ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 بهمن 1389     |     کد : 15643

پرده‌برداري از بزرگ‌ترين تابلو موزائيك سنگ جهان در تبريز‌

رئيس شوراي شهر تبريز گفت: در قالب همايشي زنده‌نامان تبريز تجليل و همزمان با اين همايش از بزرگ‌ترين تابلو موزائيك سنگ جهان نيز پرده‌برداري مي‌شود.

رئيس شوراي شهر تبريز گفت: در قالب همايشي زنده‌نامان تبريز تجليل و همزمان با اين همايش از بزرگ‌ترين تابلو موزائيك سنگ جهان نيز پرده‌برداري مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، شهرام دبيري شامگاه پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: افراد تجليل شده از حوزه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي، ورزشي، اجتماعي، صنعت، مذهبي، سرمايه‌گذاري و ... انتخاب شده‌اند.
وي افزود: در انتخاب اين افراد كسوت، آذري زبان بودن، ساكن تبريز بودن، داشتن فعاليت برجسته و قابل تامل در حوزه‌هاي فعاليت و ... و در يك كلام براي تبريز و تبريزي كوشيدن در اولويت قرار داشت.
دبيري در مورد نحوه گزينش اين افراد نيز گفت: ضمن استعلام از حوزه‌هاي ذكر شده براي معرفي افراد منتخب خود در مرحله بعد نيز خود شورا نسبت به استعلام و گزينش اين افراد اقدام كرده كه در مجموع از 40 نفر معرفي شده از نهادها و ارگان‌ها 30 نفر انتخاب شد كه 2 نفر از اين افراد نيز فوت كردند.
منتخب مدم تبريز در شوراي سوم با اشاره به اينكه عرم جامعه ما براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره افراد بعد از فوت‌شان است، گفت: در بحث اين جشنواره اين عرف به فراموشي سپرده شده تا به كساني كه براي تبريز و تبريزي زحمت كشيده‌اند بگوييم به يادشان هستيم و خواهيم بود.
وي از انتخاب اين افراد طي سال گذشته خبر داد و گفت: برگزاري مراسم پاياني اين برنامه فرهنگي بنا به دلايلي به تاخير افتاده است.
مدير عامل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز نيز در مورد اين مراسم و پرده‌برداري از بزرگ‌ترين تابلو موزائيك سنگ جهان گفت: اين تابلو موزائيك سنگ در ابعاد 130*180 سانتي‌متر و در تبريز ساخته شده است.
حسين نجفي افزود: اين تابلو توسط صابر بقال اصغري هنرمند تبريزي و 12 نفر از هنرمندان رشته موزائيك سنگ ساخته شده است و تلفيقي از عكس عمارت شهرداري به همراه ارك تبريز، مقبره‌الشعرا، مسجد كبود و عمارت ائل‌گلي است.
وي اضافه كرد: ساخت اين تابلو همزمان با هفته فرهنگي تبريز از 30 آبان آغاز شده و در اواخر بهمن به تمام رسيده است.
نجفي يادآور شد: همايش تجليل از زنده‌نامان تبريز روز اول اسفند سال جاري همزمان با شب مبعث رسول گرامي اسلام در تالار وحدت دانشگاه تبريز و با حضور مقامات لشكري و كشوري همچنين مقامات عالي‌رتبه استان برگزار مي‌شود.


نوشته شده در   جمعه 29 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode