ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 دي 1389     |     کد : 14346

کوسه ها کور رنگي دارند

پوشيدن لباس شناي سفيد رنگ يا آبي کم رنگ مي تواند شما را از حمله کوسه ها مصون نگه دارد ، زيرا اين شکارچيان آبزي کاملا کور رنگ هستند.

جام جم آنلاين: پوشيدن لباس شناي سفيد رنگ يا آبي کم رنگ مي تواند شما را از حمله کوسه ها مصون نگه دارد ، زيرا اين شکارچيان آبزي کاملا کور رنگ هستند.
به گزارش مهر، محققان دريافته اند چشمان کوسه به شکلي طراحي نشده اند که بتوانند رنگ هاي مختلف را شناسايي کنند ، در واقع اين ماهي هاي شکارچي تمامي جهان را به رنگ سياه و سفيد مي بينند.

اين به آن معني است که شناگران در برابر نور آبي کمرنگ دريا بهتر است رنگ هاي آبي کم رنگ به تن کنند تا از ميزان تضاد رنگي ميان بدن خود و محيط دريا بکاهند. اين يافته ها از بررسي آمار به ثبت رسيده در اسناد بين المللي حملات کوسه ها به دست آمده اند، بر اساس اين اطلاعات بيشترين تعداد حملات کوسه ها به غواصان يا شناگراني بوده است که لباس تيره به تن داشته اند.

محققان دانشگاه هاي وسترن استراليا و کوئينزلند با مطالعه بر روي چشم هاي 17 گونه کوسه مختلف از قبيل کوسه هاي گاوي، کوسه هاي ببري، و کوسه هاس پورت جکسون مطالعه کرده و دريافتند شبکيه چشم آنها تنها از يک نوع سلول مخروطي شکل يا ردياب نور برخوردارند و اين ردياب ها تنها قادر به رديابي نور تاريک هستند.

اين به آن معني است که کوسه ها سيب سرخ را به شکل سايه اي تيره مي بينند. در واقع مي توان تصاويري که از چشم يک کوسه ديده مي شود را با تصاوير يک تلويزيون سياه و سفيد مقايسه کرد.

به گفته محققان با در دست داشتن اين اطلاعات مي توان تخته هاي شنا و يا لباس هاي غواصي طراحي کرد که براي کوسه ها از جذابيت کمتري برخوردار باشند تا به اين شکل از ميزان حملات کوسه ها به انسانها کاسته شود.

از ميان ديگر ماهي هاي عظيم الجثه اي که تصور مي رود چشم آنها از يک نوع ردياب نوري برخوردار باشند وال ها ، دلفين ها و سگ هاي آبي هستند.


نوشته شده در   پنجشنبه 30 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode