ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 بهمن 1389     |     کد : 15286

اينترنت ويژه براي روبات ها

دانشمندان اروپايي درحال اجراي پروژه اي هستند که به روبات ها اجازه خواهد داد آن چيزي را که در دنيا کشف مي کنند در يک شبکه مشابه اينترنت با ساير روبات ها به اشتراک بگذارند.

جام جم آنلاين: دانشمندان اروپايي درحال اجراي پروژه اي هستند که به روبات ها اجازه خواهد داد آن چيزي را که در دنيا کشف مي کنند در يک شبکه مشابه اينترنت با ساير روبات ها به اشتراک بگذارند.
به گزارش مهر، اين پروژه که RoboEarth نام دارد يک آرشيو بسيار عظيم است که در آن روبات ها مي توانند اطلاعات مربوط به فعاليت هايي را که انجام مي دهند قرار دهند و به اين ترتيب ساير روبات ها مي توانند اين اطلاعات را از روي RoboEarth بارگذاري کنند.

هدف از اين اقدام توسعه متدي است که امکان رمزگذاري تبادل اطلاعات و استفاده دوباره از آنها را فراهم مي کند و مي تواند کتابخانه اي را ويژه استفاده روبات ها تشکيل دهد.

مارکوس وايبل از موسسه تکنولوژي فدرال سوئيس در زوريخ در اين خصوص توضيح داد که راه اندازي اين سرويس مي تواند در تکامل سريعتر روبات هاي موثرتر بسيار مفيد باشد و به اين ماشين ها اجازه دهد که مشکلات خود را آسانتر حل کنند.

RoboEarth همزمان يک پايگاه اطلاعاتي و يک سيستم ارتباطي است که اطلاعات قطعي را به يک روش بدون ابهام محاسبه خواهد کرد. به اين ترتيب تمام ماشين ها با هر سطح هوشي و تکاملي مي توانند اين اطلاعات را پيدا کرده و از آنها استفاده کنند.

اين اطلاعات شامل نقشه محل هايي که روبات ها در آنجا کار مي کنند، توصيف اجسام و افرادي که روبات ها با آنها روبه رو مي شوند و آموزش هايي که براي انجام کارهاي ساده و پيچيده مي بينند.

مارکوس وايبل ضمن تاکيد بر اينکه اين پروژه با الهام از ويکي پديا توسعه مي يابد ، افزود:«ويکي پديا سيستمي است که انسان ها از آن براي اشتراک گذاري دانش هاي خود استفاده مي کنند. همه مي توانند وارد اين سيستم شوند و آن را اصلاح کنند اما چيزي شبيه به اين براي روبات ها وجود ندارد. در حالي که روبات ها نيز اگر بتوانند حافظه خود را با اطلاعات جديد پر کنند مي توانند سريعتر خود را براي بهتر شدن آماده کنند».

اين پروژه با مشارکت 35 دانشمند از اتحاديه اروپا در يک دوره 4 ساله انجام مي شود. نتيجه اين تلاش، توسعه نسل جديدي از روبات ها است که قادرند نه تنها به محيط هاي کنترل شده و ساختاري شده اي چون کارخانه هاي توليدي واکنش نشان دهند بلکه مي توانند پاسخ هاي مناسبي براي تعامل بهتر با انسان ها را براي مثال در بخش خانگي و خدماتي پيدا کنند.


نوشته شده در   جمعه 22 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode