ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 25 آذر 1389     |     کد : 12864

ما شور حسيني را از حضرت مهدي (عج) آموختيم

همچنان كه در روايتي از شيخ مفيد (ره) زمان قيام حضرت مهدي (عج) سالروز عاشورا عنوان شده است، امام حسين (ع) نيز شهداي كربلا را به ظهور و رجعت در دولت مهدوي نويد داده است.

خبرگزاري فارس: همچنان كه در روايتي از شيخ مفيد (ره) زمان قيام حضرت مهدي (عج) سالروز عاشورا عنوان شده است، امام حسين (ع) نيز شهداي كربلا را به ظهور و رجعت در دولت مهدوي نويد داده است.

به گزارش خبرنگار آيين و انديشه فارس، اگر سرور شهيدان، سالار دلباختگان، اسوه و الگوي پاكبازان، در طول حيات از فرزند برومندش حضرت مهدي (عج) سخن گفته و شب عاشورا را به گفتمان مهدوي اختصاص داده و شهداي كربلا را به ظهور و رجعت در دولت مهدوي نويد داده است، حضرت بقيه‌الله نيز همه روزه در بامدادان و شامگاهان، به ياد جد مظلومش سيلاب اشك بر چهره جاري ساخته، عرضه مي‌دارد:
«فلئن أخّرتني الدّهور، وعاقني عن نصرك القمدور، ولم أكن لمن خاربك محارباً، ولمن نصب لك العداوة مناصباً، فلأندُبنّك صباحاً و مساءً، و لأبكينّ عليك بدل الدّموع دماً» (ابن‌المشهدي، المزار الكبير، ص 501)
اگر روزگار مرا به تأخير انداخت و تقديرات مرا از ياري تو بازداشت، نبودم كه با دشمنانت بجنگم و با كساني كه با تو سر ستيز داشتند پيكار كنم، اينك هر صبح و شام برايت نوحه‌سرايي مي‌كنم و به جاي اشك از ديدگانم خون مي‌فشانم.

* «عاشورا» روز قيام جهاني

امام صادق (ع) مي‌فرمايد: در شب بيست و سوم ماه رمضان به نام قائم (ع) منادي آسماني ندا سر مي‌دهد و در روز عاشورا ـ كه روز شهادت امام حسين (ع) است ـ قيام مي‌كند. گويي با چشم خود مي‌بينم كه در روز شنبه دهم محرم در ميان ركن و مقام قيام كرده، جبرئيل در طرف راست او ندا سر مي‌دهد: «بيعت براي خدا». پس شيعيان از چهار گوشه جهان به سويش سرازير مي‌شوند، زمين در زير پاهايشان در نور ديده مي‌شود، پس خداوند زمين را به دست او از عدل وداد آكنده مي‌سازد. (شيخ مفيد، الارشاد، ج 2، ص 379)
وه چقدر مناسب است كه منتقم خون امام حسين (ع) انقلاب جهاني خود را در روز شهادت آن حضرت آغاز كند.

* شعار مخصوص روز عاشورا

امام باقر (ع) مي‌فرمايد: هنگامي كه روز عاشورا را به يكديگر مي‌رسيد، بگوييد: «اعظم الله اُجورنا بمصابنا بالحسين وجعلنا واياكم من الطالبين بثاره مع وليّه الامام المهدي من آل محمدٍ (ع)» (شيخ طوسي، مصباح المتهجّد، ص 772)
خداي پاداش ما را در مصيبت امام حسين (ع) افزون كند، ما و شما را از خونخواهان آن حضرت با ولي آن حضرت، امام مهدي از آل محمد (ع) قرار دهد. 


نوشته شده در   پنجشنبه 25 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode