ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 دي 1389     |     کد : 14137

رقابت قطر و چین برای رسیدن به ازبکستان

یکشنبه شب ورزشگاه خلیفه، بزرگ‌ترین ورزشگاه دوحه پر از تماشاگران قطری می‌شود که امیدوارند تیم شان با بردن کویت بتواند به یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند.

 
یکشنبه شب ورزشگاه خلیفه، بزرگ‌ترین ورزشگاه دوحه پر از تماشاگران قطری می‌شود که امیدوارند تیم شان با بردن کویت بتواند به یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند.
تیم میزبان تورنمنت را با باخت غیرمنتظره مقابل ازبکستان شروع کرد ولی با پیروزی مقابل چین توانست دوباره در مسیر صعود قرار بگیرد. قبل از بازی‌های آخر گروه، قطر و چین 3 امتیازی هستند، گل زده و خورده هر دو تیم برابر است و رقابت نزدیکی برای صعود دارند. البته میزبان با تیم کویت بازی می‌کند که بدون امتیاز است و شانس اندکی برای صعود دارد، درحالی‌که چین در بازی همزمان باید با ازبکستان 6 امتیازی و صدرنشین روبه‌رو شود.

قطر در بازی افتتاحیه نمایش ضعیفی داشت و متسو دلیل آن را فشار روحی روی بازیکنانش دانست. بازیکنان قطر در شروع بازی دوم مقابل چین هم اضطراب زیادی داشتند ولی 2 گلی که یوسف احمد در اواخر نیمه اول زد، فشار را از روی بازیکنان این تیم برداشت و آنها در نیمه دوم بهتر شدند. متسو معتقد است که بازیکنانش امشب مقابل کویت هم باید با همان روحیه بازی کنند. او در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته گفت: «از بازی قبلی تیمم راضی‌ام. در این بازی هم باید با همان روحیه بازی کنیم. کویت تیم خوبی است و آنها هم دوست ندارند ببازند ولی من بازیکنان مستعدی دارم و امیدوارم نتیجه بگیریم.»

آخرین رویارویی 2 تیم به جام خلیج‌فارس بر‌می‌گردد که کویت توانست با یک گل به پیروزی برسد ولی قطری‌ها معتقدند که در آن بازی مستحق شکست نبودند و امروز می‌توانند آن نتیجه را جبران کنند. 2 تیم رویارویی‌های زیادی داشته‌اند و یکدیگر را کاملا می‌شناسند، با وجود این متسو معتقد است که نمی‌توان این بازی را با بازی‌های قبلی 2 تیم مقایسه کرد؛ «این بازی مثل دیدن یک فیلم تکراری نخواهد بود. اگر 2 تیم را با یک ترکیب ثابت مقابل هم قرار دهید، هر بار یک نتیجه به دست می‌آید.»

سباستین سوریا، بهترین گلزن قطر در 2 بازی اول هنوز گلی نزده ولی متسو گفت که این برای او مشکلی محسوب نمی‌شود؛ «مهم این است که تیم گل بزند. قدرت بدنی او موجب می‌شود سایر مهاجمان موقعیت‌های خوبی به دست آورند.»
کویت امروز تنها درصورتی صعود می‌کند که قطر را شکست بدهد و ازبکستان هم مقابل چین پیروز شود؛ در آن صورت تفاضل گل دومین تیم صعود‌کننده را از میان قطر، کویت و چین تعیین خواهد کرد.

البته توفیق دزیچ، سرمربی کویت امید زیادی به صعود تیمش ندارد و فقط دوست دارد تیمش این تورنمنت را بدون برد ترک نکند. او درباره بازی مقابل قطر گفت: «با حریف قدرتمندی بازی می‌کنیم ولی بازیکنان من به خاطر مردم کویت دوست دارند به 3 امتیاز برسند.قطر هم نیاز به برد دارد و تهاجمی بازی خواهد کرد، پس فکر می‌کنم تماشاگران بازی خوبی ببینند.»

در 2 بازی نخست قطر تعداد زیادی از خارجی‌های مقیم قطر هم با پرچم این کشور به ورزشگاه خلیفه رفته بودند و عنابی‌ها را تشویق می‌کردند. امروز هم انتظار می‌رود بیش از نیمی از سکوهای این ورزشگاه 50 هزار نفری پر شود.

ازبکستان - چین

ازبکستان با 2 پیروزی مقابل قطر و کویت نشان داد که می‌تواند در مراحل بالاتر جام هم یکی از مدعیان باشد. این تیم تقریبا از صعودش مطمئن است و درصورت کسب یک تساوی هم می‌تواند به‌عنوان تیم اول به یک چهارم نهایی صعود کند. ولی چین که رقابت نزدیکی با قطر برای صعود دارد، در بازی امروز به‌دنبال 3 امتیاز است.

پس از شکست چین مقابل قطر، رسانه‌های چینی از گائو، سرمربی این تیم به خاطر تغییراتی که در ترکیب تیمش به‌وجود آورده بود انتقاد کردند ولی او روز گذشته از این تصمیم دفاع کرد و گفت: «نمی‌توانم در یک تورنمنت تنها از 11 بازیکن استفاده کنم و باید شرایط بازی و مصدومیت‌ها را هم درنظر گرفت.»

چین که مدتی از صحنه اول فوتبال آسیا دور بود، این تورنمنت را فرصت خوبی برای کسب تجربه می‌داند و گائو هم تاکید کرد که هر کدام از بازی‌های جام ملت‌های آسیا برای بازیکنانش تجربه بزرگی بوده است. چین 4 سال قبل در مالزی با نتیجه 3 بر صفر مغلوب ازبکستان شد و نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. برای گائو اما این یک بازی انتقامی نیست.


نوشته شده در   يکشنبه 26 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode