ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 دي 1389     |     کد : 14197

ابداع ابزاري چند کاربردي با دو قطره مايع

محقق ايراني موسسه پلي تکنيک رنسلير موفق به توليد پيستون هاي مايعي شده که مي توانند با استفاده از امواج الکترو مغناطيسي به ابزاري چند کاربردي از جمله ميکرو پمپ ، لنزهاي قابل انطباق عکاسي و يا لنزهاي طبي قابل تغيير تبديل شوند.

جام جم آنلاين: محقق ايراني موسسه پلي تکنيک رنسلير موفق به توليد پيستون هاي مايعي شده که مي توانند با استفاده از امواج الکترو مغناطيسي به ابزاري چند کاربردي از جمله ميکرو پمپ ، لنزهاي قابل انطباق عکاسي و يا لنزهاي طبي قابل تغيير تبديل شوند.
به گزارش مهر، اين ابزار از دو قطره از مايع آهن دار که از نانوذرات فلزي اشباع شده اند تشکيل شده و در دو حفره بر روي لايه اي به اندازه يک آدامس کوچک قرار گرفته اند. کل اين ساختار درون مخزني مملو از آب قرار گرفته و پالس هاي الکترومغناطيسي باعث مي شوند يکي از قطره ها که قطره محرک نيز هست، به سوي عقب و جلو در نوسان باشد.

اين نوسان در ميان ترکيبي از نيروي مغناطيسي، نيروي کشش مويرگي و نيروهاي داخلي منجر به نوسان قطره دوم در الگوي معکوس از الگوي نوسان قطره اول خواهد شد. اين رويداد در نهايت منجر به خلق پيستون يا متحرکي خواهد شد که با سرعتي بالا به عقب و جلو حرکت مي کند در حالي که دانشمندان مي توانند با کنترل شدت نيروي الکترومغناطيسي، سرعت و شدت نوسان قطره محرک را کنترل کنند.

اين حرکت پيستوني باعث مي شوند قطره ها عملکردي مشابه يک تشديدگر مايعات را داشته باشند که مي توانند مايعي که آنها را احاطه کرده به نوسان درآورده و آن را از يک اتاقک به اتاقکي ديگر هدايت کنند ويژگي که مي توان از آن به عنوان ابزاري براي پمپ کردن مايعات استفاده کرد.

امير هيرسا ، محقق ايراني که اين ابزار را ابداع کرده کاملا اطمينان دارد چنين ابداعي مي تواند در خلق طيف جديدي از ابزار از قبيل ميکروپمپ ها ، سوئيچ هاي مايع و سيستم هاي پيشرفته دارورساني کاربرد داشته باشد.

هيرسا همچنين دريافته است به دليل شکل متغير قطره ها تحت تاثير نوسان، مي توان آنها را به لنزهاي مينياتوري تبديل کرد که با نوسان پيدا کردن مرکز کانوني آن تغيير پيدا مي کند.

به اعتقاد وي با ثبت تصاوير به اين شيوه و استفاده از نرم افزارهاي ويرايشي براي زدودن تصاوير نامطلوب، امکان توليد تصاوير ويديويي کاملا شفاف و واضح وجود دارد. تا کنون سرعت و کيفيت تصاوير ويديويي که هيرسا با استفاده از اين شيوه به ثبت رسانده از 30 هرتز فراتر رفته است.

در کنار لنزهاي دوربين ، هيرسا باور دارد از اين تکنولوژي حتي مي توان براي توليد لنزهاي طبي استفاده کرد که با استفاده از امواج الکترومغناطيسي ، خود را با چشم فرد انطباق مي دهند.


نوشته شده در   دوشنبه 27 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode