ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 دي 1389     |     کد : 13102

حوزه موظف به مقابله با فرقه‌هاي انحرافي است

مدير حوزه‌‌هاي علميه گفت: براي جلوگيري از رواج گروه‌ها و فرقه‌هاي انحرافي، حوزه و حوزويان، خود را مؤظف به برنامه‌ريزي و تلاش در راستاي مقابله با اين فرقه‌ها مي‌دانند.

 مدير حوزه‌‌هاي علميه گفت: براي جلوگيري از رواج گروه‌ها و فرقه‌هاي انحرافي، حوزه و حوزويان، خود را مؤظف به برنامه‌ريزي و تلاش در راستاي مقابله با اين فرقه‌ها مي‌دانند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله مرتضي مقتدايي در نشست مسئولين و اعضاي هيئت مديره انجمن علمي اديان و مذاهب اسلامي حوزه كه با حضور معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه برگزار شد، اظهار داشت: اين انجمن از جمله نخستين انجمن‌هاي تاسيس شده در حوزه علميه قم است كه اولويت در تاسيس نشان دهنده حساسيت، اهميت و نياز فراوان جامعه به آن است.
وي افزود: برگزاري نشست، همايش و تهيه نشريه‌هاي علمي و پژوهشي و تعامل با مراكز و موسسات مختلف از سوي اين انجمن از اقدامات خوبي است كه صورت گرفته، ولي قطعاً كافي نيست و انتظارها از اين انجمن بيش از اين است.

* وظيفه مراكز حوزوي سنگين‌تر شده است
عضو خبرگان رهبري رواج تفكرات برخي اديان، حتي فرقه‌هاي انحرافي در ميان جوانان را تهديدي جدي دانست و ادامه داد: جذب جوانان به برخي فرقه‌ها و ابراز قدرت و اظهار وجود برخي از نحله‌هاي انحرافي در جامعه، وظيفه مراكز علمي و پژوهشي حوزه در مواجهه با اين انحرافات را سنگين‌تر كرده است.
عضو جامعه مدرسين حوزه اضافه كرد: انجمن اديان و مذاهب بايد براي رصد فعاليت‌هاي فرق انحرافي جلوگيري از ايجاد شبهات مختلف اعتقادي و رواج آنها در ميان جوانان برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام دهد.

* مراجع و رهبري از طرح‌هاي پيشنهادي استقبال مي‌كنند
وي افزود: اگر اين انجمن به طور مشخص براي رفع مشكلات و آسيب‌هاي پيشروي جوانان طرحي ارائه كند، قطعا حوزه علميه، مراجع عظام و رهبري از اين طرح‌هاي پيشنهادي استقبال مي‌كنند.
آيت‌الله مقتدايي خاطرنشان كرد: از همه امكانات خود براي شناسايي مشكلات و ارائه راه حل و راهكار براي آسيب‌هاي جامعه استفاده كنيد و مديريت حوزه خود را موظف مي‌داند در راستاي كاهش فعاليت جريان‌هاي انحرافي و رواج فرقه‌هاي‌ ضاله برنامه‌ريزي تلاش لازم را انجام دهد.
وي در پايان ابراز داشت: انتظار مردم و ساير حوزويان، از انجمن اديان و مذاهب اين است كه فعاليت‌هاي شبانه روزي داشته باشد چون اگر حتي يك جوان از اعتقادات شيعي منحرف شود و ما مي‌توانستيم جلوي اين انحراف را بگيريم، در برابر خداوند پاسخگو خواهيم بود.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode