ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 اسفند 1389     |     کد : 16156

توليد فيلم پويانمايي حباب در حوزه هنري آذربايجان شرقي

نويسنده و كارگردان فيلم كوتاه پويانمايي «حباب» از توليد اين فيلم به تهيه‌كنندگي حوزه هنري استان آذربايجان شرقي خبر داد.

 
نويسنده و كارگردان فيلم كوتاه پويانمايي «حباب» از توليد اين فيلم به تهيه‌كنندگي حوزه هنري استان آذربايجان شرقي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي حزوه هنري آذربايجان شرقي، عليرضا سلمانپور به دنبال آغاز پروژه پويانمايي «حباب» اظهار داشت: فيلمنامه اين فيلم در راستاي تبيين مفاهيم معرفتي معاد و جهان پس از مرگ نگارش شده و در آن تلاش شده تا با ارائه داستاني لطيف جايگاه جهان پس از مرگ براي مخاطب به روشني بيان شود.
نويسنده و كارگردان فيلم كوتاه «حباب»، مفهوم معاد را به عنوان يكي از اصول دين اسلام نيازمند توجه بيش از پيش فيلمسازان ديني دانست و گفت: معاد و آخرت مفاهيمي سينمايي هستند كه امروزه در جهان غرب دستمايه توليدات پرمخاطب مي‌شوند و هنرمندان جهان اسلام نبايد از اين مقوله غافل باشند.
سلمانپور در ادامه با اشاره به نمادهاي به كارگيري شده در فيلم «حباب»، اين فيلم را مرتبط با مقوله شهادت دانست و گفت: در اين فيلم تلاش شده است تا مخاطب پس از تماشاي فيلم از نظر رواني به اين نتيجه برسد كه شهادت عين ماندن است و اين در راستاي آيه «عِندَ ربِّهم يَرزِقوُن» قرآن مجيد است.
عضو اتاق فكر سينماي حوزه هنري آذربايجان شرقي، زمان تقريبي اين فيلم را شش دقيقه عنوان كرد و گفت: اين فيلم به شيوه دو بعدي و با طراحي دستي توليد مي‌شود.
سلمانپور، عوامل اين فيلم را به شرح زير اعلام كرد: وحيد آتشي، طراحي و پويانمايي، سعيد داوري، فريم چيني و پلان‌بندي، مونتاژ و انتخاب موسيقي، راحله جهان‌پيما و ناظر كيفي محمد پورعبدالله فرشبافي را عهده‌دار هستند.
سلمانپور، از فيلمسازان فعال حوزه هنري آذربايجان شرقي است كه تاكنون دو بار به عنوان تدوينگر در جشنواره بين‌المللي فيلم فجر حضور داشته و جوايز بهترين تدوين همايش سيب پنجم و بهترين صداگذاري جشنواره دانشجويي آذربايجان‌ شرقي را از آن خود كرده است.



نوشته شده در   سه شنبه 10 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode