ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 دي 1389     |     کد : 14326

فرهنگ‌سازي براي محيط زيست نبايد ويتريني باشد

رئيس سازمان آموزش و پرورش آذربايجان شرقي گفت: فرهنگ‌سازي در امر محيط زيست اقدامي مبارك است كه بايد با پرهيز از اقدامات ويتريني باشد.

 
رئيس سازمان آموزش و پرورش آذربايجان شرقي گفت: فرهنگ‌سازي در امر محيط زيست اقدامي مبارك است كه بايد با پرهيز از اقدامات ويتريني باشد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، فيروز رضايي بعد از ظهر امروز در همايش طرح ملي محيط يار، اهميت فرهنگ‌سازي را در ارتقاي شاخص‌هاي زندگي اجتماعي مهم و ارزشمند برشمرد.
وي با بيان اينكه انسان بر خلاف بسياري از موجودات بر خلاف مصالح خود حركت مي‌كند، اظهار داشت: انسان با اقدامات خود موجب وارد آمدن زيان‌هاي سنگين به محيط زيست شده و زيان‌هاي جبران‌ناپذيري را متوجه خود و موجودات ديگر كرده است.
رئيس سازمان آموزش و پرورش آذربايجان شرقي ادامه داد: بشر با اقدامات مخربي كه انجام داده است ادامه حيات را براي خود و ديگران با مشكل مواجه كرده و اكنون در صدد ترميم خرابي‌هايي است كه خود عامل آن بود.
رضايي با بيان اينكه رويكرد مطلوبي در ميان مسئولان نسبت به موضوع فرهنگ‌سازي به وجود آمده است، گفت: مسئولان در رده‌هاي مختلف به اين مسئله مهم واقف شده‌اند كه براي موفقيت در طرح‌ها و اقدامات بزرگ بايد به فرهنگ‌سازي روي آورد.
وي با اشاره به اهميت فرهنگ‌سازي اظهار داشت: همه موضوعات در قالب فرهنگ مي‌گنجد و با فرهنگ‌سازي صحيح مي‌توان در همه ابعاد موفق بود.
رئيس سازمان آموزش و پرورش آذربايجان شرقي اذعان داشت: توجه به نقش موثر آموزش و پرروش در فرهنگ‌سازي خود اقدام ارزشمندي است كه خواهد توانست زمينه فرهنگ‌سازي را در بخش‌هاي مختلف فراهم كند.
رضايي ادامه داد: آموزش و پرروش نقشي بنيادين و مهم در راستاي فرهنگ‌سازي دارد و خواهد توانست در امر فرهنگ‌سازي در همه جنبه‌ها و از جمله ارتقاي فرهنگ زيست محيطي نقشي موثر داشته باشد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش آذربايجان شرقي تاكيد كرد: البته بايد اقدامات فرهنگي به دور از اقدامات ويتريني و تزئيني باشد و برنامه‌ها حالت عملياتي به خود بگيرد.
رضايي تصريح كرد: برگزاري همايش‌هايي در راستاي ارتقاي فرهنگ زيست محيطي خواهد توانست به تعامل و همكاري بيشتر بين دستگاه‌هاي مختلف منجر شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 30 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode