ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 آذر 1389     |     کد : 12682

قصر غازان‌خان ميزبان سوگواري حضرت سيدالشهدا (ع)

قصر غازان‌خان ميزبان سوگواري حضرت سيدالشهدا (ع)، نمايشگاه‌ گروهي گرافيك در تبريز و... از اهم اخبار كوتاه فرهنگي و هنري آذربايجان شرقي است.

قصر غازان‌خان ميزبان سوگواري حضرت سيدالشهدا (ع)، نمايشگاه‌ گروهي گرافيك در تبريز و... از اهم اخبار كوتاه فرهنگي و هنري آذربايجان شرقي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، محوطه قصر غازان‌خان در منطقه «شنب‌غازان» تبريز با طراحي و ساخت ماكت حرمين شريفين ابا عبدالله الحسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) ميزبان عزاداري‌هاي ايام محرم شد.
قادر نجفي مجري اين طرح اعلام كرد: اين محوطه با وسعت بيش از 3 هزار متر‌مربع با طراحي و ساخت فضاي بين‌الحرمين و نصب پرچم حضرت سيد الشهدا (ع) هر روز شاهد حضور هزاران نفر از امت عزادار حسيني است.
وي به فضاي تاريخي اين محل اشاره كرد و افزود: اين مكان قصر تاريخي غازان بوده كه امسال براي نخستين بار به عنوان تكيه عزاداري اباعبدالله آماده‌سازي شده و با نصب علم‌هاي بارگاه امام حسين (ع) و ساخت و نصب ماكت ضريح امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در اندازه واقعي با استقبال بي‌نظير مردم همراه بوده است.
نجفي محل اين تكيه را محوطه پشت مسجد امام حسين (ع) شنب‌غازان ذكر كرد و افزود: با وجود دوري اين منطقه از ساير مراكز مذهبي و معنوي تبريز مردم از اقصي نقاط تبريز به اين مكان آمده و عزاداري از غروب تا ساعات نيمه شب ادامه مي‌يابد.

* گشايش نمايشگاه ‌گروهي گرافيك در تبريز‌
نمايشگاه گروهي گرافيك آثار فريده قياسي و نسرين مظفرثاني در خانه هنر تبريز برپا شد.
در اين نمايشگاه 50 اثر ‌با موضوع ‌آزاد و در قالب كارت ويزيت، كاتالوگ، جلد كتاب، سربرگ و پوستر به صورت چاپ كامپيوتري به نمايش گذاشته شده است.
فريده قياسي متولد 1358 تبريز و فوق ديپلم گرافيك است.
وي تاكنون در سه نمايشگاه گروهي حضور يافته و اين نخستين نمايشگاه انفرادي اوست.
نسرين مظفرثاني نيز متولد 1358 تبريز و فوق‌ديپلم گرافيك است. اين نمايشگاه نخستين نمايشگاه انفرادي وي است.
نمايشگاه ياد شده با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي و انجمن هنرهاي تجسمي تا بيست و سوم آذر ماه جاري در خانه هنر تبريز واقع در باغ گلستان برپاست.

* ايجاد رشته علوم و معارف اسلامي در مدارس ضروري است
مدير‌كل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي گفت: رشته علوم و معارف اسلامي يكي از رشته پايه و اساسي علوم انساني بوده و بايد در مدارس ايجاد شود.
حجت الاسلام حميد عظيمي در جلسه كار‌گروه مدارس تيزهوشان كه با هدف ارتقاي تعامل اداره كل تبليغات اسلامي با مدارس تيز‌هوشان استان در محل اين اداره كل برگزار شده بود، افزود: نيروي انساني بالاترين سرمايه اصلي هر ملت است و برخي به واسطه مادي‌گرايي‌شان منابع طبيعي و ماده را سرمايه اصلي فرض مي‌كنند.
وي سرمايه مادي و طبيعي را قابل برگشت و دست يافتني دانست و افزود: تمدن، فرهنگ و نيروي انساني سرمايه‌هاي منحصر به فردي بوده و قابل خريد و فروش نيست و متدهاي ما نيز بايد تغيير يابد يعني ما در حوزه فرهنگي و علمي از برگزيدگان تجليل شايسته به عمل آورده و به تغذيه فكري به اندازه تغذيه جسمي اهميت قائل شويم.
مدير‌كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با تاكيد بر تعليم و تربيت بايد در راس امور گفت: ما بايد نگاه ويژه‌اي به بودجه تعليم و تربيت داشته باشيم، چون بودجه تعليم و تربيت كاملا سود‌آور بوده و زياني ندارد، و منجر به شكوفايي و موفقيت مي‌شود.
وي با اشاره به جايگاه تعليم و تربيت در مكتب اسلام خاطرنشان كرد: در مكتب‌هاي ديگر منحصرا به آموزش توجه مي‌كنند ولي اسلام به آموزش و تربيت اهميت مي‌دهد.


نوشته شده در   يکشنبه 21 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode