ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 2 دي 1389     |     کد : 13177

پرسش اصلی من شیوه زیستن شرافتمندانه است

استاد فلسفه دانشگاه نتردام امریکا با اشاره به اینکه زندگی سیاسی باید مشوق خیر مشترک و "زندگی خوب" باشد...

 
استاد فلسفه دانشگاه نتردام امریکا با اشاره به اینکه زندگی سیاسی باید مشوق خیر مشترک و "زندگی خوب" باشد، گفت: پرسش اساسی و اصلی من این است که چگونه باید با شایستگی زندگی کرد. یا به عبارت دیگر زندگی شایسته چیست.
دکتر فرد دال‌می‌یر استاد فلسفه دانشگاه نتردام امریکا در مورد اینکه مهمترین دلایل و انگیزه‌های او برای ورود به حوزه علوم انسانی (فلسفه) چه بوده به خبرنگار مهر گفت: مهمترین انگیزه من برای ورود به فلسفه و علوم اجتماعی دانستن فهم و درک بهتر جهان و مردم است.

وی تصریح کرد: از رهگذر این فهم و درک است که مردم قادر به تشویق و گسترش حسن نیت و هماهنگی خواهند بود.

مؤلف "هگل: مدرنیته و سیاست" تأکید کرد: به عبارت دیگر فهم و درک بهتر جهان باعث ایجاد هارمونی و هماهنگی میان مردم دنیا خواهد شد. این انگزیه اصلی بنده از مطالعه و روی آوردن به فلسفه و علوم اجتماعی است.

دال می یر در مورد اینکه آیا انگیزه‌های ابتدایی او تداوم یافته‌اند خاطر نشان کرد: انگیزه‌های اولیه من ثابت و ایستا باقی نمانده‌اند. این انگیزه‌ها در نتیجه مطالعه و تحقیق تقویت شده‌اند و در مقایسه با سالهای قبل عمیق تر شده‌اند.

استاد دانشگاه نتردام مهمترین پرسش و دغدغه خود در مطالعه فلسفه را به کیفیت چگونه زیستن وابسته دانست و گفت: پرسش اساسی و اصلی من این است که چگونه باید با شایستگی زندگی کرد. یا به عبارت دیگر زندگی شایسته چیست.

وی افزود: پرسش دیگر این است که چگونه باید با مردم و جوامع دیگر زندگی کرد و همزیستی داشت.

وی تصریح کرد: پرسش اول مهمترین محور و موضوع در اخلاق به شمار می‌رود. پرسش دوم مهمترین موضوع و مسأله در زندگی سیاسی به شمار می‌رود.

مؤلف "شهر و عمل: کابردهای آن در نظریه سیاسی معاصر" در پایان تأکید کرد: این زندگی سیاسی باید مشوق خیر مشترک و "زندگی خوب" باشد. این موضوع مورد توجه فیلسوفانی چون ارسطو و فارابی بوده است. به عبارت دیگر نظریه سیاسی ارسطو و فارابی مبتنی بر خیر مشترک و "زندگی خوب" است.


نوشته شده در   پنجشنبه 2 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode