ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 بهمن 1389     |     کد : 15654

قيام 29 بهمن تبريز از مصاديق يوم‌الله است‌

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: قيام 29 بهمن تبريز از مصاديق يوم‌الله است و با وجود اينكه شهداي متعددي در اين قيام به شهادت رسيدند‌ اما موجب تسريع در پيروزي انقلاب اسلامي شد و اين روز يك روز مبارك و از مصاديق يوم الله است.

 نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: قيام 29 بهمن تبريز از مصاديق يوم‌الله است و با وجود اينكه شهداي متعددي در اين قيام به شهادت رسيدند‌ اما موجب تسريع در پيروزي انقلاب اسلامي شد و اين روز يك روز مبارك و از مصاديق يوم الله است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري پيش از ظهر امروز در مراسم گراميداشت قيام 29 بهمن تبريز جايگاه قيام 29 بهمن تبريز را در تاريخ انقلاب اسلامي برجسته دانست.
وي اظهار داشت: قيام 29 بهمن تبريز از مصاديق يوم‌الله است و با وجود اينكه شهداي متعددي در اين قيام به شهادت رسيدند، اما به واسطه اينكه موجب تسريع در پيروزي انقلاب اسلامي شد، يك روز مبارك و از مصاديق يوم الله است.
شبستري ادامه داد: بر حسب ظاهر در 29 بهمن پيروزي كامل حاصل نشد، اما اين روز مقدمه پيروزي انقلاب اسلامي شد و نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي بود.
اين مسئول خاطرنشان كرد: نقش روحانيت و رهبري روحانيت در اين قيام بزرگ برجسته و مهم بوده و مردم در واقع عليه جنايت رژيم در قم قيام كردند.
امام جمعه تبريز عنوان كرد: قيام 29 بهمن تبريز كه در ابتدا با عنوان مراسم گراميداشت شهداي قم برگزار شد و به يك حادثه خونين مبدل شد. طي سال‌هاي اخير مردم تبريز توفيق حضور در محضر مقام معظم رهبري را در سالگرد قيام 29 بهمن تبريز پيدا مي‌كنند و از بيانات حكيمانه ايشان استفاده مي‌شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: مقام معظم رهبري در اين ديدار طي فرمايشاتي نقش قيام 29 بهمن تبريز را برجسته دانست و از روحيه انقلابي مردم تبريز تقدير كردند.
ايام 29 بهمن سال 1356 دومين حركت گسترده اسلامي و مردمي است كه متعاقب قيام خونين 19 دي مردم قم در شهر قهرمان‌پرور تبريز صورت گرفت كه با دخالت پهلوي، خشم و انزجار مردم تبريز به جوش آمده و افتخار قيامي انقلابي بر پيشاني اين شهر ولايتمدار حك شد و اين حركت راه امت اسلامي را به راه خونيني كه در بيش روي داشت، پيوند داد و لحظاتي را به دنبال آورد كه از آن خورشيد حيات‌آفرين انقلاب اسلامي آغاز به درخشش كرد. 


نوشته شده در   جمعه 29 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode