ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 مهر 1387     |     کد : 1315

مايكروسافت جستجوي شما را بي‌پاداش نمي‌گذارد

جستجو‌كنيد، جايزه‌‌بگيريد!
از آخرين حربه شركت مايكروسافت براي جلب كاربران به استفاده از موتور جستجوگر خود بگوييم كه چيزي است به‌نام سرچ‌پركس.(SearchPerks) اين برنامه به افراد براي استفاده از موتور جستجوگر مايكروسافت امتياز مي‌دهد و سپس از اين امتيازات براي اهداي جوايز استفاده مي‌شود.

كاربران مي‌توانند برنامه‌اي كوچك را كه از آن براي ردگيري دفعات جستجو در موتور جستجوگر مايكروسافت استفاده مي‌شود، دانلود كرده و به ازاي هر جستجوي خود در هر روز يك تا 25 "بليت" دريافت كنند. اين برنامه از آوريل سال آينده ميلادي آغاز به كار خواهد كرد و كاربران مي‌توانند بليت‌هاي خود را نقد يا معامله كرده يا به موسسات خيريه اهدا كنند.
نتايج آزمايشي كه مايكروسافت انجام داده است نشان مي‌دهد افرادي كه در اين برنامه شركت دارند 3 برابر سابق به جستجو مي‌پردازند. فردريك سيووي(Frederick Savoye)  يكي از مديران ارشد مايكروسافت در بخش جستجوگر اين شركت عقيده دارد كه استفاده از برنامه‌هاي اين‌چنيني در دراز مدت باعث تغيير رفتار كاربران خواهد شد.
اين شگرد از جمله جديدترين سري پروژه‌هاي مشوق مالي است كه در دنياي وب صورت مي‌گيرد. در اين پروژه تنها شرط لازم براي دريافت امتياز، استفاده از موتور جستجوگر مايكروسافت نيست؛ بلكه در حال حاضر، مي‌بايست از مرورگر مايكروسافت (اينترنت اكسپلورر 6 و يا بالاتر) و ويندوز مايكروسافت نيز استفاده كرد. اما مايكروسافت مي‌گويد اين دو شرط هميشگي نخواهند بود. سخنگوي اين شركت مي‌گويد: «هم‌اكنون، سرچ‌پركس تبليغ و ترويجي محدود است، اگرچه ما بسته به استقبال كاربران از تعميم و توسعه آن به ساير مرورگرها و سيستم‌هاي عامل نيز استقبال مي‌كنيم. »

اما سوال اصلي اينجاست كه چرا مايكروسافت براي جلب كاربران به استفاده از موتور جستجوگر خود به چنين شيوه‌هايي متوصل مي‌شود؟ بر مبناي آماري كه اخيرا شركت ComScore  منتشر كرده است، گوگل در ماه آگوست سهم خود در بازار جستجوي ايالات متحده را افزايش داده و به 63‌درصد رسانيده است؛ در حالي‌كه ياهو و مايكروسافت نزول كرده‌اند و به ترتيب 6/19 و 3/8‌درصد از بازار را در اختيار دارند. بنابراين مشخص است كه مايكروسافت با بهره‌گيري از حربه‌هاي گوناگون قصد دارد بر گوگل تاخته و سهم بيشتري از بازار جستجوگرها را از آن خود كند.

لازم به ذكر است كه كاربران مي‌توانند در انتهاي سال جاري ميلادي پيش از آن كه ظرفيت 250 هزار نفري اين برنامه پر شود، در وب سايت مايكروسافت براي استفاده از سرچ‌پركس ثبت نام كنند كه بي‌گمان براي كاربران ايراني مستلزم داشتن برخي شرايط خاص خواهد بود. جوايز نيز در همان آوريل اهدا خواهد شد.

ايمان رزمي‌- جام جم


نوشته شده در   دوشنبه 22 مهر 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode