ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 دي 1389     |     کد : 13218

ژن خشونت طلبي کشف شد

ژني که مي تواند مسئول خشمگين شدن و پرخاشگر شدن بسياري از انسانهاي آرام و صلح جو باشد توسط تيمي از محققان آمريکايي، فرانسوي و فنلاندي کشف شد.

ژن خشونت طلبي کشف شد
جام جم آنلاين: ژني که مي تواند مسئول خشمگين شدن و پرخاشگر شدن بسياري از انسانهاي آرام و صلح جو باشد توسط تيمي از محققان آمريکايي، فرانسوي و فنلاندي کشف شد.
به گزارش مهر، گروهي از محققان بين‌المللي موفق به کشف جهش ژنتيکي در مغز شده‌اند که مي‌تواند در ايجاد رفتارهاي پرخاشگرانه تاثيرگذار باشد.

محققان با به دست آوردن توالي دي ان اي تعدادي از افراد پرخاشگر و مقايسه آن با توالي ژنتيکي افرادي که چنين رفتاري از خود بروز نداده اند، پي به اين جهش ژنتيکي بردند. آنها موفق به يافتن جهشي شدند که ژني به نام HTR2B که مسئول کنترل رفتارهاي به شدت پرخاشگرانه است را مسدود مي کند. اين ژن بر ميزان توليد سروتونين در مغر اثرگذار است.

سروتونين يک انتقال دهنده عصبي است که مي تواند بر روي بسياري از رفتارهاي انسان از جمله خشونت و پرخاشگري تاثير بگذارد. "ديويد گلدمن" از موسسه ملي اعتياد به الکل در مريلند مي گويد در اين مطالعات با شگفتي مشاهده شد که تنوع ژنتيکي به تنهايي قادر به ايجاد رفتارهاي پرخاشگرانه در انسانها نيستند. به گفته وي مصرف مواد الکلي بر روي اين ژن و در نتيجه بروز رفتارهاي پرخاشگرانه تاثير قابل توجهي دارد.

محققان در مريلند با همکاري محققان فنلاندي و فرانسوي به بررسي نمونه پرونده هاي خلافکاران پرخاشگر در فنلاند پرداخته و موفق به کشف رابطه رفتارهاي خشونت بار و ژن HTR2B شدند. سپس با بررسي و مطالعه بر روي موشها دريافتند زماني که در موشها نيز ژنهايي مشابه يا برابر با ژن HTR2B خاموش يا غير فعال مي شود، رفتارهاي پرخاشگرانه در اين جانداران آغاز مي شود.

بر اساس گزارش تلگراف، گلدمن معتقد است پرخاشگري يا عمل بدون دورانديشي عامل اصلي بسياري از رفتارهاي بيمارگونه از قبيل خودکشي، پرخاشگري و اعتياد است. اما در عين حال در تصميم گيري سريع و يا شرايطي که نيازمند ريسک کردن است نيز اين رفتار مي تواند بسيار تاثير گذار باشد. 


نوشته شده در   شنبه 4 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode