ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 بهمن 1389     |     کد : 15491

باز شدن چتر «طاها» بر آسمان بازار آذربايجان شرقي

رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي از اجراي طرح «طاها» (استاندارد اجباري كالا) به منظور پيشگيري از قاچاق كالا از طريق مبارزه با عرضه كالاي غير استاندارد خبر داد.

  رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي از اجراي طرح «طاها» (استاندارد اجباري كالا) به منظور پيشگيري از قاچاق كالا از طريق مبارزه با عرضه كالاي غير استاندارد خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي، صادق نجفي
در هفتمين نشست كميته پيشگيري و ساماندهي اقتصادي كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان اظهار داشت: به منظور تأمين ايمني حفظ و ارتقا سلامت عمومي جامعه همچنين حمايت از مصرف كنندگان از لحاظ رفاهي در خريد كالاهاي مطمئن و در راستاي توسعه اقتصادي و ايجاد رقابت سازنده در بين عرضه كنندگان محصولات داخلي و يا وارداتي و تأثير استفاده از محصولات استاندارد و با كيفيت در اصلاح الگوي مصرف طرح جامع اجراي هماهنگ استانداردهاي اجباري با عنوان طاها تدوين شده و به اجراي درمي‌آيد.
وي ارتقا سلامت و ايمني جامعه را از طريق كنترل كيفيت اقلام موجود در بازار، ملموس كردن حضور استاندارد در جامعه، اعتمادسازي و توجه جامعه به كيفيت قابل قبول را از جمله ديگر اهداف اجراي طرح طاها در سطح بازار مصرف استان عنوان كرد.
رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي با تأكيد به امر آموزش در راستاي مبارزه با قاچاق كالا در سطح جامعه نيز گفت: ارائه آموزش‌هاي لازم به شهروندان و عرضه كنندگان كالا و دادن آگاهي‌هاي لازم در اين رابطه يكي از موثرترين راه‌هاي جلوگيري از ورود و عرضه كالاي قاچاق است كه شهروندان با پس زدن كالاي قاچاق و خودداري از مصرف اين گونه كالاها راه را براي ورود كالاهاي فاقد استاندارد و قاچاق مي‌بندند.
نجفي نبود رغبت براي حضور اين كالاهاي قاچاق را در بازار مهم‌ترين عنصر جلوگيري از ورود اينگونه كالاها عنوان كرد.
در ادامه اين نشست نيز مديركل اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي آذربايجان شرقي نيز با اشاره به گشت‌هاي مشترك اين اداره كل با معاونت نظارت و بازرسي سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي گفت: هماهنگي بسيار بالايي در رابطه با برگزاري گشت اكيپ‌هاي مشترك اين دو نهاد وجود دارد.
علي شيرواني‌فر تصريح كرد: برگزاري اين گشت‌هاي مشترك نيز اثر بسيار بالايي در جلوگيري از حضور كالاهاي فاقد استاندارد در بازار گذاشته است.
وي در ادامه اظهار داشت: از ابتداي امسال تاكنون 161 مورد پرونده تخلف شامل نداشتن پروانه استاندارد واحدهاي توليدي و يا استفاده غيرمجاز از علامت استاندارد به مراجع قضايي معرفي شده است.


نوشته شده در   سه شنبه 26 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode