ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 بهمن 1389     |     کد : 14724

بهره‌برداري از 2 نيروگاه بادي در عون بن‌علي تبريز

مديرعامل برق منطقه‌اي آذربايجان شرقي گفت: همزمان با دهه فجر امسال دو نيروگاه بادي در «عون بن‌علي» تبريز به بهره‌برداري مي‌رسد.

 مديرعامل برق منطقه‌اي آذربايجان شرقي گفت: همزمان با دهه فجر امسال دو نيروگاه بادي در «عون بن‌علي» تبريز به بهره‌برداري مي‌رسد.

علي بهاري‌وند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز از توجه به توسعه نيروگاه‌هاي بادي و خورشيدي در تبريز خبر داد.
وي با اشاره به توجه مسئولان برق منطقه‌اي به توسعه نيروگاه‌هاي بادي و خورشيدي در آذربايجان شرقي و تبريز گفت: تجربه موفقي در زمينه راه‌اندازي اين نيروگاه‌ها در استان و تبريز داشته‌ايم.
مديرعامل برق منطقه‌اي آذربايجان شرقي گفت: نيروگاه بادي «عون بن‌علي» تبريز با 666 كيلووات قدرت در سال گذشته بيش از يك ميليارد و 100كيلوات ساعت انرژي را در سال 88 وارد چرخه انرژي در استان كرده است.
وي ادامه داد: در دهه فجر دو نيروگاه بادي جديد نيز در «عون بن‌علي» تبريز به بهره‌برداري مي‌رسد كه اين نيروگاه‌هاي در حال نصب هستند و در 17 بهمن‌ماه به بهره‌برداري خواهد رسيد.
بهاري‌وند با بيان اينكه توسعه نيروگاه‌هاي تجديدپذير در استان ادامه خواهد داشت، يادآور شد: در سال‌هاي 90 و 91 نيروگاه‌هاي جديدي در اين زمينه آغاز به كار خواهند كرد كه براي احداث 20 نيروگاه هدف‌گذاري شده است.
مديرعامل برق منطقه‌اي آذربايجان شرقي، مزاياي اين نيروگاه بادي را عدم نياز توربين‌هاي بادي به سوخت، تامين بخشي از تقاضاي انرژي برق، كم‌تر بودن نسبي قيمت انرژي باد نسبت به انرژي فسيلي در بلند مدت، تنوع بخشيدن به منابع انرژي و ايجاد سيستم پايدار انرژي، قدرت مانور زياد در بهره‌برداري «از چند كيلووات تا چند مگاوات» عدم نياز به آب و عدم نياز به فضاي زياد و عدم داشتن آلودگي محيط زيست اعلام كرد.
بهاري‌وند تصريح كرد: گستردگي نياز انسان به منابع انرژي همواره از مسائل اساسي مهم در زندگي بشر بوده و تلاش براي دستيابي به يك منبع تمام نشدني انرژي از آرزوهاي ديرينه استان است.
وي گفت: انرژي بادي يكي از انواع اصلي انرژي‌‌هاي تجديد‌پذير است كه از ديرباز ذهن بشر را به خود معطوف كرده بود، به طوريكه همواره به فكر كاربرد اين انرژي در صنعت بوده است.
مديرعامل برق منطقه‌اي آذربايجان شرقي ادامه داد: در شرايط كنوني با توسعه نگرش‌هاي زيست محيطي و راهبردهاي صرفه‌جويانه در بهره‌برداري از انرژي تجديد‌ناپذير، استفاده از انرژي باد در مقايسه با ساير منابع انرژي مورد استفاده در بسياري از كشورهاي جهان رو به فزوني گذاشته است.
وي تصريح كرد: در كشور ايران با توجه به وجود مناطق بادخيز، طراحي و ساخت آسياب‌هاي بادي از 200 سال قبل از ميلاد مسيح رايج بوده و هم اكنون نيز مسير مناسبي براي گسترش و بهره‌برداري از توربين‌هاي بادي فراهم است.
بهار‌ي‌وند بيان كرد: در حال حاضر مولدهاي برق بادي مي‌تواند جايگزين مناسبي براي نيروگاه‌هاي گازي و بخاري باشد.
مديرعامل برق‌ منطقه‌اي آذربايجان تاكيد كرد: استفاده از انرژي بادي در درجه نخست موجب صرفه‌جويي فرآورده‌هاي نفتي به عنوان سوخت مي‌شود و در درجه دوم توليد از اين انرژي فاقد هرگونه آلودگي زيست محيطي بوده و در نتيجه مسيري براي نيل به توسعه پايدار اقتصادي و اجتماعي فراهم مي‌شود.
وي همچنين با بيان اينكه در راستاي بهينه‌ساري مصرف انرژي در كشور، واقعي كردن قيمت‌ها مورد توجه دولت قرار گرفته است، گفت: قيمت برق طي چهار سال به قيمت واقعي خواهد رسيد كه در اين فرآيند بهبود راندمان توليد و اصلاح الگوي مصرف دنبال مي‌شود.
بهاري‌وند ادامه داد: تبديل نيروگاه‌هاي گازي به سيكل تركيبي طي پنج سال آينده مورد توجه دولت قرار گرفته است كه با تحقق اين مسئله 6 هزار نيروگاه در كل كشور تبديل وضعيت خواهند شد.
وي همچنين از نصب 24 ميليون كنتور هوشمند طي پنج سال آينده در كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: جمع‌آوري 400هزار انشعاب غيرمجاز نيز در دستور كار مسئولان برق كشور قرار دارد.


نوشته شده در   يکشنبه 10 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode