ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 بهمن 1389     |     کد : 15118

بهره‌برداري از دستاوردهاي جديد هسته‌اي فضايي و پزشكي در كشور

«چهار ماهواره كه با همت متخصصان ايراني ساخته شده است، امروز با حضور رئيس جمهوري رونمايي مي‌شود.»

«چهار ماهواره كه با همت متخصصان ايراني ساخته شده است، امروز با حضور رئيس جمهوري رونمايي مي‌شود.»
سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع ديروز در حاشيه نخستين همايش ملي شناورهاي تندرو در گفت‌وگو با ايرنا با اعلام اين مطلب، در مورد زمان پرتاب ماهواره‌هاي فجر و رصد افزود: هنوز زمان دقيق براي پرتاب اين ماهواره‌ها قطعي نشده است، ولي با حضور رئيس جمهوري اين دو ماهواره دركنار دو ماهواره ديگر رونمايي مي‌شوند.

خبر ديگر اين كه در ششمين روز از دهه مبارك فجر با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح دو ايستگاه زميني ثابت و يك ايستگاه زميني متحرك دريافت تصاوير سنجش از دور افتتاح شد.

به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار سرتيپ احمد وحيدي در اين مراسم اظهار داشت: ايستگاه زميني ثابت دريافت تصاوير سنجش از دور توسط متخصصان زبده و كارآمد صنايع الكترونيك اين وزارتخانه با طراحي كاملاً بومي ساخته شده است.

وي افزود: سازمان جغرافيايي وزارت دفاع به عنوان بهره‌بردار اين ايستگاه قادر خواهد بود تصاويري تا قدرت تفكيك يك متر را اخذ و پردازش كند و در اختيار كاربران در بخش‌هاي مختلف كشور قرار دهد.

وزير دفاع با بيان اين كه شعاع پوشش اين ايستگاه‌ها حداقل دو هزار و 500 كيلومتر است، يادآور شد: با راه‌اندازي اين ايستگاه‌ها مي‌توان هر 24 روز يك بار از مساحتي حدود 10 ميليون كيلومتر مربع تصوير تهيه كرد.

سردار وحيدي خاطرنشان كرد: اين تصاوير در بخش‌هاي كشاورزي، شهرسازي، سوانح غيرمترقبه و زمينه‌هاي بسيار متنوع ديگر كاربرد دارد.

وي ادامه داد: سرعت ردگيري اين ايستگاه تا حدي است كه مي‌تواند اهداف تا سرعت هشت درجه بر ثانيه را رهگيري خودكار كند و بيشتر سيستم‌هاي آن مانند تغذيه‌كننده و گيرنده ردگيري در حد نوآوري و ابداع است.

وزير دفاع در مورد ايستگاه متحرك دريافت تصاوير سنجش از دور هم كه توسط دانشگاه صنعتي مالك اشتر طراحي و ساخته شده است، توضيح داد: افزايش توانايي كاربر در ارتباط سريع‌تر و مطمئن‌تر براي كنترل عمليات ايستگاه، افزايش شعاع پوشش عملياتي، افزايش كيفيت سيگنال دريافتي، افزايش چابكي و قابليت جابجايي سريع‌تر، قابليت انعطاف و نگهداري بهتر و بهينه و امكان دريافت سيگنال باند، از جمله وجوه تمايز اين ايستگاه با ايستگاه متحرك پيشين است.

سردار وحيدي، تكميل و بهينه‌سازي حلقه‌هاي فناوري فضايي را از راهبردهاي اصلي وزارت دفاع اعلام كرد و افزود: در سي‌ودومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، دانشمندان و متخصصان مومن و افتخار‌آفرين ايراني با توانايي طراحي و ساخت ماهواره، ماهواره‌بر، ايستگاه پرتاب ماهواره، ايستگاه ثابت و متحرك زميني دريافت اطلاعات و تصاوير سنجش از دور، آزمايشگاه تست سازه و سيستم‌هاي فضايي و فناوري ديگر مرتبط با فناوري فضايي، جلوه‌هايي از خودباوري، تلاش، همت مضاعف و كار مضاعف، نبوغ، خلاقيت، نوآوري و اقتدار را به نمايش گذاشته‌اند.



نوشته شده در   دوشنبه 18 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode