ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 25 آذر 1389     |     کد : 12880

مزار امام حسين (ع) زيارتگاه فرشتگان و انبيا است

آيت‌الله شجاعي مي‌گويد: زيارت امام حسين (ع) به قدري اسرارآميز است كه همه ملائكه الهي و انبياء بدون استثنا، به زيارت آن حضرت مي‌روند.

آيت‌الله شجاعي مي‌گويد: زيارت امام حسين (ع) به قدري اسرارآميز است كه همه ملائكه الهي و انبياء بدون استثنا، به زيارت آن حضرت مي‌روند.

به گزارش خبرنگار آيين و انديشه فارس، آيت‌الله محمد شجاعي در باب شخصيت و نهضت امام حسين (ع) سلسله سخنراني‌هايي را بيان كرده است كه هر روز تحت عنوان «چراغ هدايت» از راديو قرآن پخش مي‌شود. آنچه در پي مي‌آيد، گزيده سخنراني برنامه دهم معظم‌له است كه به ابتكار خبرگزاري فارس منتشر مي‌شود.

زيارت امام حسين (ع) به قدري اسرارآميز است كه همه ملائكه، بدون استثنا، به زيارت آن حضرت مي‌روند. قبر شريف آن حضرت 20 متر در 20 و در حدود كعبه است. جايگاه همه ملائكه و كل انبياء است. از فرشتگان و مقربين الهي تا آخر و در پيامبران از محمد (ص) و آدم‌نبي، فوج فوج و دسته‌دسته حضور دارند و به زيارت مي‌آيند.
بگذاريد روايتي در اين باب بگويم. يكي از شيعه‌هاي حسين بن علي (ع) مي‌گويد كه همسايه‌اي داشتم كه پيش او كه شيخ بود، مي‌نشستم. شب جمعه‌اي پيش او رفتم و صحبت از زيارت سيد‌الشهداء ‌(ع) شد. گفتم كه نظرت در خصوص زيارت امام حسين (ع) چيست؟ گفت كه اين بدعت است، بدعت ظلالت است و ظلالت در آتش است. با خود گفتم كه اين چه جهالتي است كه اين مرد دارد؟ ناراحت شدم و بيرون آمدم و تصميم گرفتم كه در فرصت مناسب از فضايل حضرت امير (ع) و حضرات ائمه (ع) صحبت كنم و او را مجاب كنم. بعد از اينكه قسمتي از شب گذشت دوباره به منزل او رفتم تا با او صحبت كنم.
مي‌گويد؛ رفتم در زدم تا بيايد. كسي از پشت در جواب داد كه منزل نيست، به زيارت رفته است. تعجب كردم. و به سمت قبر سيد‌الشهداء (ع) حركت كردم و ديدم كه او در كنار قبر حسين (ع) در نماز و مشغول سجود و ركوع است. بعد از پايان نماز از او پرسيدم كه اينجا چه مي كني؟
گفت كه من مي‌گفتم كه زيارت بدعت است؛ اما من عقيده به امامت اهل بيت (ع) نداشتم. بعد از رفتن تو خوابيدم و در خواب ديدم كه يك غافله‌اي حركت مي‌كرد. در آنجا مردي زيبارو ـ نه زياد بلند و نه زياد كوتاه ـ مشخص است. افرادي با چهره‌هاي نوراني در اطراف او هستند و كساني هم جلوتر حركت مي‌كنند و پيش از آنها يك سواره مخصوص است كه جلودار غافله است و بر مركب خاصي سوار شده است.
اين را در خواب مي‌بيند اما خوابي كه كشف و كشفي كه كرامت است. پرسيدم اين مرد كيست؟ او كه جلال دارد؟ گفتند كه رسو‌الله (ص) است. گفتم، او كه جلودار است، كيست؟ گفتند كه او هم علي‌بن‌ابيطالب (ع) وصي رسو‌الله (ص) است.
بعد دوباره دقت كردم كه يك محمل نوراني ديگري بر مركب نوراني است. پرسيدم اين محمل چيست؟ و اينها چه كساني هستند؟ گفتند كه اينها خديجه و فاطمه بنت رسو‌الله (س) هستند. جواني هم با آنها بود كه گفتند حسن‌بن‌علي (ع) است. بعد پرسيدم كه به كجا مي‌روند؟
گفتند كه اين جمع به زيارت كسي كه به ظلم در كربلا شهيد شده، يعني حسين بن علي (ع) مي‌روند. در اين بين نظرم به موضوعي جلب شد و ديدم كه نامه‌هايي نوراني مي‌ريخت. گفتند، اين نامه‌هاي نوراني، امان از آتش است براي زوار حسين (ع). بعد يك هاتف غيبي ندا داد كه شيعيان ما همه اهل بهشت هستند. بعد گفت كه من ديگر از اين قبر دست‌بردار نيستم.
از اينجا معلوم مي‌شود كه رسول‌الله (ص) از جمله زيارت كنندگان سيد‌الشهدا (ع) است و همه انبيا و ملائكه به زيارت مي‌روند. 


نوشته شده در   پنجشنبه 25 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode