ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 دي 1389     |     کد : 13813

كشف حجاب پروژه دين‌ستيزي غرب بود

معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه گفت: كشف حجاب برنامه نظام‌مند در تصرف جهان و اجراي پروژه دين‌ستيزي غرب در ايران بود.

 
معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه گفت: كشف حجاب برنامه نظام‌مند در تصرف جهان و اجراي پروژه دين‌ستيزي غرب در ايران بود.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين علي عماد با اشاره به سالروز كشف حجاب گفت: جهان مدرن، ‌زماني كه مي‌خواست دنيا را در تصرف خود درآورد،‌ با قدرت تمدن فرهنگي ايران و تركيه در شرق مواجه شد كه براي اين كار رضاخان را در ايران و آتاتورك را در تركيه بر سر حكومت نشاند.
وي مبارزه با حجاب را مهم‌ترين اقدام استعمار در دين ستيزي در ايران برشمرد و گفت: با توجه به اينكه يكي از مهم‌ترين ‌ركن‌ها در حفظ ارزش‌هاي ديني، نهاد خانواده است، استكبار، فروريزي و فروپاشي هنجار‌هاي ديني و ارزش‌هاي اسلامي را در نابودي آن ديد.
معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه با اشاره به اينكه الزام به كشف حجاب، تئوري غربي شدن ايران را رقم مي‌زد، اظهار داشت: از آنجايي كه اين اقدام با بافت فرهنگي و فكري ايران ناسازگار بود و نهاد خانواده را تهديد مي‌كرد، با مقابله جدي جامعه ايران و به درون رفتن بسياري از نيروها مواجه شد كه با عزل رضا شاه و خروج آن از كشور اين پروژه به دست فراموشي سپرده شد.
وي با اشاره به اهميت قيام مسجد گوهرشاد در سركوبي اين حركت افزود: اين قيام عمق مقابله ملت ايران با اين كار بود كه جاي شهداي اين قيام نيز خالي است.
حجت‌الاسلام والمسلمين عماد در ادامه به نقش حوزه در مقابله با كشف حجاب در ايران اشاره كرد و گفت: مقابله جدي آيت‌الله العظمي حسين طباطبايي قمي به عنوان مرجع تقليد شيعه در ايران و خراسان و حضور روحانيون از اساتيد، طلاب، مبلغان و...، نمادي جدي را نشان داد كه تركيب حضور ملت، روحانيت بود.
وي در پايان با هشدار رواج كشف حجاب در شكل‌هاي امروزي خاطرنشان كرد: اين تهاجم‌هاي فرهنگي از گذشته بوده و با حمايت‌هاي فراوان داخل و خارج، در اشكال مختلف مسير خود را طي مي‌كند كه مقابله با آن، نيازمند مطالعه فراوان و اقدامات فرهنگي قوي است
.


نوشته شده در   يکشنبه 19 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode