنند است. او را پيشتر در سريال‌هاي قرارگاه مسكوني (ساخته جواد رضويان)‌ و عيد امسال (سعيد آقاخاني)‌ ديده‌ايم. او درباره نقشش مي‌گويد: من در نقش حميد، دانشجويي شهرستاني ظاهر شده‌ام كه تمام فكر و ذهنش مسائل مربوط به تحصيل است. در واقع او خيلي متوجه اطرافش نيست.

صالحي كه در سريال شوق پرواز به كارگرداني يدالله صمدي ايفاگر نقش همرزم شهيد بابايي است، مي‌افزايد: اميدوارم اين سريال در ايام نوروز نگاه مخاطبان را به خود جلب كند.

ببر دروازه دولاب وارد مي‌شود!

ميرطاهر مظلومي هم از ديگر بازيگران اين سريال است.

او ايفاگر نقش نادر است. اين بازيگر كه علاوه بر سينما و تلويزيون در حوزه نمايش‌هاي راديويي نيز فعال است درباره شخصيت نادر مي‌گويد: نادر شخصيتي است كه در رستوران پدر همسرش (خان بابا)‌ كار مي‌كند. او با داشتن همسري وسواسي كه سارا خوئيني‌ها نقش آن را به عهده دارد، زندگي پرفراز و نشيبي را پشت سر مي‌گذارد. او كشتي‌گير است و به اين دليل به ببر دروازه دولاب معروف است. علي مردانه هم از ديگر بازيگران اين سريال است كه در نقش جواني آباداني و دانشجو به نام مسعود ظاهر شده است. با ورود مسعود به ساختمان خان‌بابا و عمه خانم، تغييراتي در نوع ارتباط ساكنان مجتمع به وجود مي‌آورد. در اين سريال كه عليرضا محمودي فيلمنامه آن را نوشته و احمد رفيع‌زاده نيز آن را بازنويسي كرده افشين احمدي (مدير تصويربرداري)‌، امير پرتوزاده (صدابردار)‌، آرمين اسماعيلي (طراح گريم)، سيامك مهمان‌دوست (تدوين)‌، صبا سياهپوش (عكاس)‌، مجتبي وحيدي (مدير توليد)‌ و علي هاشمي (دستيار اول كارگردان)‌ همكاري مي‌كنند.

كار تصويربرداري اين سريال 15 قسمتي از 29 دي در تهران آغاز شده و تاكنون بخش قابل توجهي از اين سريال جلوي دوربين رفته است. اين سريال قرار است در ايام نوروز از شبكه 2 سيما به آنتن پخش سپرده شود.

عطا فرزانه / جام جم


نوشته شده در   دوشنبه 23 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode