ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 اسفند 1389     |     کد : 16025

معظمي: «ورزي» در «تبريز در مه» تاريخ را دراماتيزه كرده است

يك منتقد با بيان اينكه «تبريز در مه» برشي از يك واقعيت است، گفت: «محمد رضا ورزي» ثابت كرده كه جنس درام را مي‌شناسد و بر دراماتيزه كردن حوادث تاريخي اشراف دارد.

 يك منتقد با بيان اينكه «تبريز در مه» برشي از يك واقعيت است، گفت: «محمد رضا ورزي» ثابت كرده كه جنس درام را مي‌شناسد و بر دراماتيزه كردن حوادث تاريخي اشراف دارد.

«حسن معظمي» عضو شوراي مركزي انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس در مورد سريال «تبريز در مه» ساخته محمدرضا ورزي، اظهار داشت: «محمد رضا ورزي» در آخرين كارش كه مدتي است از پخش آن در تلويزيون مي‌گذرد، زواياي مغفول و پنهان زندگي «عباس ميرزا» را به خوبي به تصوير مي‌كشد.
وي در ادامه تاكيد كرد: مجموعه تلويزيوني «تبريز در مه» اثري متفاوت به لحاظ محتوي و تكنيك در كارنامه كاري «محمدرضا ورزي» محسوب مي‌شود و به نظر مي‌رسد اين فيلمساز، گامي بلند در عرصه سريال سازي تلويزيون برداشته است.
وي در ادامه به فارس، گفت: «عباس ميرزا» شايد بدليل وابستگي‌اش به خاندان قاجار چندان مورد تاييد تاريخ نبوده است اما «محمد رضا ورزي» در اين مجموعه تلاش كرده نقاطي مربوط به اين شخصيت را از منظرهاي مختلف برجسته كند و تصوير متفاوتي از وي از خلال زندگي شخصي و ايستادگي‌اش در برابر نفوذ استعمار ارائه دهد.
معظمي تصريح كرد: اين امر اتفاق مثبتي است به شرط آنكه آنچه كه به مخاطب ارائه مي‌شود بر اساس شواهد و قرائن تاريخي باشد كه خوشبختانه «محمد رضا ورزي» اين برش تاريخي را به خوبي در اين سريال مورد واكاوي قرار داده است كه مورد استقبال نسبي مخاطب نيز قرار گرفته است.
عضو شوراي مركزي انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در ادامه خاطرنشان كرد: «محمد رضا ورزي» در اين سريال ثابت كرده كه جنس درام را مي‌شناسد و بر دراماتيزه كردن حوادث تاريخي اشراف دارد.
وي در ادامه يادآور شد: او يك كارشناس تاريخ است و اگر اين نگاه حرفه‌اي را بسط دهد، مي‌تواند مقاطعي از تاريخ را جهت ورژن‌هاي سينمايي با جذابيت‌هاي بصري و تاثيرگذاري برمخاطب عام دراماتيزه كند.
«حسن معظمي» در پايان اين گفت‌وگو نيز اظهار داشت: وسواس در توليد كارهاي تاريخي اولين اصل لازم در پروسه ساخت اين نوع آثار است كه مهمترين بخش آن وفاداري به هسته مركزي اتفاقات تاريخي است كه بايد برنامه‌سازان تلويزيون و فيلمسازان نسبت به آن اهتمام بيشتري بورزند. 


نوشته شده در   يکشنبه 8 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode