ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 21 بهمن 1389     |     کد : 15241

قانون بازنشستگي پيش از موعد كارگران تمديد شد

قانون بازنشستگي پيش از موعد كارگران در واحدهاي توليدي و صنعتي در برنامه پنجم توسعه كشور براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي بيشتر تمديد شد.

  قانون بازنشستگي پيش از موعد كارگران در واحدهاي توليدي و صنعتي در برنامه پنجم توسعه كشور براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي بيشتر تمديد شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، رضا رحماني، نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي بعد از ظهر امروز در جشن بزرگ كارگري به مناسبت سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در كارخانه ايدم اظهار داشت: به بركت انقلاب اسلامي و رهبري امام (ره) جهش 100 درصد انقلاب صنعتي در ايران اسلامي رخ داد و امروز در حوزه صنعت جزو 10 كشور برتر بوده و پيشرفته‌ترين علوم را صاحب هستيم.
وي افزود: رشد علم در دنيا هر چقدر بود حالا 11 برابر آن را صاحب هستيم كه قطعاً اين رشد، توسعه و پيشرفت در علم را مديون توجه مقام معظم رهبري بوده‌ايم كه هميشه تاكيد داشتند فضاي جامعه بايد در حمايت از توليد علم پيشگام باشد و در برنامه توسعه پنجم توجه ويژه و برنامه مدوني تهيه و تصويب شده كه همت و تلاش مضاعفي را از سوي مديران و كارگران مي‌طلبد.
رحماني با ارائه آمارهايي در حوزه صنعت گفت: نواحي شهرك‌هاي صنعتي در استان در مدت هفت سال اخير از 10 شهرك صنعتي به 47 شهرك صنعتي رسيده و راه‌اندازي شهرك‌هاي تخصصي خودرو، مس، شيشه، معدن آلومنيوم، قطعات فناوري خودرو، چرم و ... يكي از گام‌هاي مهم و موثر است كه مي‌تواند نقش مهمي را براي اشتغال پايدار در منطقه ايفا كند.


* افتتاح خط توليد پژو 206 در تبريز
وي تصريح كرد: امروز حلقه مفقوده در صنعت خودروسازي در استان احيا شده و با وجود كارخانجات متعدد قطعات خودروسازي و وجود كارخانجات خودروسازي با افتتاح خط توليد پژو 206 در شركت ايران خودرو آذربايجان، سالانه 200هزار دستگاه خودرو توليد مي‌شود.
رحماني تصريح كرد: مي‌توان به صراحت گفت كه در صنعت استان يك حركت استراتژيك آغاز كرده‌ايم كه در كنار آن شاهد افتتاح يك خط جديد توليد اتوبوس همچنين راه‌اندازي پژوهشكده صنعت خودروسازي توسط سازمان استاندارد خواهيم بود كه اگر تدابير لازم را در راستاي رشد توسعه و پيشرفت صنعت در استان انجام ندهيم قطعاً اشتغال لطمه مي‌بيند و همه بايد در راستاي نهضت اشتغال پيشگام باشند.


*افزايش حقوق‌ها بايد منطبق بر واقعيت‌ باشد
نايب رئيس كمسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تعيين حداقل دستمزد كارگران در سال 90 توسط شوراي عالي كار و بر اساس ماده 41 قانون كار گفت: افزايش حقوق‌ها بايد منطبق بر واقعيت‌ها بوده و قدرت خريد كارگران با افزايش واقعي دستمزدها تطابق داشته باشد، در غير اين صورت با اين وضعيت تورم، گراني و هزينه‌هاي سرسام‌آور زندگي با حداقل دستمزدهايي همچون 300 هزار تومان نمي‌توان يك زندگاني متوسط را اداره كرد.
وي افزود: پرداخت واقعي دستمزد، بهره‌وري واحدهاي توليدي را افزايش خواهد داد.
رحماني در رابطه با تصويب تمديد ماده 10 قانون بازنشستگي پيش از موعد در واحدهاي توليدي طي برنامه پنجم توسعه گفت: با پيگيري‌هايي كه براساس درخواست‌هاي مكرر خانه كارگر، تشكلات كارگري در كارخانجات و به همت نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي و كمسيون‌هاي ذي‌ربط انجام يافت كليات اين قانون مجدداً در قالب ماده 80 بند (ز) برنامه توسعه پنجم براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي بيشتر تمديد شده و به تاييد شوراي نگهبان رسيده كه به زودي بعد از ابلاغ رئيس مجلس شوراي اسلامي قابليت اجرايي در سطح كارخانجات خواهد داشت.
وي همچنين يادآوري كرد: براساس ماده قانوني ذكر شده در صورت حفظ فرصت‌هاي شغلي توسط كارفرمايان تخفيفات مالياتي و حق بيمه‌اي از سوي دولت اعمال خواهد شد.


*22 بهمن تجديد بيعت با آرمان‌هاي انقلاب
رحماني همچنين با تبريك دهه فجر انقلاب اسلامي گفت: شهداي گرانقدر اسلام، انقلاب و جنگ تحميلي به ويژه شهداي كارگر با جانفشاني خود آزادي، استقلال و جمهوري اسلامي را به ارمغان آوردند همه مديون خون پاك شهدا هستيم.
وي اظهار داشت: اگر شهدا جانفشاني نمي‌كردند اين آرامش، آسايش و استقلال صنعتي هيچ‌وقت به وجود نمي‌آمد.
رحماني گفت: 22 بهمن تجديد بيعتي دوباره با انقلاب اسلامي، آرمان‌هاي حضرت امام (ره) و شهداست كه امت شهيدپرور با حضور پرشور و آگاهانه خود حماسه‌اي به ياد ماندني را رقم خواهند زد.
در اين مراسم لوح تقدير از شوراي اسلامي كار شركت ايدم به نمايندگي از كارگران به پاس زحمات و تلاش‌هاي ارزنده در حمايت از كارگران در بخش صنعت و توليد به رحماني اهدا شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 21 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode