ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 بهمن 1389     |     کد : 14497

هيئت‌هاي مذهبي ظرفيت خوبي براي اجراي برنامه‌هاي ديني هستند

مديركل صدا و سيماي مركز آذربايجان شرقي گفت: وجود 3 هزار و 500 هيئت مذهبي در استان ظرفيت خوبي براي توليد برنامه‌هاي مذهبي و نشر فرهنگ اسلامي را براي رسانه ملي فراهم مي‌كند.

 مديركل صدا و سيماي مركز آذربايجان شرقي گفت: وجود 3 هزار و 500 هيئت مذهبي در استان ظرفيت خوبي براي توليد برنامه‌هاي مذهبي و نشر فرهنگ اسلامي را براي رسانه ملي فراهم مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي صدا و سيماي مركز آذربايجان شرقي، علي نواداد در جلسه هماهنگي مراسم عزاداري دهه آخر ماه صفر اظهار داشت: صدا و سيماي استاني بدون آنكه تعهد برنامه‌سازي براي توليد يا پوشش برنامه‌هاي مذهبي اجرا شده در هيئت‌ها داشته باشد، علاقمند به ايجاد فضايي در رسانه ملي براي بهره‌مندي عموم مردم از اين آيين‌هاي ديني است.
وي افزود: تلاش‌هاي انجام گرفته در محرم امسال تا حدودي توانست گلايه‌مندي‌ها را كاهش داده و برنامه‌هاي استاني را در راستاي نشر شعائر مذهبي به سطح مطلوبي ارتقا دهد، همچنين سعي شد تا عدالت در بين هيئت‌هاي مذهبي رعايت شده و از برنامه‌هاي آنان براي غناي ايام دهه نخست محرم استفاده شود.
مديركل صدا و سيماي مركز استان آذربايجان شرقي اظهار داشت: تلاش بر اين است تا مراسم عزاداري پيامبر اسلام(ص) از امسال باشكوه و حرمت بيشتري برگزار شده و شأن والاي ايشان در مراسم عزاداري و برنامه‌هاي صدا و سيما حفظ شود.
مديركل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي نيز در اين نشست با اشاره به اينكه صدا و سيما منبر خانگي است، گفت: امروز در نشر شعائر ديني بايد در كنار منابر سنتي از روش‌هاي نوين ارتباطي براي نشر ارزش‌هاي اسلامي بهره بگيريم.
حجت‌الاسلام حميد عظيمي افزود: اقدامات رسانه ملي در پي ابلاغ دستور مقام معظم رهبري براي تلاش در حوزه برنامه‌هاي مذهبي بسيار قابل تقدير است و دغدغه صدا و سيماي آذربايجان شرقي نقطه آغازي براي ادامه فعاليت‌هاي جديد ديني در استان خواهد بود.
وي اظهار داشت: تلاش صدا و سيماي استان براي احياي عزاداري 28 صفر اقدامي ارزنده است كه همكاري تمام هيئت‌هاي مذهبي و مسئولان و نهادهاي مطبوع آنان را براي برگزاري باشكوه اين مراسم معنوي مي‌طلبد.
صمد فرامرزي، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي آذربايجان شرقي هم در اين جلسه از حضور 5 هزار نظامي يگان‌هاي مسلح مستقر در استان در مراسم روز رحلت پيامبر اسلام (ص) خبر داد و افزود: نظاميان با اين حضور خود در مراسم عزاداري رسول اكرم(ص) دوشادوش مردم فهيم استان در عزاي خاتم انبيا به سوگ مي‌نشينند.
در اين نشست مقرر شد مراسم عزاداري رسول اسلام(ص) روز چهارشنبه 28 صفر از ساعت 10و 30دقيقه صبح در مقابل مسجد كريم خان واقع در چهارراه شهيد بهشتي همراه با اقامه نماز جماعت برگزار شده و به صورت مستقيم از صدا و سيماي آذربايجان شرقي پوشش داده شود..


نوشته شده در   دوشنبه 4 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode