ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 آذر 1389     |     کد : 12977

رژيم‌هاي تك خوري با از دست دادن آب بدن موجب كاهش وزن مي‌شوند

با رژيم‌هاي زودگذر كه معمولاً به موادغذايي خاصي محدود مي‌شوند ممكن است كاهش وزن هم ايجاد شود اما اين رژيم‌ها بيشتر خسته كننده و ناخوشايند هستند

با رژيم‌هاي زودگذر كه معمولاً به موادغذايي خاصي محدود مي‌شوند ممكن است كاهش وزن هم ايجاد شود اما اين رژيم‌ها بيشتر خسته كننده و ناخوشايند هستند و عاملي هستند كه فرد زود خسته شود و نتواند در مدت زمان طولاني از اين رژيم پيروي كند.

سلامت نیوز:يك كارشناس رژيم درماني گفت: در رژيم‌هاي تك خوري و زودگذر ادعا مي‌‌شود، در طول دوره‌اي كوتاه باعث كاهش چربي بدن مي‌شوند اما در حقيقت فرد در حال از دست دادن وزن ناشي از كمبود آب بدن است كه خطرناك است.

سارا عابديني در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: رژيم‌هاي غذايي زودگذر رژيم‌هايي نامتعادل و ناسالمي هستند كه كاهش وزني سريع را در مدت زمان كوتاهي به واسطه آنچه غيرمعمول است به فرد وعده مي‌دهند.

وي گفت: رژيم‌هاي زودگذر اين طور ادعا مي‌كنند كه در طول دوره‌اي كوتاه باعث كاهش چربي بدن مي‌شوند اما در حقيقت فرد در حال از دست دادن وزن ناشي از كمبود آب بدن است.

اين كارشناس رژيم درماني افزود: با رژيم‌هاي زودگذر كه معمولاً به موادغذايي خاصي محدود مي‌شوند ممكن است كاهش وزن هم ايجاد شود اما اين رژيم‌ها بيشتر خسته كننده و ناخوشايند هستند و عاملي هستند كه فرد زود خسته شود و نتواند در مدت زمان طولاني از اين رژيم پيروي كند.

عابديني گفت: بسياري از اين رژيم‌هاي زودگذر براي سلامتي مضر هستند و عوارضي غير قابل جبران به بار مي‌آورند.

وي اضافه كرد: رژيم مايعات فرد را محدود به خوردن فقط مايعات مي‌كند و عوارض بسيار زيادي دارند در اين نوع رژيم‌ها مواد مغذي خاصي كه براي بدن لازمند از دست مي‌روند.

اين كارشناس رژيم درماني افزود: براي مثال اين نوع رژيم‌ها از نظر وجود فيتوكميكال‌ها فقير هستند، مواد گياهي مفيدي كه در سبزي‌ها و ميوه‌ها يافت مي‌شوند و وظيفه حفاظت از بدن افراد عليه بيماري‌ها را به عهده دارند. اين رژيم‌هاي مايعات فقط زودگذر و موقتي هستند و با يك بار خوردن منظم غذاها فرد اثر آنها از بين مي‌رود.


نوشته شده در   يکشنبه 28 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode