ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 21 بهمن 1389     |     کد : 15248

آذربايجان شرقي پژو 207 توليد مي‌كند

استاندار آذربايجان شرقي از راه‌اندازي خط توليد خودروهاي پژو 206 و 207 در استان در آينده‌اي نزديك خبر داد.

 استاندار آذربايجان شرقي از راه‌اندازي خط توليد خودروهاي پژو 206 و 207 در استان در آينده‌اي نزديك خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان شرقي، احمدعليرضا بيگي در حاشيه مراسم افتتاح سه واحد صنعتي قطعه سازي ايران خودرو در شهرستان كليبر اظهار داشت: يكي از برنامه‌هاي دولت براي تحقق سياست خود در توسعه مناطق محروم و كم‌ برخوردار، تمركززدايي صنعتي و انتقال صنايع بزرگ به نقاط مستعد كشور است.
وي پيشرفت و توسعه كشور در عرصه‌هاي مختلف را نتيجه تلاش مضاعف مسئولان دولت به ويژه در دولت‌هاي نهم و دهم خواند.

* سياست تمركززدايي صنعتي مانع مهاجرت به شهرها را به دنبال دارد
وي خاطرنشان كرد: سياست تمركززدايي صنعتي مي‌تواند ضمن جلوگيري از مهاجرت بي‌رويه نيروي كار از شهرهاي كوچك و روستاها به شهرهاي صنعتي، زمينه توسعه مناطق محروم را نيز فراهم كند.
استاندار آذربايجان شرقي تاكيد كرد: تنها مناطقي كه در جذب سرمايه‌گذاري خصوصي فعاليت قابل قبولي داشته باشند مي‌توانند از مزاياي سياست تمركززدايي صنعتي استفاده بهينه‌اي داشته باشند.
وي با تاكيد بر حمايت دولت از فعاليت‌هاي توليدي گفت: سياست‌هاي دولت مبتني بر توزيع عادلانه‌ي ثروت در كشور، منجر به افزايش سرمايه‌گذاري‌ها در نقاطي شده است كه پيش از اين كمتر مورد توجه بوده‌اند.

*تمام برنامه‌هاي آذربايجان شرقي از زمان‌بندي تعيين‌شده جلوتر هستند
بيگي همچنين با اشاره به تعهد استان در ايجاد 42 هزار فرصت شغلي گفت: به لطف هماهنگي‌هاي صورت گرفته بين مديران، تمام برنامه‌هاي استان از زمان‌بندي تعيين‌شده جلوتر هستند و ميزان فرصت‌هاي شغلي ايجاد شده تاكنون بيش از تعهد استان بوده است.
وي به راه‌اندازي خط توليد خودروهاي پژو 206 و 207 در استان در آينده‌اي نزديك اشاره كرد و گفت: با افتتاح اين خط توليد ضمن ايجاد فرصت‌هاي شغلي مناسب، زمينه توسعه صنايع مرتبط نيز فراهم خواهد شد.
بيگي اجراي پروژه سد خداآفرين در منطقه كليبر را نمادي از تفكر دولت در توزيع عادلانه امكانات توصيف كرد و گفت: با احداث اين سد كه قدرت ذخيره‌سازي 1.6 ميليارد متر مكعب آب را دارد آبياري 70 هزار هكتار از اراضي دشت مغان ممكن خواهد شد كه به نوبه خود گام بزرگي در توسعه كشاورزي منطقه است.
وي پروژه‌ي تله‌كابين كليبر را نيز از مهم‌ترين طرح‌هاي شهرستان كليبر در حوزه‌ي گردشگري خواند و اظهار اميدواري كرد، با اجراي اين پروژه و بهره‌برداري از آن صنعت گردشگري در شهرستان كليبر توسعه‌ چشمگيري خواهد يافت.
استاندار همچنين با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در كشور گفت: اين قانون نقش بسزايي در پيشرفت مناطق محروم دارد و منابعي كه از رهگذر اجراي اين قانون نصيب دولت مي‌شود در توسعه زيرساخت‌ها و تامين امكانات مورد نياز اين مناطق صرف خواهد شد.
وي افزود: با وجود همه كارشكني‌ها در اجراي اين قانون، اكنون پس از گذشت دو ماه از اجراي آن كمترين مشكلي در كشور به وجود نيامده و اين نشان مي‌دهد كه دولت بدون برنامه وارد اين عرصه نشده است.
استاندار آذربايجان شرقي سربلندي امروز ملت ايران را نتيجه همت و همبستگي ملي و رهبري مدبرانه امام راحل و مقام معظم رهبري دانست.

*گفتمان انقلاب اسلامي، گفتمان برتر جهان
وي اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامي، گفتمان برتر جهان در 32 سال اخير بوده است و نمونه بارز آن را در تحولات كشورهاي منطقه مي‌بينيم.
با بهره‌برداري از سه واحد قطعه‌سازي ايران‌خودرو در كليبر 250 شغل ايجاد شده است و در شش ماه آينده تعداد فرصت‌هاي شغلي اين كارخانه به 2 هزار شغل افزايش خواهد يافت.
همچنين با تحقق اين ميزان فرصت شغلي نرخ بيكاري در شهرستان كليبر تا 6 ماه آينده به نيم درصد كاهش مي‌يابد.



نوشته شده در   پنجشنبه 21 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode