ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 اسفند 1389     |     کد : 16566

ارمغان تاريكي شايسته تقدير شد

ارمغان تاريكي شايسته تقدير شد .

اين سريال با برخورداري از درونمايه‌اي سياسي و قصه‌اي قوي توانست مخاطبان زيادي به خود جلب كند .
ارمغان تاريكي شايسته تقدير شد .
طي مراسمي با حضور معاون سيما از سريال «ارمغان تاريكي» تقدير شد.

اين سريال با درونمايه‌اي سياسي بخوبي توانست مناسبات و روابط دروني و بيروني گروهك منافقين در دهه 60 را به تصوير بكشد.
ارمغان تاريكي با برخورداري از قصه‌اي قوي، فضاسازي واقع‌گرايانه و پرهيز از هرگونه شعارزدگي توانست مخاطبان خود بويژه جوانان را با يك جريان انحرافي آشنا كرد. برخورداري از يك درام قوي و ارائه تصويري از عشقي پاك، اين سريال را به يكي از مجموعه‌هاي پربيننده مبدل ساخت.

علي دارابي، معاون سيما روز گذشته از دست‌اندركاران برنامه‌هاي دهه فجر تقدير كرد.

در اين نشست كه جمعي از كارگردان‌ها، تهيه‌كنندگان، نويسندگان، مجريان و بازيگران حضور داشتند، اسامي برترين برنامه‌هاي دهه فجر در ساختارهاي سريال، گفت‌وگومحور، ويژه برنامه، گزارشي و... اعلام شد و معاون سيما جوايزي را به اين برگزيدگان اهدا كرد.

دارابي در ابتداي صحبت‌هايش با اعلام اين كه مديران سيما تلاش و خدمات برنامه‌سازان را مي‌بينند، گفت: وقتي كاري خوب و ارزنده است تقدير از آن نبايد صرفا نمادين باشد. بايد از الان به گروه‌هاي برگزيده براي دهه فجر سال بعد كار سفارش بدهيم.

وي با تقدير از سريال‌هاي ارمغان تاريكي و بچه‌هاي بهشت گفت:‌ اين دو سريال توانستند بخشي از اتفاقات دوران مربوط به انقلاب را نشان بدهند. ارمغان تاريكي داستان نفاق و پليدي گروهك‌هاي تروريستي را براي جوانان بازخواني كرد. اين سريال طراحي صحنه زيبايي داشت و غفار رضايي توانسته بود فضاي آن دوران قديمي را به دقت بازسازي كند.

دارابي با بيان اين كه تقدير‌هاي سيما فقط به حوزه فيلم و سريال محدود نمي‌شود، اظهار كرد: در بين برنامه‌هاي اجتماعي، برنامه‌هاي در شهر و در استان شبكه تهران تلاش خوبي را در دهه فجر داشتند. برنامه گفت‌وگومحور راز هم توانست بخشي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي را نمايش دهد.

وي نقطه‌قوت برنامه همت ماندگار‌ را استفاده خوب از آرشيو سازمان عنوان و اظهار كرد: بخش اول اين برنامه به اتفاقات معاصر تا زمان پايان جنگ تحميلي مي‌پردازد. اميدواريم بخش دوم و سومش هم بزودي ساخته شود.

معاون سيما، آرشيو را يك سرمايه بزرگ و منبع غني دانست و خطاب به برنامه‌سازان گفت: در اين گنجينه گرانقيمت با حرص و ولع به كاوش بپردازيد. در سازمان صدا و سيما تصاويري وجود دارد كه شايد يك بار هم از آنها استفاده نشده است. وي ادامه داد:‌ هر برنامه و شبكه‌اي كه در سال 90 از آرشيو سازمان به شكل هنرمندانه‌اي استفاده كند از آن تقدير شايسته و بايسته‌اي صورت مي‌گيرد.

دارابي با تقدير از برنامه‌هاي گفت‌وگومحور هفت و ديروز، امروز، فردا گفت: برنامه ديروز، امروز، فردا جايگاه خودش را پيدا كرده و مخاطبان براي ديدنش لحظه‌شماري مي‌كنند. اين برنامه از جمله مطالبات اقشار مردم بويژه نخبگان بود.

معاون سيما درباره برنامه‌هاي نوروز 90 گفت:‌ سال آينده براي اولين بار 103 فيلم سينمايي از شبكه‌هاي مختلف به‌نمايش در مي‌آيد. در برخي از شبكه‌ها 2 سريال طنز ساخته شده و يك رقابت درون شبكه‌اي سالم به وجود آمده است.

وي با بيان اين مطلب كه سريال‌هاي نوروز سال 91 از الان سفارش داده شده است، اظهار كرد: ما از هم‌اكنون در حال توليد سريال‌هاي ماه رمضان سال آينده هستيم.در پايان جلسه به عوامل برنامه‌هاي تلويزيوني همت ماندگار (شبكه يك)، بچه‌هاي بهشت (شبكه دو)،‌ ديروز امروز، فردا، هفت و ارمغان تاريكي (شبكه سه)‌، راز (شبكه چهار)، در شهر و در استان (شبكه تهران)‌ لوح تقدير اهدا شد.

همچنين عوامل ويژه‌برنامه‌هاي 22 بهمن در شبكه يك و دو سيما مورد تقدير قرار گرفتند.

در حاشيه جلسه

* علي دارابي از راه‌اندازي برنامه‌هاي شبيه هفت در حوزه‌هاي تئاتر، كتاب و شعر خبر داد.

* فريدون جيراني در اين جلسه گفت: طبقه متوسط ايران كه قشري تحصيلكرده‌اند توقعاتي از تلويزيون دارند. نگاه اينها به هنر با بخشي از جامعه متفاوت است. تلويزيون اگر مي‌خواهد با شبكه‌هاي ماهواره‌اي رقابت كند بايد طبقه متوسط را جدي بگيرد.

* ليلا زارع، امير آقايي، آرش مجيدي و سودابه بيضايي از جمله بازيگران سريال ارمغان تاريكي بودند كه از آنها تقدير شد. همچنين دو لوح تقدير به دو بازيگر نوجوان سريال بچه‌هاي بهشت‌ اهدا شد.

* دارابي گفت:‌ براي نوروز امسال برنامه‌هاي شاد و مفرحي را تدارك ديده‌ايم. ويژه برنامه‌هاي سال تحويل از ساعت 19 روز يكشنبه آغاز مي‌شود و تا اذان صبح ادامه دارد.

‌ احسان رحيم‌زاده ‌/‌ گروه راديو و تلويزيون


نوشته شده در   جمعه 20 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode