ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 دي 1389     |     کد : 14015

25 درصد مساجد كشور صاحب كانون فرهنگي مي‌شود

دبير هيئت نظارت بر كانون‌هاي فرهنگي مساجد گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه 25 درصد مساجد كشور صاحب كانون فرهنگي هنري مي‌شود.

دبير هيئت نظارت بر كانون‌هاي فرهنگي مساجد گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه 25 درصد مساجد كشور صاحب كانون فرهنگي هنري مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، مرتضي طاهريان در نشست خبري مشترك با مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در تبريز اظهارداشت: بر اساس مصوبه مجلس تعداد كانون‌هاي فرهنگي مساجد در پايان برنامه پنجم توسعه از 8 هزار و 800 باب حاضر به 20 هزار كانون افزايش خواهد يافت.
وي افزود: همچنين در برنامه پنجم توسعه گسترش فعاليت كانون‌هاي فرهنگي به مساجد روستاها مورد تأكيد قرار گرفته و به صورت اولويت‌دار به اين موضوع پرداخته خواهد شد.
طاهريان گفت: در حال حاضر 2 هزار و 777 كتابخانه مخزن‌دار و 4 هزار و 500 باب كتابخانه باز توسط كانون‌هاي فرهنگي در مساجد اداره مي‌شود.
دبير هيئت نظارت بر كانون‌هاي فرهنگي مساجد كشور با اشاره به اهميت تخصصي كردن كانون‌هاي فرهنگي، عنوان كرد: 300 كانون تخصصي در كشور راه‌اندازي شده كه 15 باب آن در آذربايجان شرقي فعاليت دارد.
وي ادامه داد: آموزش، محور اصلي كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد است و سعي مي‌شود با برگزاري جشنواره‌ها و كلاس‌هاي مختلف به اين موضوع جامه عمل پوشانده شود.
طاهريان اعلام كرد: براي غني‌تر كردن كتابخانه‌هاي كانون‌هاي فرهنگي مساجد كتاب‌هاي مختلفي به ارزش 40 ميليارد ريال خريداري و ارسال شده كه 15 ميليارد ريال آن به كتاب‌هاي آموزشي اختصاص يافته بود.
وي با بيان اينكه، در حال حاضر بيش از 1.5 ميليون نفر مخاطب دايمي كانون‌هاي فرهنگي مساجد هستند، ابراز داشت: افزايش 20 برابري اعتبارات كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد در دولت دهم موجب افزايش فعاليت‌هاي اين كانون‌ها و رغبت مردم براي حضور در آنها شده است.
طاهريان تصريح كرد: كانون‌هاي فرهنگي مساجد در دهه فجر امسال يك‌هزار برنامه فرهنگي و هنري در كشور برگزار خواهند كرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي نيز در اين نشست گفت: تعداد كانون‌‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان تا پايان سال‌جاري به 470 باب افزايش مي‌يابد.
علي داننده اظهار داشت: تعداد اين كانون‌ها در سال گذشته 187 باب بود و اين تعداد تاكنون به 370 باب افزايش يافته كه نشان از اهميت و كارآمدي كانون‌هاي فرهنگي مساجد دارد.
وي افزود: براساس برنامه تعيين شده در برنامه پنجم توسعه، تعداد اين كانون‌ها در آذربايجان شرقي بايد به يك‌هزار و 200 مورد افزايش يابد.
داننده گفت: در حال حاضر 11 هزار صندلي فعال در كتابخانه‌هاي كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان فعال هستند.
وي افزود: انجام فعاليت‌هاي قرآني از برنامه‌هاي اولويت‌دار اين اداره كل است كه كيفيت در اجراي اين فعاليت‌ها مدنظر است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي ابراز اميدواري كرد با گسترش فعاليت كانون‌هاي فرهنگي مساجد، برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در مساجد استان پربارتر و برنامه‌ريزي شده پيگيري شود.



نوشته شده در   پنجشنبه 23 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode