ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 دي 1389     |     کد : 14327

وضعيت درياچه اروميه ادامه حيات در منطقه را با مشكل مواجه مي‌كند

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: وضعيت كنوني درياچه اروميه، ادامه حيات در آذربايجان شرقي و غربي را با مشكل مواجه مي‌كند.

 
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: وضعيت كنوني درياچه اروميه، ادامه حيات در آذربايجان شرقي و غربي را با مشكل مواجه مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري بعد از ظهر امروز در همايش آغاز به كار طرح ملي محيط‌يار در آذربايجان شرقي خواستار كاهش استفاده از خودروهاي شخصي و كنترل صنايع براي كاهش آلودگي هوا شد.
امام جمعه تبريز با اشاره به اهميت محيط زيست در جوامع بشري گفت: افزايش جمعيت كره زمين در كنار بي‌توجهي انسان‌ها به محيط زيست و تخريب جنگل‌ها موجب وارد آمدن خسارت‌هاي زيست محيطي سنگين مي‌‌شود.
وي ادامه داد: توليدات صنعتي در حد وفور و توليد مواد شيميايي در سطح گسترده به عنوان عوامل مخرب در نابودي محيط زيست محسوب مي‌شوند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به تشكيل كنفرانس‌هاي جهاني در موضوع محيط زيست گفت: موضوعات مهمي در اين همايش‌ها تصويب مي‌شود اما براي عمل به اين مصوبات كوتاهي صورت مي‌گيرد.
آيت‌الله مجتهد شبستري اظهار داشت: كاهش ميزان بارندگي در كشور و افزايش استفاده از وسائط حمل و نقل شخصي موجب افزايش آلودگي هوا شده كه اين ميزان استفاده از وسايل نقليه در جهان كم نظير است.
وي با بيان اينكه اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها بارقه اميدهايي را در راستاي كاهش استفاده از وسايل نقليه شخصي را به وجود آورده بود، گفت: با وجود اجراي اين قانون در روزهاي اخير شاهد كاهش محسوس تعداد خودروها در سطح شهر نبوده‌ايم.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: گازسوز كردن خودروها در كنار توجه به مسائل فرهنگي و افزايش عمومي از وسايل نقليه بايد صورت گيرد تا شاهد كاهش آلودگي هوا باشيم.
امام جمعه تبريز گفت: هواي آلوده در تبريز استمرار دارد و مي‌توان در اين راستا اقدامات متنوعي را در جنبه فردي و اجتماعي مورد توجه قرار داد.
آيت‌الله مجتهد شبستري يادآور شد: محدود شدن ساخت صنايع و كاهش استفاده از مواد شيمايي پايدار در كنار حفظ منابع طبيعي بايد به عنوان يك اقدام جهاني و موثر مورد توجه باشد.
وي گفت: بايد براي درياچه اروميه اقدامي اساسي صورت گيرد و با وجود اقداماتي كه در زمينه آبرساني به اين درياچه آغاز شده بايد اقدامات عملي‌تر نيز مورد توجه باشد.
امام جمعه تبريز تصريح كرد: اگر درياچه اروميه در اين شرايط باقي بماند، ادامه حيات در آذربايجان شرقي و غربي با مشكل مواجه خواهد بود و محيط زيست آسيب جدي مي‌بيند.
آيت‌الله مجتهد شبستري با اشاره به ديدگاه اسلام در زمينه درختكاري اظهار داشت: در ادبيات ديني درختكاري از جايگاه خاصي برخوردار است و قطع درخت نيز هم‌رديف با قتل نفس شمرده شده است.
امام جمعه تبريز بر ضرروت شناخت صنايع آلوده‌كننده هوا تاكيد كرد و گفت: شناسايي صنايع آلاينده محيط زيست و تعطيل كردن اين واحدها با كار كارشناسي و استفاده از متخصصان بايد مورد توجه قرار گيرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 30 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode