ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 دي 1387     |     کد : 1663

امام جمعه تبريز خواستار شد:مجازات مسببان اهانت اخير به مسلمانان فرانسه

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر افزود: روز جمعه گذشته مسجدي در منطقه حومه ليون فرانسه به دست افراد ناشناس به آتش كشيده شد و قرآن‌هاي موجود در اين مسجد همه سوختند.
وي اضافه كرد: همين طور در روز عيد قربان در يكي از شهرهاي فرانسه به مسلمانان اهانت شده و سنگ قبر مسلمانان مورد تخريب قرار گرفت كه جاي تاسف است.
شبستري تصريح كرد: 6 ميليون مسلمان اين كشور در جايي كه خود را حامي حقوق بشر و دموكراسي مي‌دانند، اجازه فعاليت و حضور در مجامع عمومي با حجاب اسلامي را ندارند كه خود جاي سئوال بزرگي براي همه است.
خطيب جمعه تبريز گفت: همه حوادث اخير در كشور فرانسه نشان مي‌دهند كه سياست اسرائيل در فرانسه به اوج رسيده و ادعاي فرانسه كه در اثر فشار افكار عمومي قول داده بود مسببان وقايعه اخير راشناسايي كند، دروغ از آب درآمد.
وي افزود: ما نمازگزاران تبريز از انديشمندان مراكز علمي و دولت فرانسه مي‌خواهيم كه هر چه زودتر مسببان اين حوادث را شناسايي كرده و به مجازات برسانند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي حمايت از مردم مظلوم غزه را توجه به پيام عاشورا و عمل به فريضه امر به معروف و نهي از منكر دانست.
وي با گراميداشت فرا رسيدن ايام محرم با تاكيد به پرهيز بدعت و بستن پيرايه به آيين‌هاي عزاداري ايام محرم اظهار داشت: هدف نهضت عاشورا و راز شهادت امام حسين (ع) همانطور كه خودشان فرموده بودند، امر به معروف و نهي از منكر بود و اين فريضه بايد بيش از پيش مورد توجه و عنايت همگان قرار گيرد.
شبستري تصريح كرد: امسال در حالي به ايام عزاداري ابا عبدالله الحسين (ع) نزدكي مي‌شويم كه غزه در محاصره رژيم سراپا جنايتكار اسرائيل قرار گرفته است كه صحنه‌هاي دردناك و اسفباري را به وجود آورده است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي خاطر‌نشان كرد: ارتباط بسيار نزدگي بين قيام امام حسين (ع) و واقعه غزه وجود دارد چرا كه امام سوم شيعيان نيز در مقابل بت زمان خود يعني يزيد ايستاد و حاضر نشد با وي بيعت كند چرا كه اين حكومت ابتذال و منكر را را رواج داده و از معروف و رويگردان شده بود.
وي افزود: به همين دليل امام حسين (ع) در مقابل تحريفات و منكرات ايستاد و حاضر به تسليم در مقابل ستمگر نشد و واقعه عاشورا كه دل هر شيعه را به درد مي‌آورد و تا قيامت نيز به درد خواهد آورد، رقم خورد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي يكي از راه‌هاي پيروي از امام حسين (ع) را در گرو كمك به مظلومان غزه دانست و اظهار داشت: امروز در كنار لعن شمر زمان امام حسين (ع)، بايد شمر زمانه را كه اسرائيل و بزرگ حامي او يعني آمريكا را لعن كرد و به كمك مردم مظلوم فلسطين خصوصاً غزه شناخت.
وي هدف اين ددمنشي اسرائيل را وادار كردن دولت قانوني و مشروع اسماعيل هنيه و جنبش حماس ارزيابي كرد و افزود: مردم مقاوم غزه تا امروز مقاومت كرده و حاضر نشده و نخواهند شد در مقابل اين فشارها، تسليم شوند و باجي به ستمگران بدهند.
امام جمعه تبريز اظهار داشت: اگر اسرائيل فكر مي‌‌كند با محاصره و فشار به مردم فلسطين و غزه مي‌تواند مقاومت آنها را شكسته و از آنان باج بگيرد، سخت در اشتباه است و در همايش اخيري كه در فلسطين بر پا شد، مسلمانان اين كشور با حضور پرمقاومت و غرور‌انگيز خود اعلام كردند كه دست از مقاومت برنداشته و تسليم زور نخواهند شد و حاضرند هزينه‌هاي آن را هر‌چه كه باشد بپردازند.
وي در ادامه به آغاز سال نو مسيحي اشاره كرد و آن را به مسيحيان تبريك گفت و افزود: حضرت عيسي مسيح جزو پيامبران منادي توحيد،صلح و عدالت بود و پيروان خود را همواره به توجه به معنويات، ملكات فاضله اخلاقي دعوت مي‌كرد كه امروز متاسفانه برخي پيروان اين پيامبر در دنيا از اين پيام‌ها دور شده و دست به جنايت هاي هولناك بشري مي‌زنند.
خطيب جمعه تبريز افزود: بايد پيروان مسيح امروز به تعاليم اين پيامبر صلح توجه بيشتري نشان داده و به آن تعاليم رو كنند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه به هفتم دي ماه سالروز نهضت سواد‌آموزي اشاره كرد و گفت: در سال 58 به دستور امام راحل دستور تشكيل اين نهاد براي براي ريشه‌كني بي‌سوادي صادر شد كه به حمدالله ثمرات خوبي داشت و امروز شاهد كاهش بي‌سوادي در كشور هستيم.
وي ريشه‌كني بي‌سوادي در آذربايجان شرقي را كند ارزيابي كرد و اظهار داشت: اين امر مساعدت بيش از پيش مسئولان استاني را ‌مي‌طلبد كه اقدامات شايسته براي تحقق كامل آن را به كار بندند.


نوشته شده در   شنبه 7 دي 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode