ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 بهمن 1389     |     کد : 15642

قيام 29 بهمن ريشه‌هاي ديني انقلاب اسلامي را متجلي کرد

استاندار آذربايجان شرقي گفت: قيام 29 بهمن 56 مردم تبريز ريشه‌هاي ديني انقلاب اسلامي را متجلي كرد و نقش دين را در حركت‌هاي مردمي نشان داد.

 استاندار آذربايجان شرقي گفت: قيام 29 بهمن 56 مردم تبريز ريشه‌هاي ديني انقلاب اسلامي را متجلي كرد و نقش دين را در حركت‌هاي مردمي نشان داد.
احمد عليرضا بيگي امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبريز ماهيت قيام 29 بهمن تبريز را برخواسته از اسلام و روحانيت عنوان كرد.
بيگي با بيان اينكه انقلاب اسلامي فارغ از ديانت نقطه اتكايي ندارد، اظهار داشت:‌ اگر قرار باشد مبنايي فارغ از ديانت براي انقلاب اسلامي ايران قائل شد، موضوع قابل اتكايي مشاهده نمي‌شود.
وي گفت: ميان تبريز و قم ارتباط ديرينه وجود داشته و مردم تبريز نسبت به بزرگداشت شهداي 19 دي حساسيت خاصي داشته و در صحنه حاضر شدند.
اين مسئول با اشاره به ريشه‌هاي تاريخي و ديني قيام 29 بهمن تبريز تأكيد كرد: با مراجعه به تاريخ مشروطه و قيام مردم تبريز عليه استبداد متوجه مي‌شويم كه تمام رهبران قيام مشروطه روحاني بودند.
استاندار آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد:‌ مردم تبريز با رهبري روحانيت دست به قيام زدند و اين مسئله در تاريخ منعكس است. روحانيت مبارز تبريز با رهبري امام راحل محوري‌ترين نقش را در قيام 29 بهمن تبريز داشته است.
بيگي تصريح كرد: در واقع قيام 29 بهمن تبريز ريشه‌هاي ديني انقلاب اسلامي را متجلي كرد و نقش دين را در حركت‌هاي مردمي نشان داد. در ادامه انقلاب اسلامي و مقاطع مختلف انقلاب پايه‌هاي معنوي انقلاب بيشتر نمود پيدا كرد.
وي يادآور شد: رمز ماندگاري انقلاب اسلامي نيز در پايبندي به ريشه‌هاي ديني و اعتقادات مذهبي است و بايد از اين دستاوردها حفاظت كرد.
قيام 29 بهمن سال 1356 دومين حركت گسترده اسلامي و مردمي است كه متعاقب قيام خونين 19 دي مردم قم در شهر قهرمان‌پرور تبريز صورت گرفت كه با دخالت پهلوي، خشم و انزجار مردم تبريز به جوش آمده و افتخار قيامي انقلابي بر پيشاني اين شهر ولايتمدار حك شد و اين حركت راه امت اسلامي را به راه خونيني كه در بيش روي داشت، پيوند داد و لحظاتي را به دنبال آورد كه از آن خورشيد حيات‌آفرين انقلاب اسلامي آغاز به درخشش كرد.


نوشته شده در   جمعه 29 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode