همشهری آنلاین: ایمیل به عنوان یک رسانه ارتباطی در قرن 21 اگر چه زندگی مدرن را تسهیل کرده است، اما در هر روز به طور میانگین 40 دقیقه از ساعات کاری را صرف خود میکند.
روزنامه اتریشی استاندارد گزارش داد، در نظرسنجی جدیدی که کالج مدیریت هنلی (Henley Management College) در انگلیس از مدیران پردرآمد انجام داده است، آنها در دوره کاری خود سه سال پر ارزش را صرف ارسال ایمیل، ارسال رونوشت از آنها به دیگران و یا حذف هرزنامهها (اسپم) میکنند.
کارمندان هم در زمان کاری خود به طور فزاینده درگیر ایمیلها هستند. بر اساس نظرسنجی که از 180 نیروی کاری ماهر صورت گرفته، بخش اعظمی از کارمندان به طور معمول هر پنج دقیقه یکبار به ایمیل خود سر می زنند تا ببینند آیا نامه جدیدی دریافت کردهاند یا خیر.
بر اساس تحقیقی که دانشگاه کاردیف (Cardiff) انجام داده، ما برای وارسی هر یک از ایمیلهایمان به طور متوسط هر بار 64 ثانیه وقت صرف میکنیم تا بتوانیم بر روی موضوع اصلی تمرکز بیشتری داشته باشیم.