ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 اسفند 1389     |     کد : 16218

تبريز از غناي فرهنگي بي‌نظيري برخوردار است

داور تركيه‌اي نخستين جشنواره بين‌المللي كاريكاتور شهروندي تبريز گفت: تبريز از غناي فرهنگي بي‌نظيري برخوردار است.

 داور تركيه‌اي نخستين جشنواره بين‌المللي كاريكاتور شهروندي تبريز گفت: تبريز از غناي فرهنگي بي‌نظيري برخوردار است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، محمد آغ‌گون پيش از ظهر امروز در آيين اختتاميه نخستين جشنواره بين‌المللي كاريكاتور شهروندي تبريز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: من براي نخستين بار است كه به تبريز مي‌آيم و ضمن بازديدي كه از چند موزه داشتم در مقابل اين غناي تاريخي، هنري و فرهنگي حيرت كردم.
وي افزود: ايران به خصوص شهر تبريز يكي از معدود مناطقي است كه حرف‌هاي زيادي براي گفتن در زمينه كاريكاتور دارد.
آغ‌گون گفت: من قبلاً هم آثاري از كاريكاتوريست‌هاي ايراني در مسابقات و جشنواره‌هاي مختلف بين‌المللي داده بودم و به جرأت مي‌توانم بگويم كه ايران بي‌نظيرترين كاريكاتوريست‌ها را دارد.
داور نخستين جشنواره بين‌المللي كاريكاتور شهروندي تبريز در خصوص اين فستيوال اذعان كرد: آثاري كه به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده بود همگي به راستي عالي و فوق‌العاده بودند و به همين دليل براي هيئت داوران انتخاب از چند اثر ميان اين آثار به عنوان برگزيده كار بسيار مشكلي بود.
وي در ادامه افزود: تبريز در مدت زماني كوتاه پيشرفت چشمگيري در زمينه كاريكاتور داشته است كه كشوهاي ديگر در عرض 30 تا 40 سال اين توسعه و رشد را نداشته‌اند.
450 كاريكاتوريست از 54 كشور دنيا با ارسال يك‌هزار و 130 اثر در نخستين جشنواره بين‌المللي كارتون شهر و شهروندي تبريز شركت كرده‌ بودند.
كارتونيست‌هايي از كشورهاي ايران، آرژانتين، ارمنستان، جمهوري آذربايجان، بلژيك، بنگلادش، بلغارستان، برزيل، چين، كوبا، مصر، فرانسه، آمريكا، مجارستان، هند، اندونزي، ايتاليا، مقدونيه، مولداوي، هلند، پرو، لهستان، روماني، روسيه، سنگاپور، صربستان، اسپانيا، سوريه، تركيه، اكراين و ازبكستان آثار خود را به اين جشنواره ارسال كرده‌اند.


نوشته شده در   پنجشنبه 12 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode