ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 دي 1389     |     کد : 13678

ميلياردري كه تحصيلات دانشگاهي ندارد

شركت كامپيوتري دل كه در سال 1997 براي نخستين‌بار ركورد فروش يك ميليارد دلاري را از طريق شبكه‌هاي اينترنتي از آن خود ساخت...

جام جم آنلاين: شركت كامپيوتري دل كه در سال 1997 براي نخستين‌بار ركورد فروش يك ميليارد دلاري را از طريق شبكه‌هاي اينترنتي از آن خود ساخت، از جمله تاثيرگذارترين شركت‌ها در عرصه فناوري اطلاعات بوده است و جالب اين كه زماني كه مايكل دل مديرعامل و بنيانگذار دل در سال 1984 با 1000 دلار سرمايه اين شركت را تاسيس و راه‌اندازي كرد هرگز تصور نمي‌كرد كه روزي دل بزرگ‌ترين فروشنده مستقيم سيستم‌هاي كامپيوتري در سطح دنيا شناخته شود.
اگرچه بيل گيتس، استيوجابز و مايكل دل از جمله موفق‌ترين افراد در حوزه فناوري اطلاعات هستند، اما شايد برايتان جالب باشد بدانيد كه آنها از جمله افرادي هستند كه نام آنها در فهرست اسامي برترين ميلياردرهاي دنيا كه تحصيلات دانشگاهي ندارند نيز به ثبت رسيده است.

او در 19 سالگي با 1000 دلار سرمايه و با يك دنيا اميد و آرزو دانشگاه را براي هميشه ترك كرد و پس از سال‌ها تلاش در اين عرصه توانست ثروت عظيمي را از آن خود سازد. مايكل دل در سال 1965 ميلادي در ايالت تگزاس آمريكا متولد شد. پدرش دندانپزشك و مادرش از كارمندان شركت بورس بود.

اگرچه پدر و مادر مايكل به اميد اين‌كه او روزي پزشك موفقي شود او را در دانشگاه تگزاس ثبت نام كردند، اما دل پس از گذشت يك سال تصميم گرفت دانشگاه را ترك كند. او در نخستين سال‌ها، فعاليت خود را با خريد كامپيوترهاي قديمي و تعمير و به روز كردن آنها آغاز كرد و يك سال بعد شركت دل را راه‌اندازي كرد كه توانست تغييرات قابل‌توجهي را در زمينه پاسخگويي به نيازهاي مشتريان صنعت رايانه به وجود آورد. او جوان‌ترين مديرعامل در ميان 500 شركت موفق و برتر در سطح دنيا است كه طولاني‌ترين زمان تصدي به عنوان مديرعامل يك شركت را از زمان تاسيس دل تا به امروز بر عهده داشته است.

در حال حاضر بيش از 39000 كارمند در اين شركت مشغول فعاليت هستند و درآمد سالانه آن حدود 4.5 ميليارد دلار برآورد شده است. در سال 2009، نام مايكل دل با داشتن بيش از 13 ميليارد دلار سرمايه شخصي در رتبه بيست و پنجم ثروتمندترين افراد دنيا به ثبت رسيد.

او چند سال پيش بيش از 100 ميليون دلار از دارايي‌هاي خود را به مراكز علمي و پزشكي ايالت تگزاس اختصاص داد. اگر چه مايكل دل كه از او به عنوان امپراطوري دنياي كامپيوتر نام برده مي‌شود بر اين باور است كه زندگي ساده‌اي دارد، اما خانه او در ايالت تگزاس كه در سال 1997 ميلادي ساخته شده است به مساحت 10 هزار مترمربع و مجهز به 7 اتاق خواب، يك اتاق كنفرانس و استخرهاي سرپوشيده و روباز است كه داراي ديوارهاي بلند و مجموعه‌‌اي از سيستم‌هاي امنيتي پيشرفته است. اگرچه او هرگز در دانشگاه تحصيل‌نكرده، اما معتقد است كه كسب و كار فرصت‌هاي زيادي را براي يادگيري موضوعات جديد براي او فراهم كرده است.

او و همسرش بنياد خيريه‌اي را براي حمايت از كودكان راه‌‌اندازي كرده‌اند. آنها در سال 2010، 530 ميليون دلار از سرمايه‌ شخصي خود را براي كمك به سازمان‌هاي غيردولتي كه در ايالات متحده آمريكا و همچنين كشور هند به جوامع روستايي كمك مي‌كردند، اختصاص دادند.

منبع: Wicipedia


نوشته شده در   چهارشنبه 15 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode